iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Chat en geruchten (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/)
-   -   Hoe kwam jij aan je eerste generatie iPhone? (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/20167-kwam-jij-eerste-generatie-iphone.html)

Gokkiee 28-08-08 04:02

Hoe kwam jij aan je eerste generatie iPhone?
 
Hoe kwam jij aan je eerste generatie iPhone (de 2g dus)

Ik was toen in de tijd een vaste bezoeker van iPhoneclub en was helemaal weg van de iPhone.. Ik liep toen stage bij een groot productiebedrijf en liet een paar iPhone videos aan mn stagebegeleider zien en vertelde hem dat ik het een vet gadget vond en dat ik de geld er niet voor had (arme student) :(

En jahoor na een week uit het niets opeens 400 euro op mn bankrekening:eek: een cadeautje van mn stagebegeleider:D snel via marktplaats een gesealde iPhone gereserveerd voor 400 euries en in de auto gestapt richting amstelveen:cool: en in die zelfde avond nog naar Rotterdam gereden voor een stealthsim geval (was toen noodzakelijk voor OTB FW 1.1.4)..

Dit is dan mijn verhaal,, ik vond de iPhone heel apart omdat niet iedereen hem toen had en omdat je er heel wat moeite voor moest doen om er aan te komen.. nou heb ik niet veel moeite gedaan maar er zijn veel mensen geweest die er een uit de VS geimporteerd hebben..:)

Chrisl 28-08-08 07:12

Mijn zus heeft hem uit San Francisco mee genomen.....

King1987 28-08-08 08:10

gekocht op ebay in america, per post hierheen laten komen....:)

w.d 28-08-08 08:40

M'n broer heeft er twee, een voor zichzelf en een voor mij, uit New York meegenomen.

BadSide 28-08-08 08:43

Kennis had er twee meegenomen, k geloof uit NY.

blahblah 28-08-08 08:53

Via eBay, weken in spanning gezeten door die trage USPS en de douane-inklaring. Ben zelfs nog naar A'dam geweest om 'm zelf in te laten klaren en zo 2 of 3 dagen uit te sparen :D. Ritje van 2 uur enkele reis, maar ach, je hebt er wat voor over he. Heb 'm in de file naar huis (was ondertussen in de avondspits beland door die trage tnt meuk) voorzichtig uit zitten pakken en bewonderen en was helemaal gek d'r van gelijk!

iScorpio 28-08-08 08:56

Ik heb hem destijds zelf gekocht in Norfolk, Amerika. Ben daar de Apple shop binnen gelopen en binnen 5 minuten liep ik daar weer uit met een 8GB iPhone 2G.

Was daar destijds voor mijn werk, heel vervelend :D.

z-nyx 28-08-08 09:41

gewoon via 2call.nl verlenging abbo .:)

sjowol 28-08-08 10:09

de dag na de prijsverlaging bij at&t store om de hoek nog ff snel een 4 gig gescoord voor dat die weg warn ($299 is toch geen geld niewaar?) ok toen woonde ik hier nog niet maar mijn toenmalige vriendin, nu vrouw wel.
was wel ff zweten toen ze me een abbo aan wilden smeren maar toen ik zei dat we er al een hadden en die thuis zouden activeren op itunes was dat geen enkel probleem, na een week vond mijn vriendin hem zo gaaf dat we er nog een zijn gaan halen maarja toen waren de 4 gigjes al op en heb ik mijn 4 gig aan mijn vriendin gegeven en zelf een 8 gig gekocht. 2 dagen later nog een 8 gig voor iemand hier op het forum om mee naar nl te nemen (had er veeeeel meer mee moeten nemen)

Nemisis2003 28-08-08 10:31

Via marktplaats bij een particulier opgehaald.

