//

iMac of MacBook?

iMac of MacBook? discussie in Chat en geruchten forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Hier zijn denk ik aardig wat mensen met iMacs en MacBooks, dus vandaar deze vraag: Een iMac en een MacBook kosten allebei even duur, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture > Chat en geruchten
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02-08-08, 18:48
BadSide's schermafbeelding
BadSide BadSide is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Dordrecht
Berichten: 558
Standaard iMac of MacBook?

Hallo,

Hier zijn denk ik aardig wat mensen met iMacs en MacBooks, dus vandaar deze vraag:
Een iMac en een MacBook kosten allebei even duur, als je voor de goedkoopste gaat, namelijk €999. Nu twijfel ik nogal, omdat de iMac bijv. meer HD heeft (ook al heb ik hier een externe staan van 750 GB), maar gewoon evenveel ramgeheugen, namelijk slechts 1GB...
Een MacBook kan je dan wel weer lekker overal naartoe meenemen, maar een iMac heeft weer een lekker groot scherm, snap je?
Het liefste ga ik voor een iMac, denk ik, maar dan denk ik weer aan het draaggemak van een MacBook...

Over het ramgeheugen: Bij deze Win Vista PC was 1GB best weinig voor mij. 2GB is genoeg, en dan werkt ie ook heerlijk. Zal dat ook zo zijn bij een Mac, of werkt het besturingssysteem zelf al minder zwaar, waardoor je minder nodig hebt?

Nou... dat was het dan denk ik wel. Ik hoef alleen dat van dat ram te weten. Ik denk dat ik voor een iMac ga, omdat ik anders met een 13" scherm zit... :/ En mijn hobby is websites maken, en ik denk dat dat stukken fijner gaat op een wat groter scherm.


Nou, ik hoor het wel.
__________________
 iPhone 2G, 8GB  Intel MacBook (zwart), 2,2GHz, 160GB HD
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-08-08, 19:49
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

ik zit nu toevallig op een macbook te werken en ondanks de 13" werkt dat toch wel fijn hoor. Resolutie is zo goed..
Ik zit overigens wel met 4gb ram erin. Dat werkt super. Als je dat niet via apple besteld maar gewoon in de winkel haalt, is dat niet eens zo duur.

En de draagbaarheid vind ik ook fijn. Je wil ook wel eens op de bank zitten voor de tv en de laptop erbij. Dat gaat met een imac weer niet.
  #3  
Oud 02-08-08, 20:19
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BadSide Bekijk bericht
Hallo,
Hier zijn denk ik aardig wat mensen met iMacs en MacBooks, dus vandaar deze vraag:
Een iMac en een MacBook kosten allebei even duur, als je voor de goedkoopste gaat, namelijk €999. Nu twijfel ik nogal, omdat de iMac bijv. meer HD heeft (ook al heb ik hier een externe staan van 750 GB), maar gewoon evenveel ramgeheugen, namelijk slechts 1GB...
Een MacBook kan je dan wel weer lekker overal naartoe meenemen, maar een iMac heeft weer een lekker groot scherm, snap je?
Het liefste ga ik voor een iMac, denk ik, maar dan denk ik weer aan het draaggemak van een MacBook...
Over het ramgeheugen: Bij deze Win Vista PC was 1GB best weinig voor mij. 2GB is genoeg, en dan werkt ie ook heerlijk. Zal dat ook zo zijn bij een Mac, of werkt het besturingssysteem zelf al minder zwaar, waardoor je minder nodig hebt?
Nou... dat was het dan denk ik wel. Ik hoef alleen dat van dat ram te weten. Ik denk dat ik voor een iMac ga, omdat ik anders met een 13" scherm zit... :/ En mijn hobby is websites maken, en ik denk dat dat stukken fijner gaat op een wat groter scherm.
Nou, ik hoor het wel.
Het geheugen van beide kost minder dan 50 euro per 2 Gb (bij de PC-boer op de hoek) dus voor 100 euro heb je het max. geheugen van 4 Gb.

