//

lost & stolen procedure niet meer voor iphone?

lost & stolen procedure niet meer voor iphone? discussie in Chat en geruchten forum; ( verdwijnt na registratie ) Er schijnt een interne email binnen t-mobile verzonden te zijn dat deze procedure niet meer van toepassing is voor de iphone. Kan iemand dit gerucht ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture > Chat en geruchten
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 03-08-08, 23:16
Dokter Doolittle Dokter Doolittle is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 9
Standaard lost & stolen procedure niet meer voor iphone?

Er schijnt een interne email binnen t-mobile verzonden te zijn dat deze procedure niet meer van toepassing is voor de iphone. Kan iemand dit gerucht bevestigen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-08-08, 23:33
rvanhusen rvanhusen is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 128
Standaard

Hallo,

Ja dat kan ik bevestigen. Heb het toestel nog wel gekregen via deze procedure maar mocht mijn abb. niet meer omzetten.

Was van hogerhand afgekondigd nadat er op een forum over was geschreven. Op zich wel begrijpelijk maar aan de andere kant dom want het is leuk om deze nieuwtjes te schrijven maar men gaat daar dan op grote schaal gebruik van maken en is het afgelopen. Dus nu een nieuwe iphone met mijn oude abb. dus traag internet (nouja traag) en duurder uit.

DUS DEZE WEG IS DUS AFGESNEDEN.

Groet,

Rien
  #3  
Oud 04-08-08, 13:02
TLW TLW is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rvanhusen Bekijk bericht
Hallo,

Ja dat kan ik bevestigen. Heb het toestel nog wel gekregen via deze procedure maar mocht mijn abb. niet meer omzetten.

Was van hogerhand afgekondigd nadat er op een forum over was geschreven. Op zich wel begrijpelijk maar aan de andere kant dom want het is leuk om deze nieuwtjes te schrijven maar men gaat daar dan op grote schaal gebruik van maken en is het afgelopen. Dus nu een nieuwe iphone met mijn oude abb. dus traag internet (nouja traag) en duurder uit.

DUS DEZE WEG IS DUS AFGESNEDEN.

Groet,

Rien
Rien ik heb afgelopen donderdag mijn Iphone gekregenbij een los & stolen ( duurde 3 weken) en klanten service gebeld en ik had te horen gekregen dat het inderdaad niet mogelijk was. Er was toen voor dat ik de iphone had gekregen beloofd dat het wel kon. Ik vond dat natuurlijk niet leuk.Ik heb toen nog een keer naar de klanten service gebeld maar dan met de afdeling contracten en voorwaarden . Deze beste man heeft mijn abo gewoon netjes overgezet . Intern wel raar. Klantenservice zegt nee.maar uiteindelijk is het toch gelukt om hem over te zetten. Ik ben die avond ook naar een T-mobiel shop gegaan en een nieuwe Simkaart gehaald.

Het is dus wel mogelijk om hem over te zetten. Althans dat was donderdag...ik weet niet hoe het nu is. Miss heb ik dus wel een gelukje.

Groetjes stef

Laatst gewijzigd door TLW; 04-08-08 om 13:04.
  #4  
Oud 04-08-08, 13:39
Ibrahimovic24 Ibrahimovic24 is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 11
Standaard

Ik heb afgelopen vrijdag ook gewoon mijn contract omgezet (iPhone via L&S gehaald) en geniet nu van de 3G snelheid. Wat een verschil met GPRS zeg.
  #5  
Oud 04-08-08, 16:37
Patrickdkl Patrickdkl is offline
• iOS 4.3
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: twente
Berichten: 10
Standaard

Vandaag mijn nieuwe Iphone 16g zwart gekregen via L&S. Had hem 2 weken geleden besteld, en kon hem zaterdag ophalen. (Tmobile shop Hengelo) Daar kreeg ik te horen dat L&S niet mogelijk was kon niet in systeem worden ingevoerd?. Naar veel aandringen, vandaag toch een Iphone + I150 abo gekregen, I150 ingaand na mijn huidige abo (tot maart 2009) Phff, moet je wel door zetten anders zetten ze je zo zonder iets de deur uit. Wat een klanten service!!