marcoryn 28-08-08 10:44

Cadeautje van mezelf op mn verjaardag (toevallig) gekregen via gsm.nl.. helemaal dikke maatjes geworden met mn tel (een US 8gb FW 1.1.1) :D

pascalletje 28-08-08 10:59

Ik ben vorig jaar 3 weken met een camper door Amerika gereden, en had voordat ik ging helemaal niet het idee dat ik er 1tje mee ging brengen. Het leek me helemaal niks zo'n iPhone en had er ook nog nooit 1tje in het echt gezien.
Toen was ik in Las Vegas in de Apple store en heb er even mee staan te spelen, en was meteen verkocht.
Ik heb er toen gelijk 1tje meegenomen, en ben nog steeds blij dat ik dat toen heb gedaan!

midon 28-08-08 11:15

Met kerst van mijn vrouw gehad.
Iphone komt uit New York

Robert M. 28-08-08 11:18

Mijn 1e iPhone had ik via GSM.nl 130 euro voor 8GB :p plus 2 jarig abbo

Jozz 28-08-08 12:04

Hier via het forum overgenomen. Ik heb overigens nog geen maand.

merijnvld 28-08-08 12:18

kado voor mezelf toen het uit was met mijn vriendin, mooi kado toch? 16 GB op de zwarte markt voor 500 euro.

iMario 28-08-08 12:19

Had een paar 8gb's ingekocht voor de handel:D daarna ook wat 16gb iPhones verhandelt en daar zelf ook een van gehouden.

Stiruam 28-08-08 13:01

Neef er een uit Amerika mee laten nemen. Ik kwam gewoon ineens op het id heej ik moet maar een iPhone hebben. Dat was november. Ik kreeg hem december en voor ik de iPhone ook nog maar ooit had gezien had ik al rond de 800 posts :D Die goede oude tijden ^^

Greetz, Stiruam

SneakerStyle 28-08-08 14:00

eerst een 8gb gekocht via marktplaats, dit was echter te weinig die weer verkocht & toen wederom op marktplaats een 16gb iphone gekocht.

macfreaker 28-08-08 14:26

Gewoon gehaald in NY zonder problemen.

Redchilly 28-08-08 14:46

De eerste iPhone kocht ik vorig jaar oktober voor mijn broer, gewoon een "Marktplaats special" :p
Natuurlijk heb ik hier ook meegespeeld en was matig enthousiast, mijn WM toestel kon immers veel meer.
Nu heb ik zelf een winkel (bloemen, alles behalve techniek dus) en deel mijn gadget ervaringen met enkele klanten.
Zo ook met een goede klant van ons met een eigen ICT bedrijf.
Altijd staan we wel even te keuvelen over nieuwe speeltjes (al dan niet in bezit) en ervaringen met de gadgets.
De interesse in de iPhone deelden we al wat langer, maar nadat ik vertelde dat mijn broer er inmiddels een heeft gekocht,
en hij dus uit eerste hand hoorde dat je hem in NL gewoon kan gebruiken en ermee kan bellen bestelde hij er ook een.
Dit bij een bedrijf in Hilversum die ze zelf importeerde en unlocked en met jailbrake verkocht.
De spanning werdt groter en groter, want door leveringsproblemen werd de in november bestelde iPhone
(8Gb O2 versie, UK dus) pas in februari geleverd.
Ik wist wanneer hij hem zou ontvangen en toen hij een week of 2 later in de winkel kwam vroeg ik natuurlijk hoe de iPhone beviel.
Met een bedenkelijk gezicht zei hij, loop maar even mee naar de auto (groot model, iets met 3 letters ;) )
Hier pakte hij een iPhone doosje uit, helemaal compleet met toestel, lader en alles.
Met de text dat ik waarschijnlijk toch een grotere gadgetfreek ben dan hem gaf hij deze aan mij :eek:
Na een week onwennig gebruik koppelde hij hem aan de computer en installeerde vrolijk de update (1.1.4).
Natuurlijk was het toestel meteen niet meer bruikbaar en is hij er mee teruggegaan naar de winkel.
Deze heeft uitgelegd dat een gehacked madel niet ge-update mag worden en hebben hem opnieuw gekraakt voor hem.
Na ophalen is hij dus direct naar mij gereden en gebeurde er wat ik zojuist beschreef.
Hij vroeg nog of ik het niet te groot vond om aan te pakken en natuurlijk antwoorde ik
"eigenlijk wel, maar dat ik het te stoer vond om te weigeren".
Na de opmerking dat dat het geen was wat hij wilde horen was ik officieel eigenaar van de iPhone.

