iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Chat en geruchten (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/)
-   -   Busabonnement, wat kan ik er allemaal mee? (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/19104-busabonnement-allemaal-mee.html)

Amp. 15-08-08 15:38

Busabonnement, wat kan ik er allemaal mee?
 
Hoi hoi,


Ik moet maandag (helaas) al naar school, ik woon in Apeldoorn maar waar ik naar school moet gaan is in Arnhem.
Ik heb dus vandaag een busabonnement afgesloten van 4 sterren.

Ok goed, ik kan ermee vanaf mijn huis naar Arnhem reizen, maar wat nog meer?
Want 4 sterren staat voor zones, maar welke zones zijn dat? Betekend dit nu ook dat ik bijvoorbeeld door heel Apeldoorn kan reizen, en de gehuchten eromheen?

Google hielp me niet echt (of ik doe iets verkeerd), misschien jullie wel :rolleyes:


Bedankt!

Nikooos 15-08-08 15:52

geen idee waar je die zones kan vinden, maar die hangen in de meeste bushokjes wel. Maar met zo'n kaart kan je dus overal reizen als de reis maar maximaal 4 zones beslaat. In theorie kan je zelfs van Texel naar Limburg reizen, als je maar elke keer bij de 4e zone uitstapt en dan weer in een andere bus instapt en weer 4 zones verder gaat ;)

cypher21 15-08-08 16:04

het is HEEL lang geleden dat ik een buskaart had, maar volgens mij werkt dat niet psycho :)

volgens mij is je buskaart alleen geldig op een bepaald traject

iCulture 15-08-08 16:55

Zone (openbaar vervoer - Wikipedia) ;)

Vervoerbewijzen: uitleg werking abonnementen
Citaat:

Zonecentrum en sterwaarden
Het openbaar vervoer systeem bestaat uit viercijferige zones, deze zijn op te vragen in de online routeplanner van 9292. Vanuit de gekozen centrumzone reist u naar alle richtingen.

De sterwaarde is een aanduiding van het abonnement. Het aantal sterren is afhankelijk van het reisgebied. Hoe hoger de ster, hoe groter het reisgebied.

Nikooos 15-08-08 18:40

hmm.. dan was dat toch een droombeeld voor me :D

Amp. 15-08-08 19:02

Ja precies, maar ik vroeg me af tot hoever voor mij die zone komt :x
op 9292ov is voor bedrijven een Zonewijzer, wat 200 E per jaar kost aan licenties :P

Robert M. 20-08-08 09:31

Hahaha ik heb echt een hekel aan die buskaarten met zones!

Het laatste jaar dat ik er 1 had was 2 jaar geleden.. toen had ik een keertje dat ik geweigerd werdt met EXACT dezelfde kaart als die van mijn vriendin.. die wel mocht instappen.. Toen kon ik kiezen.. of zelf uitstappen of een hele discussie aangaan en me vriendin dr kaart erbij halen.. en dan misschien wel allebij instappen..

I HATE THOSE ****CARDS :p

joke_name 20-08-08 23:23

Het is eigenlijk heel erg simpel.

Je reist op een bepaald traject elke dag bijvoorbeeld door
Zone 5030 en daarnaast 5031 en 5032 je reist dus elke dag door 3 zones je maar je heb dan maar een 2 zone abbonement nodig omdat je met die in de zone ernaast ook mag, je moet dan natuurlijk wel zone 5031 als centrum zone kiezen.

JE kan dan in alle zones die er om heen liggen reizen.

Maar je mag ook dus door 7 zones reizen als ze maar allemaal aangrenzend zijn aan je zone gebied over sterrengebied. Zo ben ik jaren lang van Amsterdam Naar hoofddorp met een 3 ster-abbonement terwijl het normaal 7 zones was of zo.

Dus misschien heb jij ook wel een aan 2 of 3 abbonement genoeg, als je dus precies de middelste zone kiest.

Dit is een simpel uitleg, maar voor meer uitleg en plaatjes moet je even op de GVB site kijken dit is het vervoersbedrijf van Amsterdam.