Ps Tmobile medewerkerster heeft me uiteindelijk wel goed geholpen!
  #6  
Oud 04-08-08, 18:02
rvanhusen rvanhusen is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 128
Standaard

Hallo,

Bij mij hetzelfde als bij Patrick. Wel de iphone gekregen maar iphone abb. gaat pas in na verlopen huidige abb.

Dus wat ik nu merk dat er toch mogelijkheden zijn.

Ga nog mar eens naar de shop hier kijken of zij nu wel iets voor mij kunnen doen.

Groet,

Rien
  #7  
Oud 04-08-08, 19:26
TLW TLW is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rvanhusen Bekijk bericht
Hallo,

Bij mij hetzelfde als bij Patrick. Wel de iphone gekregen maar iphone abb. gaat pas in na verlopen huidige abb.

Dus wat ik nu merk dat er toch mogelijkheden zijn.

Ga nog mar eens naar de shop hier kijken of zij nu wel iets voor mij kunnen doen.

Groet,

Rien
je kan beter bellen naar de klanten service 1200 en dan contractvoorwaarden en dan laten omzetten binnen 15-30 min gebeurd.

groetjes
  #8  
Oud 04-08-08, 20:44
geniux geniux is offline
• iOS 7.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 86
Standaard

Wat ik vandaag te horen kreeg in de T-Mobile shop (na een uitvoerige discussie van de baliemedewerker met een telefoniste van de klantenservice):

- Lost & Stolen procedure mag wel voor een Iphone, echter gaat het iAbbo pas in vanaf de laatste dag van je huidige, lopende contract.

Of dit ook geldt voor 'legitieme' verlengers (dus mensen van wie het huidige abbo binnen vier maanden afloopt of al is verlopen) is mij echter nog steeds onduidelijk..
  #9  
Oud 04-08-08, 23:59
SneakerStyle SneakerStyle is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 117
Standaard

Je moet het zo zien; de Lost&stolen procedure is in het leven geroepen als service naar klanten toe die echt hun toestel zijn verloren of defect hebben. Het was zelfs zo dat klanten een aangifte bewijs moesten hebben om van de L&S gebruik te mogen maken bij geval van diefstal/verlies. De procedure is inmiddels als verzacht. Alleen jammer dat mensen er misbruik van willen maken. Ik begrijp de situatie natuurlijk wel en het is leuk voor t-mobile om een klant te behouden door middel van een L&S maar als er echt een keer iets gebeurd; T-Mobile leverd een telecom product en de fabrikant het toestel; dus als er iets met het toestel gebeurd kan t-mobile niet altijd de hand boven het hoofd houden van de klant.
  #10  
Oud 05-08-08, 12:01
TLW TLW is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 11
Standaard

@ sneaker style:

Daar ben ik Het ook met je eens :

NOG een keer voor de duielijkheid en dit is mijn verhaal en mij is het gelukt, als het mij lukt kan het jouw ook lukken!

Ik zit al een jaar of 5 bij t-mobile , trouwe klant dus. Ik heb anderhalf jaar geleden een verlenging aangeboden gekregen. Het betreft een Flex 25 + web & walk onbeperkt internet samen met een HTC P3300. Na de eerste paar dagen had ik er al problemen mee. Ik heb het toestel weer terug gestuurd. In hetzelfde jaar had ik 4x het toestel laten repareren. Dit door software vastlopers Lol windows

Anywayz ik hoorde dat de iphone uitkwam en heb vroegtijdig gevraag naar de L & S procedure. Na vele uren met de klanten service te hebben gepraat bleek dat ik de iphone eerst niet en daarna wel en daarna niet kon bestellen. Ze verte4lde me dat ik moest wachten tot 11 juli.

Okay ik geduldig gewacht en op 11 juli het toestel besteld. Ik heb een iphone 16gb wit besteld met een I-300. De beste mevrouw aan de telefoon vertelde me eerst dat het 49,- zou kosten en daarna herstelde ze het met 1 euro. Okay mooi meegenomen.