Heb je dat echt nodig? nee, de eerste tijd zeker niet en ook later wllicht niet maar je hebt voor weinig geld de zekerheid dat alles lekker snel kan laden en vervolgens in het geheugen blijft staan.

Dus ideaal als je soepel en supersnel wilt werken.


Overigens werkt OSX met 1 Gb prima en met 2 Gb nagenoeg perfect.
  #4  
Oud 02-08-08, 20:30
Blackherrie's schermafbeelding
Blackherrie Blackherrie is offline
• iOS 4.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Land van maas en waal
Berichten: 237
Standaard

heb zelf beide, en doe meer met de macbook. Portable, met het mooie weer lekker buiten zitten met de macbook Imac is meer voor in de winter met een beker chocolade melk in je handen

Heb je meer ruimte nodig kwa resolutie, dan hang je er toch een extern beeldscherm bij
Kosten ook niet veel meer ( of je moet die lelijke apple schermen nemen, die zijn wel duur.)
__________________
Heb ik ook allemaal.
  #5  
Oud 03-08-08, 12:30
BadSide's schermafbeelding
BadSide BadSide is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Dordrecht
Berichten: 558
Standaard

Oke, bedankt. Dan ga ik voor de MacBook.

Als je via Apple.nl 1GB ram erbij wilt hebben, kost dat je meten €80 :s
Dus, dan koop ik het wel gewoon in de winkel, kost maar rond de 25.
__________________
 iPhone 2G, 8GB  Intel MacBook (zwart), 2,2GHz, 160GB HD
  #6  
Oud 03-08-08, 12:41
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Je moet je macbook ook gewoon halen bij een apple reseller om de hoek. Daar is dat geheugen ook goedkopere en zetten ze het er waarschijnlijk ook voor je in.
  #7  
Oud 03-08-08, 12:47
BadSide's schermafbeelding
BadSide BadSide is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Dordrecht
Berichten: 558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo Bekijk bericht
Je moet je macbook ook gewoon halen bij een apple reseller om de hoek. Daar is dat geheugen ook goedkopere en zetten ze het er waarschijnlijk ook voor je in.
Hmm, ja hier in Dordt is er geloof ik geen Apple Store. Wel een Dixons, maar daar staan ze niet in de winkel, alleen via het internet. Geen idee of ze hem wel bij de Dynabyte binnen hebben staan, geloof het niet.
__________________
 iPhone 2G, 8GB  Intel MacBook (zwart), 2,2GHz, 160GB HD
  #8  
Oud 03-08-08, 15:56
polowater polowater is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Hoofddorp, Noord-Holland
Berichten: 79
Standaard

Goede keus, heb sinds 2 mnd ook een 2.4Ghz witte macbook 2GB RAM, en deze werkt perfect. het is dan wel 13' inch , maar met zo'n hoge resolutie, dat het super is!
__________________
iPhone 2G 8GB US ->iPhone 2G 16GB US ->iPhone 3G 8GB IT-> iPhone 3GS 32Gb White NL-->iPhone 4 32GB Zwart (UK) -->
  #9  
Oud 03-08-08, 16:30
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BadSide Bekijk bericht
Hmm, ja hier in Dordt is er geloof ik geen Apple Store. Wel een Dixons, maar daar staan ze niet in de winkel, alleen via het internet. Geen idee of ze hem wel bij de Dynabyte binnen hebben staan, geloof het niet.
Gewoon online bestellen op Apple. Betaal je exact hetzelfde en heb je als extraatje "14 dagen, niet tevreden dan geld retour" garantie.

Let op; bestel daar geen geheugen bij elke PC boer betaal je hooguit een kwart voor't zelfde.


Mocht je goedkoper uit willen zijn. De meeste media markten hebben ook overjarige modellen voor minder.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo Bekijk bericht
Je moet je macbook ook gewoon halen bij een apple reseller om de hoek. Daar is dat geheugen ook goedkopere en zetten ze het er waarschijnlijk ook voor je in.
Geheugen bij Apple zaken is 4 keer zo duur als hetzelfde geheugen bij de PC-boer op de hoek!