Zone-overzicht Amsterdam : GVB

johnwalter 21-08-08 14:31

Dat is nou precies waarom ik zo'n hekel heb aan openbaar vervoer :rolleyes:

zwaan 21-08-08 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door johnwalter (Bericht 174314)
Dat is nou precies waarom ik zo'n hekel heb aan openbaar vervoer :rolleyes:

Mijn woorden. Allemaal van die kleine regeltjes en uitzonderingen. En als je maar even niet oplet de verkeerde aansluiting pakken en op je donder krijgen :p

Robert M. 21-08-08 15:35

Weetje wat het is met die buschauffeuren, ze hadden waarschijnlijk allemaal zo iets van.. Dit baantje is tijdelijk totdat ik iets anders vindt.. En nu zijn ze er in blijven hangen en daarom is het gewoon een chagerijnig vervelend volk die om het jaar gaat staken :D BAH!!!

juriaan22 21-08-08 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robert M. (Bericht 174398)
Weetje wat het is met die buschauffeuren, ze hadden waarschijnlijk allemaal zo iets van.. Dit baantje is tijdelijk totdat ik iets anders vindt.. En nu zijn ze er in blijven hangen en daarom is het gewoon een chagerijnig vervelend volk die om het jaar gaat staken :D BAH!!!

Wat??? Weet je wel waar je het over hebt? Zo te lezen niet. Even een tijdelijke baan tot ik iets anders vind.

Ik weet het niet hoor maar het kost je minimaal €4000,- om je D en CCV-B te halen hoor. (dan moet je al je examens 4, en medische keuring in 1keer halen)
Dan kost het je ook nog eens 12weken 3 avonden perweek minimaal 2uur perdag studeren, en minimaal 35/ 45 uur praktijk.

Ha laat me niet laggen man dat doe je niet ff voor een tijdelijk baandje.
Ga aub praten over dingen waar je verstand van hebt.

Ja je hebt het goed, hier spreekt een Busschauffeur en ben er trots op.
En ja om het jaar staken.... Heb je je er in verdiept? Weet je echt waar je het over hebt? Niet dus, anders zou je het niet zo geformuleerd hebben.

Maar nu:

Beste Amp.

De zone waar je je abbo hebt gekocht staat er op. Verder mag je dus het aantal sterren (1 ster = 1zone) rond de zone die op je kaart staat. Nu rij ik niet in jou regio maar heb wel een een zone overzicht kaart van oost nederland. PM me jou email en ik stuur hem je toe. Deze is eigelijk niet voor extren gebruik.

gr juriaan

johnwalter 21-08-08 16:02

Tja, ik dacht het gaat hier over busabb. en niet over personen, kunnen de mensen die er werken iets doen aan de wijze waarop een en ander is georganiseerd? :rolleyes:

juriaan22 21-08-08 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robert M. (Bericht 174398)
een chagerijnig vervelend volk die om het jaar gaat staken :D BAH!!!

Ik wil jou wel eens zien als je 7dagen achter elkaar om 03:00 je bed uit moet om werk en studerend volk dat alleen maar hu, kunnen zeggen (Oje vergeten ze kunne ook nog een beedje grommen.) mag vervoeren.

Maar goed daar ging het niet over.

Amp. 21-08-08 17:17

:d ik zeg altijd goedemorgen, maar ik keek vanochtend, en boven jullie hoofd staat er 'niet praten met de buschauffeur!' bordje, toch wel jammer want is best leuk om een praatje te maken :)

Hehe had me ook niet zo verdiept in die staking (gelukkig) hoefde ik toen nog niet met de bus, wel een ramp als het weer in mei gebeurd, dan moet ik wél met de bus!
Overigens wel veel bus-acties in Apeldoorn ;)

- Hehe, maar Juriaan, vergeet niet dat iedereen van dat soort gevallen heeft, een tandarts die elke keer wordt uitgescholden door zijn patienten "je doet me pijn ********" > had je maar niet zo veel moeten snoepen!!
Nouja een ander voorbeeld kan ik niet zo snel verzinnen :P

juriaan22 21-08-08 17:25

die bordjes hebben wij niet bij Connexxion. En tuurlijk heb je dat overal, maar het ging er mij om dat er gesteld word dat alle collega's altijd zo zijn.