Ze vertelde me daarna dat ik mijn abo moest omzetten naar de i-300 als ik mijn toestel had gehad. Dus ik afwachten en nadat ik vorige week donderdag mijn toestel had gekregen t-mobile opgebeld.

Ik aan de beste ( weer een dame) mevrouw gevraagd of ik mijn abbo kon overzetten. Ik kreeg als antw. ik ga het even navragen. Mijn meerdere zegt dat het niet mogelijk is. Dus ik zeg nou het is me wel beloofd. Ja maar meneer het is niet mogelijk. Ik zeg nou in iedergeval bedankt maar ik geef het niet op.

Ik nog een keer gebeld naar de afdeling contracten. Ik vertelde mijn verhaal en de meneer aan de lijn vertelde me gewoon van , nou meneer het is gewoon mogelijk ik maak het in orde voor je reset je telfoon over een kwartier en dan heb je 3g. En verrek een half uur later niks. Bleek dat mn simkaart niet goed werkte met de iphone.

Ik naar de winkel gegaan van t-mobile en gevraagd voor een nieuwe simkaart, binnen 10 min had ik er een gratis gekregen en daarna geprobeerd en gewoon 3g erop.

Wat er dus opneer komt is BEL gewoon en blijf door ( zeuren) vragen voor die omzetting. Neem contact op met de afdeling contracten en niet iemand van de lokale afdeling klanten service.

Hopelijk kun je hier meer mee.
  #11  
Oud 05-08-08, 12:09
blahblah blahblah is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 246
Standaard

Er is me de laatste tijd wel een ding duidelijk geworden: T-Mobile weet het zelf ook allemaal niet meer sinds de iPhone er is.
  #12  
Oud 05-08-08, 12:19
geniux geniux is offline
• iOS 7.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 86
Standaard

@TLW: we geloven allemaal best dat jij op 11 juli via een L&S procedure je iphone hebt besteld. Echter is T-Mobile schijnbaar vanaf deze week strenger gaan controleren op het activeren van je iAbbo. Dus jij bent gewoon een van de gelukkigen die door slechte interne communicatie bij T-mobile toch geactiveerd is.

Ik ben meer benieuwd naar de ervaringen van de mensen die hun iphone pas na 1 augustus binnen hebben gekregen.
  #13  
Oud 05-08-08, 16:35
Sfinx Sfinx is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 19
Standaard

Mij is deze regeling ook belooft en zit nu 2,5 week te wachten op de iphone. Zal dus snel binnenkomen. Ik ga dan meteen bellen meet TM. En laat dan de voorderingen hier achter ..

Thumbs up!
  #14  
Oud 05-08-08, 18:41
rvanhusen rvanhusen is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 128
Standaard

Hallo,

Ik heb de mijne besteld op 12 juli voor de L&S procedure. Telefoon binnen gekregen op 22 juli volgens medewerker alles oke kon alleen gezien de drukte mijn abb. nog niet omzetten. Zou de volgende dag dus 23 juli gebeuren en zij zouden mij bellen wanneer het rond was. 23 juli een gemiste telefoon en 's-middags langs t-mobile winkel. Daar werd mij verteld dat met ingang van 23 juli 's-morgensvroeg er geen L&S procedure werd goed gekeurd. Dus abb. gaat pas in als mijn huidige abb. is verlopen.

Groet,

Rien
  #15  
Oud 05-08-08, 21:46
Dokter Doolittle Dokter Doolittle is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 9
Standaard

Weet iemand of voor klanten van Orange, wat nu T-Mobile is, ook de lost & stolen procedure mogelijk is?

In de T-Mobile winkel zeiden ze vandaag dat dit niet kan. Het lijkt mij dat iedereen dezelfde service moet hebben nu het 1 bedrijf is.
  #16  
Oud 05-08-08, 23:03
SneakerStyle SneakerStyle is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dokter Doolittle Bekijk bericht
Weet iemand of voor klanten van Orange, wat nu T-Mobile is, ook de lost & stolen procedure mogelijk is?