Deze 8Gb heb ik ongeveer 6 weken gebruikt en moet bekennen dat alle vooroordelen en bezwaren die ik had na het toestel van mijn broer compleet wegvagen bij het dagelijks gebruik.
Omdat ik ermee ging pielen en tweaken heb ik aardig wat ervaring opgedaan daarmee.
Toen een vriend iPhone's uit de VS ging importeren heb ik deze voor hem unlocked etc..
De laatste die ik voor hem zou doen was een 16Gb AT&T.
Nadat deze klaar was vroeg hij hoe mijn iPhone er nog uit zag.
Omdat deze nog geen enkele kras o.i.d. had opgelopen mocht ik deze inleveren en de 16Gb houden voor de moeite.

Zo ben ik dus aan mijn huidige (1e generatie) iPhone gekomen :D
Nog steeds gebruik ik hem dagelijks naar volle tevredenheid.
De HTC Touch Diamond die ik er naast heb doet voornamelijk dienst als navigatie in de auto ;)

jurjenh 28-08-08 14:58

marktplaats

Jumper2110 28-08-08 16:52

Een collega van mijn oom was in de VS voor z'n werk, net op het moment dat de 1st gen iPhones overal uitverkocht raakten (was rond mei/juni zoiets). Die man heeft dan iemand anders in Amerika hem een laten opsturen, en daarna heeft hijzelf de iPhone van Amerika naar hier gestuurd naar mijn oom. Die heeft hem dan weer aan mij gegeven;) Ik heb er €275 voor over gehad en nog geen seconde spijt van:cool:

slodo 28-08-08 16:57

om heel kort te zeggen:
mijn vader heeft hem uit amerika meegenomen voor mij:D

jonathan 28-08-08 22:18

Ik heb 'm van iemand die 'm van een handelaar had, uit Amerika. Diegene ging de 3G kopen.

Tjedemich 29-08-08 00:53

Besteld bij GSM.nl, na heel veel slechte communicatie uiteindelijk wel gekregen :D

shapezzz 30-08-08 08:49

Ik had mijn 2G besteld bij http://www.2call.nl :)

MacRub 30-08-08 11:02

Zelf gehaald vorig jaar augustus in de Apple Store in de Florida Mall...geweldig mooie dag was dat!:D

S a n d e R 30-08-08 12:05

Apple store op manhattan NYC, vorig jaar eind augustus/begin september en nog steeds ubertevreden mee behalve dan dat 1 van de poorten verrot is waardoor ik iedere keer die vervelende meldingen krijg over verkeerd aangesloten accesoires enzo....misschien binnenkort maar eens een 3G gaan scoren ergens :D

pascalbrouwers 30-08-08 12:58

Deze heb ik gekocht in:
ORLANDO'S DESTINATION FOR LUXURY BRAND SHOPPING
In Orlando.
Bijna 2 weken naar gezocht.
Voorlaatste dag vd vakantie (in Mei) kunnen bemachtingen.

Pascal

thunder 05-09-08 16:30

Overgenomen van een collega, die hem gratis kreeg via Veronica. Hij vond het niets bijzonders en aangezien ik het weekend ervoor de Iphone unlocked gemaakt had (hij had de software ge-update) was ik de eerste die ervoor in aanmerking kwam. 175€ voor betaald. :D

Vassili 05-09-08 17:15

Mijn vader heeft em meegenomen vanuit New York :)

Sezai 05-09-08 18:55

Ik heb mijn Iphone us 8gb van een vriend gekocht voor een super prijsje van 50 euroo Zottekes of niet :D


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:28.