Amp. 21-08-08 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door juriaan22 (Bericht 174554)
die bordjes hebben wij niet bij Connexxion. En tuurlijk heb je dat overal, maar het ging er mij om dat er gesteld word dat alle collega's altijd zo zijn.

Ja oke, dat is niet zo :)
Mm volgens mij hebben wij hier Veolia voornamelijk denk ik.
Wel raar, weet niet of de buschauffeurs het zelf fijner vinden zo :rolleyes:

Robert M. 21-08-08 23:17

Hahaha sorry hoor, maar mijn mening over jullie als buschauffeurs is gewoon een saggie volk.. en dan geef je mij inderdaad de indruk alsof je altijd iets anders hebt willen worden.. zo beter geformuleerd?

En ja.. dat staken kwam me zeker de strot uit, ik had echt zoiets van ga een vak leren ofzo.. En sorry als ik wat beters te doen heb als me verdiepen in de fantastische baan "buschauffeur"..

Als ik dan onterecht ordeel zal het wel komen doordat ik zovaak mijn aansluiting mis.. mijn excuses hiervoer

En ja.. je buschauffeur rijbewijs heeft vast wel wat centen gekost, maar dat is met al het rijden toch zo.. Het hele rijden is duur..

juriaan22 22-08-08 07:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robert M. (Bericht 174871)
Hahaha sorry hoor, maar mijn mening over jullie als buschauffeurs is gewoon een saggie volk.. en dan geef je mij inderdaad de indruk alsof je altijd iets anders hebt willen worden.. zo beter geformuleerd?

En ja.. dat staken kwam me zeker de strot uit, ik had echt zoiets van ga een vak leren ofzo.. En sorry als ik wat beters te doen heb als me verdiepen in de fantastische baan "buschauffeur"..

Als ik dan onterecht ordeel zal het wel komen doordat ik zovaak mijn aansluiting mis.. mijn excuses hiervoer

En ja.. je buschauffeur rijbewijs heeft vast wel wat centen gekost, maar dat is met al het rijden toch zo.. Het hele rijden is duur..

Hopeloos ben je echt waar.

Jij vind iedere buschauffeur een saggo. Knap hoor dat je dat kan zeggen uit eige ervaring, er zijn immers maar 15000 van die mensen.

Staken, ja vinden wij ook niets. Vraag me alleen af of je de zelfde reactie hebt als de agenten staken. O, ik weet het al. Dan heb je er zelf ook wat aan en vind je het niet erg.

Een vak leren? Tjonge, wat denk je. Dat 32 verschillende lijnen rijden, regionale reis advies geven geen vak is?

Aansluiting missen? Ja als je met de auto gaat sta ook wel eens in een file ofzo. Weet je eigelijk wel dat je gewoon bijhet instappen al kan aangeven dat je over wil stappen op een bepaalde lijn en dat de chauffeur dit dan kan door geven aan de CVL. Die mensen daar kunnen dan regelen dat die andere lijn even wacht. Tenminste, bij Connexxion kan dit.

Maar even een vraag nog. Met welke vervoerder reist u?

Robert M. 22-08-08 09:08

Oke oke.. ik overdrijf een beetje :p mijn excuses :D

Ik waardeer het ook wel dat er OV is.. Maar het is gewoon zo zuur als je je aansluiting mist.. Misschien ligt het ook wel aan het traject, maar goed..

Ik had me laten wijs maken door een aantal van uw collega's dat het niet meer mogelijk was om een bus even te laten wachten.. Omdat ze de apparatuur niet hebben in die bus om contact op te nemen met de centrale.. Maar als ik het dus goed begrijp kan dit nog wel??

Ik reis voornamenlijk met Connexxion


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:47.