In de T-Mobile winkel zeiden ze vandaag dat dit niet kan. Het lijkt mij dat iedereen dezelfde service moet hebben nu het 1 bedrijf is.
Je hebt enigszins gelijk; alleen voor Orange klanten is het niet mogelijk om van de L&S procedure gebruik te maken. Omdat het feit is dat een Orange klant een Orange klant is. Je hebt een Orange contract en die voorwaarden blijven ongewijzigd tot het moment dat je gaat verlengen naar T-Mobile. Een Orange klant staat in de Orange database en niet in de T-Mobile database. Er is geen enkele manier omdat over te zetten zonder een verlenging die pas van kracht gaat op het moment dat je officieel mag verlengen.
  #17  
Oud 05-08-08, 23:48
Dokter Doolittle Dokter Doolittle is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 9
Standaard

@ SneakerStyle

Inderdaad, je hebt Orange voorwaarden afgesproken voor een bepaalde termijn. Maar mij lijkt dat hier sprake is van een bijzondere situatie, Orange klanten moeten door de overname uiteindelijk naar T-Mobile. Wat is het nadeel voor T-Mobile om Orange klanten voor een langere termijn aan zich te binden? Stel mijn abonnement loopt over 6 maanden af en ik kan nu verlengen met 2 jaar (iPhone!). Het resultaat is dat ik 2,5 jaar bij T-Mobile klant ben. Kortom ik zie het probleem niet.
  #18  
Oud 06-08-08, 02:02
SneakerStyle SneakerStyle is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dokter Doolittle Bekijk bericht
@ SneakerStyle

Inderdaad, je hebt Orange voorwaarden afgesproken voor een bepaalde termijn. Maar mij lijkt dat hier sprake is van een bijzondere situatie, Orange klanten moeten door de overname uiteindelijk naar T-Mobile. Wat is het nadeel voor T-Mobile om Orange klanten voor een langere termijn aan zich te binden? Stel mijn abonnement loopt over 6 maanden af en ik kan nu verlengen met 2 jaar (iPhone!). Het resultaat is dat ik 2,5 jaar bij T-Mobile klant ben. Kortom ik zie het probleem niet.
Het is natuurlijk geen nadeel voor T-Mobile; echter is het (denk ik) no-point-of-issue. Zwart-wit gezien lijkt het me meer dan logisch dat het zou moeten kunnen. Je hebt hier wel te maken met 2 verschillende klant systemen. En die kunnen pas 1 worden wanneer de Orange klanten over gaan op T-Mobile; En dat kan pas wanneer een Orange klant; ook echt over gaat op een T-Mobile abonnement. Mja, we zullen zien..
  #19  
Oud 07-08-08, 00:04
haagsegoof's schermafbeelding
haagsegoof haagsegoof is offline
• iOS 7.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 124
Stuur een bericht via MSN naar haagsegoof
Standaard

Ik heb ook een soortgelijke verhaal meegemaakt over het omzetten van mijn abonnement met een l/s. Toen ik afgelopen maandag belde vertelde de dame mij dat het niet kon maar ze ging een mail sturen naar een of andere afdeling en ze zou me terug bellen... en ja hoor na een half uurtje beld ze met de melding dat het NIET kon en de man mijn niet goed had voorgelicht zij kwam met het aanbod om mijn huidige internet verbinding (had al pit+) 50 procent koring te geven voor een half jaar.
Maar als ik het zo hoor moet het dus alsnog gaan bellen voor een iphone abonnement !
  #20  
Oud 07-08-08, 09:21
Sfinx Sfinx is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 19
Standaard

Gister mijn iphone gekregen. Meteen gebeld. Het had wat tijd nodig maar toch gelukt een iabbo te krijgen met l/s... Blijfen bellen!
15 min en het was geregeld!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3Gs 32GB doormiddel van Lost&Stolen fabie1 Odido (T-Mobile) 80 07-06-10 17:50
Lost and stolen niet meer gratis!!!! onny0808 Odido (T-Mobile) 2 18-10-09 08:05
Lost and Stolen ook bij andere winkel? marcelca Odido (T-Mobile) 2 07-08-09 10:31
Lost & Stolen Tim14ww Archief 3 18-07-09 00:03

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:37.