iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Chat en geruchten (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/)
-   -   Hoelang heb jij de eerste keer zitten zweten om hem te unlocken ? (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/2023-hoelang-jij-de-eerste-keer-zitten-zweten-om-unlocken.html)

ArB 08-11-07 21:22

Hoelang heb jij de eerste keer zitten zweten om hem te unlocken ?
 
Moet eerlijk bekennen dat het mij de eerste keer aardig wat uurtjes heeft gekost om hem goed werkend te krijgen.
Al met al een uur of 4. Was ook aardig een newbee op het unlocking gebied hoor. :rolleyes:

MacFoxx 08-11-07 21:52

Hoe meer je 'oefent' en leest, kom je ook steeds meer weten. En dan wordt het niet meer zweten als je iets met je iPhone moet doen qua activeren, jailbreaken etc. ;)

Maar gefeliciteerd met je aanwinst, veel plezier! :)

Freek 08-11-07 22:33

Ik kijk met weemoed terug op de nacht dat we in Nederland voor het eerst de iPhone unlockte, zo rond vijf uur 's nachts waren we zover, kijk hier maar.

iCulture 08-11-07 22:34

Sluit zich helemaal aan bij Freek :D

ArB 08-11-07 22:59

Ik was al bang dat als ik 01.30 zou neerzetten dat ik uitgelachen zou worden :D

Maar dat ik niks bij jullie zie ik al, uiteraard had ik al veel meer info en heb ik hem via een filmpje van youtube geunlocked.
(en dan nog een paar uur bezig zijn....... :D )

KleineAap 09-11-07 10:10

Dankzij de goede guides van Hackint0sh en het vooraf inlezen (oke oke en de ervaring met BSD en computer achtergrond) was mijn eerste keer een werkje van 20 minuten... Heb geen iNdependence ofzo gebruikt, alles met de hand... :) Eitje dus eigenlijk, maar ja er ging ook niets fout... Langste duurde nog wel AnySim! :D

matthijst 09-11-07 10:44

Eerste unlock was een HW-unlock poging. Dat was eerst al een uur zweten om m open te krijgen. Vervolgens een hoop geklooi om twee naalden op miezerig dunne printplaatsporen te houden... En toen hing dat ***programma tijdens de unlock/ierase, waarna Wi-Fi, IMEI, geluid en ICCD verklooid waren :eek:
Daarna nog ruim een week aan het klooien geweest met allerlei reflashes etc... Toen helemaal klaar mee en een nieuwe geunlockte iPhone besteld. Die later vrij snel gevirginized en geupdate naar 1.1.1.
Vervolgens ook een CommBoard voor de gesloopte besteld, iPhone was nog open, printplaatbende eruit geschroefd, bordje omgewisseld en voila: deed het weer...

Toch is elke update wel weer even spannend, aangezien je toch met de firmware aan het klooien bent... :D

Eerste 4GB in de VS gehaald, toen ie nog $499 was. Vervolgens had ik hem thuis gesloopt en toen kwam Apple ook nog eens met die $200 korting aan... Damn, wat was ik pissig....
Uiteindelijk die $200 wel van ze teruggehad, dus toen was de stap om er nog 1 te kopen al wat minder groot...

Mooiste was: de softwareunlock was zo vaak uitgesteld, dat ze verwachtten dat het allemaal een hoax was. Dus toen hij weer niet gereleased was, ging ik op vrijdagmiddag met die HW-unlock aan de gang.... Gesloopt...
En zaterdagochtend was de softwareunlock er :D

tescione 09-11-07 11:00

Eind september kreeg ik de iphone binnen en ik had hem binnen 20 min werkende op 1.0.2 dankzij een hele goede guide.

Het upgraden naar 1.1.1 ging niet zonder slag of stoot. Op een avond ben ik rond 11 uur begonnen en rond half 5 kon ik pas weer bellen!
Het zijn vaak wel spannende momenten maar dat maakt het voor mij juist wel zo interessant.

adoruler 09-11-07 13:45

Ik had mijn iphone al geunlockt gekocht fw 1.0.2. Het update heeft nog wel wat uurtjes gekost. Ben toen om 24:00 begonnen virgenizen ging zeer makkelijk 10 minuten het rotste was nog het inloggen met winscp. toen geupdate dat duurde een half uurtje. Toen twee keer met appsnap proberen te jailbreaken maar die deed het niet bij mij toen maar via democrasy ofso wat ook niet werkte toen maar na 14 restores later via carnaval geprobeert wat ik de eerste keer fout had gedaan door het niet lezen en daarom hem 1 keer te weinig had gereboot toen nog maar een keer restored en nog een keer via carnaval geprobeert dat lukte eingdelijk ook toen was het 02:30. toen naar bed gegaan.

Volgende dag om 09:00 begonnen maar ik kreeg anysim er niet op na 1 uur proberen lukte het eindelijk maar ik was vergeten de rechten op 755 te zetten dus daarna heb ik er ook nog 2 uur mee geklooit tot dat ik er achter kwam dat de rechten niet goed waren. en toen via anysim in 5 minuten gelukt.

