iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Chat en geruchten (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/)
-   -   Hoe kwam jij aan je iPhone? (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/24560-kwam-jij-iphone.html)

Boy van Baal 01-11-08 22:13

Hoe kwam jij aan je iPhone?
 
Hoe kwam ik aan een iphone!

Donderdag avond [30-10-08]
Op naar de media markt ik ging de iphone halen waar ik al naar uit keek vanaf het begin! Dus ik kwam daar aan hadden ze alleen nog de witte in vooraad dus dat was balen:S! We vroegen de verkoper of die een shop in de buurt wist waar ze hem wel hadden! En ze wezen me naar Icenter!

Uiteindelijk daar aan gekomen bleek het een super mooie apple shop te zijn! Dus op naar de balie om de iphone te halen. De verkoper vroeg ons om onze passpoort deze hadden we natuurlijk mee genomen. Daarna vroeg die om een rekeningpas OEPS:S Vergeten. Wij op naar huis om hem te halen uiteindelijk weer terug bij de shop werden we niet geaccepteerd wegens ombekende redenen! Balen dus nog steeds geen Iphone!

Zaterdag middag [1-11-08]
Op naar een t-mobile shop met anderen gegevens, en een anderen pas. Hier werden we dus wel geaccepteert we wouden graag nummerbehoud aanvragen en dit was ook mogelijk! Maar we wisten niet dat het maar binnen de 3maanden kon en mij abbo liep af rond juni/juli Shit dat is dus 4maanden het dubbelen bedrag betalen:S! Dit wisten wij niet dus we vroegen aan de verkoper of dit nog terug te draaien was zodat we zonder abbo en zonder iphone naar huis konden en over 4maanden weer terug konden komen. Na veel gelul was dit niet mogelijk! En we gingen de deur uit met een iphone 3G i-300 Black

Uiteindelijk wel balen dat we 4maanden 2abbo's hebben lopen maar hier ben ik uiteindelijk over heen en heb hier een iphone en hij werkt super! Morgen maar ik proberen te unlocken met een Yessim! Dit volgt ook op iphoneclub.

Edit: [1-11-08] Jailbraiken!
Er gaat een wereld voor mij open. Heb hem net gejailbraikt en hij werkt super geen problemen niks. En het eerste wat ik vind is een programma waar mee je kan filmen nou dit maakt zeker mijn dag weel goed wat zeg ik? Dit maakt maanden goed!(H)

Dankuwel voor het lezen hopelijk leer je er wat van(H)!
Heb je ook wat moois mee gemaakt? vertel dan ook jou verhaal:D

Sorry voor de fouten die erin stonden! Ik was zo blij dat ik de iphone had! En nu natuurlijk nog:D

Destiny 01-11-08 22:36

Vorig jaar augustus kocht ik voor het eerst een iPhone 2G met 4GB geheugen. Ik liet hem importeren via From US 2 EU. Ik had hem ongeveer een week later in huis. Meteen jailbreaken/activeren/unlocken met iNdependence en AnySim (dat zijn oude tijden).

Ik repareer al vrij lang iPhones. Ik kreeg op een gegeven moment een 8GB van iemand die het bekende 0049 IMEI probleem had. Niks bleek te werken. Toch kreeg ik, samen met Michael, de iPhone weer goed werkend. Ik mocht toen gratis mijn 4GB iPhone omruilen tegen zijn 8GB ( die ik dus net had gemaakt ).

Ongeveer 3 maanden geleden heb ik de iPhone 3G 16GB Wit gekocht via Mobistar in Belgie. Tevens heb ik toen mijn oude 2G verkocht.

Ben erg benieuwd hoe jullie aan je iPhone zijn gekomen:D

Chrisl 01-11-08 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boy van Baal (Bericht 212455)
3G I300 Black

Wat is een I300???

EDIT
btw, de mijne (first gen, 16GIG), heb ik door mijn zus mee laten nemen uit de US of A.


Vsteegman 02-11-08 01:21

Ik heb mijn Iphone 3G 16GB Black ook wel op een mooie manier gekregen.

Mijn moeders abbonement was afgelopen, en aangezijn zij in haar auto een car kit heeft waar alleen een bepaalde Nokia ingaat hoefde zij geen nieuwe mobiel. Toen zag ik de reclame van de Samsung Omnia. Deze heb ik toen gevraagd aan mijn moeder of zij deze bij haar abbonement kon nemen zodat ik deze dan kon gebruiken, en dit vond ze goed. Dus na een tijdje zat ik met mijn Samsung Omnia. Na deze 4 dagen gebruikt te hebben werd ik er helemaal gek van, wat een irritante mobiel.

