//

Invoerkosten kleding

Invoerkosten kleding discussie in Chat en geruchten forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb vandaag voor circa $500,- kleding besteld bij Abercrombie & Fitch (zulk mooi spul vind je niet in Nederland!) en aangezien ik een waarschuwing ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture > Chat en geruchten
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 05-09-08, 16:56
Mi Had Mi Had is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 14
Standaard Invoerkosten kleding

Ik heb vandaag voor circa $500,- kleding besteld bij Abercrombie & Fitch (zulk mooi spul vind je niet in Nederland!) en aangezien ik een waarschuwing kreeg op hun site dat ik zou opdraaien voor eventuele invoerkosten vroeg ik me af of ik daar bang voor moet zijn? Ik heb de kleren in een gift box laten verpakken (heb ooit gehoord dat je over cadeau's niks hoeft te betalen bij het invoeren). Iemand ervaring met het invoeren van kleren, voor onaangename verassingen komen te staan?

Laat het me weten!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-09-08, 17:07
Eos400D Eos400D is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Brussel
Berichten: 44
Standaard

Als de douane haar werk doet hang je er aan voor een fikse boete.
  #3  
Oud 05-09-08, 17:45
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mi Had Bekijk bericht
Ik heb vandaag voor circa $500,- kleding besteld bij Abercrombie & Fitch (zulk mooi spul vind je niet in Nederland!) en aangezien ik een waarschuwing kreeg op hun site dat ik zou opdraaien voor eventuele invoerkosten vroeg ik me af of ik daar bang voor moet zijn? Ik heb de kleren in een gift box laten verpakken (heb ooit gehoord dat je over cadeau's niks hoeft te betalen bij het invoeren). Iemand ervaring met het invoeren van kleren, voor onaangename verassingen komen te staan?
Laat het me weten!
(Giftbox maakt het natuurlijk geen cadeau!!)

Ga er vanuit dat je gewoon 19% BTW moet betalen over de waarde van de inhoud. Heb je geluk dan betaal je niets en anders weet je waar je aan toe bent.


Als je je die BTW niet kunt permitteren dan had je of wat minder of gewoon niets moeten bestellen.
  #4  
Oud 06-09-08, 18:09
Mi Had Mi Had is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 14
Standaard

Ik kan het me wel veroorloven hoor, maar het is wel even 100 dollar verschil dus dat scheelt toch weer..
  #5  
Oud 06-09-08, 19:13
johnwalter's schermafbeelding
johnwalter johnwalter is offline
• iOS 8.2
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Noord Brabant
Berichten: 444
Standaard

Misschien heb je wel massel
  #6  
Oud 06-09-08, 20:37
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

hou gewoon rekening met 19% BTW wat je erover moet betalen, dan kan het alleen maar meevallen. Met een beetje pech ligt het 2 weken bij de douane, en zul je een factuur moeten overleggen waar de BTW over wordt berekend.
Je krijgt sowieso GEEN boete aangezien jij niet de verzender bent, maar de kans is wel groot dat je BTW moet betalen.
  #7  
Oud 07-09-08, 04:02
Eos400D Eos400D is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Brussel
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cypher21 Bekijk bericht
Je krijgt sowieso GEEN boete aangezien jij niet de verzender bent, maar de kans is wel groot dat je BTW moet betalen.
Niet wat de BTW betreft, maar wat de invoerrechten betreft wel, tenminste in België, want voor invoerrechten is de invoerder aansprakelijk.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:50.