Pff wat een getype zeg

Handana 09-11-07 14:37

Hoi,

ik ben de eerste keer een uurtje of 3 bezig geweest omdat hij helemaal vast kwam te staan op een scherm met alleen een apple logo. Ik kan je vertellen dat ik me toen niet prettig voelde. Flink lopen zoeken naar een oplossing hiervoor en gelukkig gevonden. De iphone van mijn vrouw was in een half uurtje gelukt. (Methode zonder pc). Ik was aangenaam verrast kan ik je vertellen.

Daarna ben je nog wel een tijdje bezig met tweaken natuurlijk.

Michael 09-11-07 18:52

Ik sluit me bij Matthijs aan Zweten om die iPhone open te krijgen. De software binnenkomen was in het begin lastig maar de hardware is ook niet echt makkelijk te kraken. Daarna was het de geo gids volgen met naalden en alles (gelukkig was dat snel gevonden anders hadden we ook nog moeten solderen). Dat ging over een leien dakje en anderhalf uur later een unlockte iPhone.

kesj 11-11-07 12:28

Hoi,

Zelf was ik de meeste tijd kwijt aan het lezen/vinden van de -voor mij- beste unlockmethode. Ik heb sinds een week een 1.1.1 (out of the box).

Uiteindelijk heb ik de methode gebruikt waar geen computer voor nodig is. Dus via de iPhone Wi-Fi verbinding contact maken met mijn router om de unlocksoftware rechtstreeks naar de telefoon te downloaden. Dit duurde ongeveer 10 minuten en toen werkte mijn sim.

Daarna heel veel guides hier gelezen over de taalinstellingen en correcte Nederlandse nummerweergave. Ook hier ging weer de meeste tijd in het lezen/vinden zitten. Heb mijn iPhone nu simlockvrij, applicatielockvrij en het toetsenbord Engelse T9 vrij. Twijfel nog of ik hem compleet Nederlands ga maken. Waar ik nu nog op wacht is een correcte voicemailnotificatie en de correcte weergave van alle sms berichten (afkomstig van b.v. Postbank).

Al met al vond ik het allemaal erg simpel. Maar zonder dit forum was het een stuk minder simpel geweest, dus dank aan alle mede-leden!

Peter 11-11-07 12:33

de eerste keer 2 uur, de 2de keer 30 minuten

pjb155 22-11-07 18:29

mijn allereerste HW unlock: 1u15
SW in 15 minuutjes geklaard :-)

jermain 22-11-07 18:38

eerste keer ongeveer 1 uur ( 1.1.1 )
Tweede Keer Iets Langer tussen de 1 uur en 2 uur ( 1.1.2 ) toe pas de Windows Versie uit was :)

Meneer Guggenheimer 27-11-07 15:55

Eerste 4,5 uur (door onduidelijkheden in de guides) password in terminal niet zichtbaar!
Tweede 2.5 uur en dat is het eigenlijk wel de tijd die je er voor nodig hebt als alles goed gaat

Beide 1.1.1 toestellen

tha leecha 27-11-07 20:20

Ik zweet er nog van;)

ButcherJF 28-11-07 13:48

Ik kocht mijn iPhone unlocked, versie 1.1.1, Nederlandstalig. Voordien helemaal geen ervaring met Apple, laat staan met termen als baseband, jailbreak, enz.
Met het zweet in (o.a.) de handen begonnen aan het updaten naar versie 1.1.2, wat in 1 keer goed ging. Dit overigens pas na het volledig doorlezen van de geweldige wiki, het steeds weer lezen en letterlijk volgen ervan, en het knippen/plakken in een docje van -volgens mij- belangrijke info en tips.
Daarna ook nog weer Nederlands er op gezet.

Voor de overstap van 1.1.1 naar 1.1.2 was ik ong. 2 uur kwijt, en voor de taalwijziging ook nog eens zoiets. Al met al dus een uurtje of 4, elke minuut waard overigens.

vanessa 28-11-07 14:47

10 minuutjes, echt waar.

Ik heb de PC-less unlock gebruikt voor de 1.1.1 en die guide is echt heel duidelijk met prentjes en beeldjes.

Dat is ook waarom ik zo vrees om over te gaan naar 1.1.2, ziet er veeeeeeeeel ingewikkelder uit

MacFoxx 28-11-07 16:45

1.0.2: Eerste keer, dus ik was nogal niet bekend met installer.app, iNdependence en anySim, uiteindelijk wel 2,5uur gekost.

1.1.1: Upgraden van 1.0.2 naar 1.1.1 heeft me een uurtje gekost. Ja, door alles te lezen op het forum en te doen, krijg je handigheid in ;).

1.1.2: Upgraden naar 1.1.2 was in het begin lastig, ik kreeg het niet in recovery mode en iTunes wou niet het herkennen. Maar na tien keer proberen kreeg het aan de praat. Al met al duurde het een uur en een kwartier.

Toch is het wel leuk om te 'prutsen' met zo'n juweeltje. :D


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:42.