Ik toen erg graag een Iphone, dus ik maakte een advertentie op marktplaats met of iemand mijn Omnia wou ruilen tegen een Iphone. Toen was er iemand met een Iphone 3G Wit die wel wou ruilen, wij spraken af op het station en ruilden de mobiel, helemaal werkend met een unlock sim ging ik tevreden naar huis. Via de Apple website ging ik toen kijken hoe lang er nog garantie op de mobiel zat. Tot mijn grote verbazing stond er op de website dat het toestel was ingeruild en dat ik de nieuwe serial in moest voeren. Ik dus meteen die jongen opgebeld en gelukkig wou hij terug ruilen (hij bleek dus gestolen te zijn).

Ik dus weer thuis met mijn Samsung omnia ;(

Dus ik weer opnieuw een advertentie gemaakt op marktplaats, maar tevergeefs, niemand reageerde. Toen ik op marktplaats zat ze zoeken naar Iphones om misschien dan maar los te kopen zag ik opeens een advertentie van iemand die een Iphone 3G 16GB Zwart nieuw in doos met bon had die wou ruilen tegen een Omnia. Dus ik meteen gebeld en een afspraak gemaakt, ik met de trein de Iphone opgehaald en helemaal compleet, met garantie alles geruild.

Ben er echt super blij mee, op het antwoord van de topicstarter voor een goed programma om te filmen heb ik zelf ook gevonden. Als je je Iphone gejailbreaked hebt en er Cydia op hebt staan kun je zoeken naar "record". Installeer dan Cycorder. Het werkt super:)

Ben benieuwd naar andere verhalen

Fresh 02-11-08 03:20

2G iPhone in early October 2007 en m'n 3G in augustus 2008. Vraag me niet hoe vaak ik de iPhones al hersteld heb. Die repo jongens vormen nogal een uitdaging voor testers. Het is nog altijd goed gekomen, gelukkig.

King1987 02-11-08 13:06

1e gen Iphone. Via e-bay naar nederland laten komen. Stond toen 1.1.3. unlockt en jailbreak met ziphone.

Het was een grote gok om via e-bay te laten komen. Maar Paypal is opzich veilig betaal middel :D

wickidwim 02-11-08 14:14

bij de Phonehouse in Utrecht vandaan:)

soCool 02-11-08 15:11

Beide geimporteerd uit het buitenland.

Brian_NL 02-11-08 21:37

Had hiervoor een iTouch, waar ik al verlieft op was.
En ik had een prepaid telefoon hiervoor, dus heb toen de iPhone genomen!

LuigiStyla 02-11-08 21:52

Ja en ik heb ook een aardig apart iPhone-verhaal..

In Februari kocht ik mijn 1e iPhone via E-Bay. Maar toen er weer stil nieuws op kwam dagen over geruchten over de nieuwe iphone moest ik die natuurlijk hebben! Dus lkkr een maandje gekloot met de 1e iPhone en heel veel kennis opgedaan over het jailbreak proces en alles wat daarbij komt kijken. Toen ik mijn iPhone wilde verkopen was er iemand op marktplaats die zijn 17 inch PowerBook ervoor wilde ruilen. Had beetje de waarde van dat ding opgezocht en k vond het wel oke dus hup geruild, en had toen een zo goed als nieuwe PowerBook in huis. Die ook weer een maandje in huis gehad totdat er een fotograaf dat ding van me over had genomen voor meer dan dat ik had betaald voor me iPhone 'say cheese':D

Paar maanden geleden een gloedje nieuwe 3G ergens vandaan kunnen sprokkelen, maar omdat die locked van t-mobile en ik niet aan de yessim of iets dergelijks wilde, doorverkocht en daar bijna 100 eurotjes winst op gemaakt dus again..:D

Aangezien ik zone Italiaanse buurman heb die regelmatig een rondje italie doet, heb ik die even op pad gestuurd om een iPhone mee te nemen voor een redelijk leuk prijsje, scheelt me anders nog wel wat vergeleken met belgie duzzz....

Aanstaande woensdag is het zover, tenminste 't lijkt mij niet zo dat ze nog uitverkocht zijn, dus dan verwacht in mn witte phone hierzo, dus effe afwachten geblazen.

Ik weet dus wel, en jullie ook, hoe moeilijk het is om op zoiets te wachten. Dagen duren gewoon te lang, doorspoelen lukt ook niet dus het in gewoon de tijd uitzitten!

part of my iphone-story, nu jullie weer!

nielss 03-11-08 17:55

Het begon dus met een iPod Touch die ik de eerste week kocht dat hij uitkwam. Toen ik op deze site las dat de nieuwe iPod Touch er was me oude meteen verkocht voor een prijs waar ik de nieuwe alweer voor kon kopen :p Toen ik die verkocht had begon ik te twijfelen. Wilde eigenlijk een iPhone.
Ik een tijd op marktplaats gekeken en beetje afgewacht tot ik er 1 tegen kwam voor een net prijsje.
Verkoper was erkend door marktplaats dus ik vertrouwde het wel. zou ik een zwarte 16 GB voor 450 opgestuurd krijgen.
eerste helft vooraf en 2e helft onder rambours.
vorige maand netjes de iPhone binne gekregen, leder hoes, screenprotector en autolader er bij en bonnetje natuurlijk.