Laatst gewijzigd door Nikooos; 03-08-08 om 17:02.
  #10  
Oud 03-08-08, 17:02
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BadSide Bekijk bericht
Hmm, ja hier in Dordt is er geloof ik geen Apple Store. Wel een Dixons, maar daar staan ze niet in de winkel, alleen via het internet. Geen idee of ze hem wel bij de Dynabyte binnen hebben staan, geloof het niet.
Gewoon ff naar Rotterdam. Daar zit je ook zo vanuit Dordt.
  #11  
Oud 03-08-08, 17:28
BadSide's schermafbeelding
BadSide BadSide is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Dordrecht
Berichten: 558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo Bekijk bericht
Gewoon ff naar Rotterdam. Daar zit je ook zo vanuit Dordt.
Ja.. dacht ik ook al aan.

@ Forum.bericht: Ik neem het liever meteen mee uit de winkel.. kan ik hem daar ook nog ff een beetje proberen, enz.. en als ik vragen heb, kan ik ze ook meteen stellen.

Het RAM geheugen haal ik gewoon uit deze PC hier, aangezien die naar m'n ouders gaat, en die hebben toch niet zoveel ram nodig.. ;p
__________________
 iPhone 2G, 8GB  Intel MacBook (zwart), 2,2GHz, 160GB HD
  #12  
Oud 03-08-08, 20:59
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BadSide Bekijk bericht
Het RAM geheugen haal ik gewoon uit deze PC hier, aangezien die naar m'n ouders gaat, en die hebben toch niet zoveel ram nodig.. ;p
Heel onwaarschijnlijk dat dit zal werken. Voor een Macbook heb je specifiek geheugen nodig en dat zit niet in de huis-tuin-keuken PC.
  #13  
Oud 05-08-08, 18:41
j0shua j0shua is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Rome
Berichten: 4
Standaard

Zelf heb ik sinds kort een iMac 20" 4gb online aangeschaft bij prowarehouse.nl voor een erg on-apple prijs (lees zo'n €800 excl. BTW) waarbij de levering perfect verliep en alles gratis verzonden werd! Ik ben erg enthousiast over die 4gb, nooit meer een vastloper gehad en zelfs niet eens wat vertraging in het systeem met welk programma ik ook gebruik!
  #14  
Oud 05-08-08, 19:21
truckdiver's schermafbeelding
truckdiver truckdiver is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Arendonk
Berichten: 2.510
Stuur een bericht via Instant Messenger naar truckdiver Stuur een bericht via MSN naar truckdiver
Standaard

of misschien beter een maandje wachten.
zijn geruchten van nieuwe produkten voor apple in september.
wordt vooral over de ipod gesproken maar ook geruchten van een nieuwe macbook.
__________________
at your service
  #15  
Oud 06-08-08, 01:28
sjoeii sjoeii is offline
• iOS 9.0 beta
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: 52°18'51.59"N 4°56'32.13"O
Berichten: 822
Standaard

Ziet er leuk uit. Toch blijf ik de airbook een topper vinden
__________________
Herinner je verleden, droom van je toekomst, maar leef Vandaag!
  #16  
Oud 06-08-08, 12:35
BadSide's schermafbeelding
BadSide BadSide is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Dordrecht
Berichten: 558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver Bekijk bericht
of misschien beter een maandje wachten.
zijn geruchten van nieuwe produkten voor apple in september.
wordt vooral over de ipod gesproken maar ook geruchten van een nieuwe macbook.
Wss wacht ik er ook even mee... het is nu niet echt noodzakelijk, dus t kan wel ff wachten nog.
__________________
 iPhone 2G, 8GB  Intel MacBook (zwart), 2,2GHz, 160GB HD
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vraagje over iMac Ashcat Chat en geruchten 1 18-07-10 18:28
Macbook of Imac aanschaffen. Bhola Chat en geruchten 8 15-07-10 20:03
Imac vragen Bhola Chat en geruchten 1 26-06-10 09:09
iPhone en iMac Tony Wi-Fi 3 06-11-08 09:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:38.