LuigiStyla 03-11-08 17:59

450 voor een 16 gig is ook geen drol. Wassie simlockvrij?

nielss 03-11-08 18:21

nee T-mobile lock maar dat maakte voor mij niets uit. had al T-mobile ;)

rikfrombelgium 03-11-08 19:43

eerst ipod touch gehad, wilde gewoon de coole interface. Maar toen was de 3G er nog niet en was geen echt fan van de look van de eerste iphone. Vond hem te groot en te log ( ik weet het, de nieuwe is eigenlijk dikker, maar door de nieuwe achterkant ligt die gewoon veeeeel aangenamer in de hand )

Toen ik hoorde dat de nieuwe iphone 3G eraan kwam heb ik de dag erna mijn touch verkocht nu hij nog iets waard was ( waren toen geruchten van lage prijzen via mobistar ) 15juli op reis gegaan naar portugal Lissabon, letterlijk van de bus gestapt en recht een optimus winkel binnengewandeld: een 8gig iphone aub, dank u, daag.

Een tijd een hele dure ipod touch gehad en dan yessim gekocht, tot nu toe werkt alles perfect en ben meer dan tevreden. zou eerlijke gezegd nooit meer zonder kunnen, iphone klant voor het leven denk ik.

jonathan 03-11-08 23:08

Ik heb via Marktplaats een tweedehandse eerste generatie iPhone met 16 Gb gekocht, toen net bekend was dat de 3G uit zou komen. Lekker goedkoop, namelijk € 200.

toothpickt 04-11-08 16:31

De Dag dattie uitkwam vanaf 5 uur snachts in de rij gestaan, ik was nummer 5 in de rij. Gewacht tot de winkel om 10 uur open ging, eerste 4 lui erin. Aanmelding problemen (duurde tot 2 uur! voor de eerste vier verkocht waren, achtelijke T-Mobile voorbereiding). Toen bleek ook nog dat die winkel zich ging houden aan hun reserveringslijst... bleek dat ze met aftrek van die lijst + de eerste vier, nog maar 2 over hadden! Net optijd opgestaan dus!
Happy ever since! Wat een apparaat.
Ja er missen paar functies, maar IEDER ander toestel mist een fundamenteel ander iets: Gebruikersvriendelijkheid!

King1987 04-11-08 16:53

Update:

Gisteren om de 3G versie geweest: eerst naar Wijnegem geweest (shopping centrum). Daar waren ze allemaal op. Verder gereden naar Herentals. Daar hadden ze er nog in overvloed :p. Dus heb er 2 witte meegenomen :D

Alleen jammer dat ik mn eerste generatie nu weg heb gedaan. Blijft toch ook een hele mooie versie :o

ugene 21-11-08 10:06

Ik heb 4-9-2007 mijn 2g iPhone 4gb gekocht tijdens onze vakantie naar miami/bahama's toevallig net op de dag dat de iPhones 200,- omlaag gingen in prijs!!!
Heb hem tijdens de vakantie netjes in doos laten zitten want heb toen in de div. hotels elke dag wel op iPhoneclub.nl gekeken of er al een sw-unlock mogelijk was want ik zou hem anders binnen 2 weken weer bij de Applestore kunnen retourneren.
We zijn toen een week naar de bahama's geweest en bij terugkomst in miami bleek dat het inmiddels dus wel mogelijk was(hadden daar nauwelijks i-net en zelfs geen bereikmet orange)! Hem dus meegenomen naar huis na een dag vertraging te hebben gehad, alles heel mooi weggewerkt in de koffers en donderdagmorgen via anysim e.d. geunlockt. Heb toen voor een collega ook nog 2 8gb iPhones die hij via zijn vrouw had geimporteerd getrachtte unlocken waarvan er 1 is gelukt, de 2e helaas niet toen zat er de nieuwe baseband op! Hij heeft toen voor mij weer een 8gb iPhone meelaten nemen waar ik dus nu nog steeds mee bel! Mijn 4gb verkocht en nu denk naar de 3g toe, maar hoop dat er navi opkomt eigenlijk...

knrd 21-11-08 10:33

Ik had al lang het idee in mijn hoofd om een iphone uit amerika over te laten komen naar nederland. Ik had een tijdje gezocht op ebay, maar dat vertrouwde ik niet echt. Toen kwam ik er achter dat 11 juli de 3G in nederland kwam.
Ik dacht bij me eigen "daar wacht ik wel op". Na 2 maanden wachten was het zo ver..
Ondertussen overal het nieuws over de iphone gevolgd en ik had niet echt rekening gehouden dat de iphone zo gewild was in nederland. Wat achteraf best dom was omdat ik het gewoon goed wist omdat iedereen er over had :)
Ik had de iphone ook niet gereserveerd van te voren.

Toen de dag.. 11 Juli 2008!
Ik zei de dag van te voren tegen mijn vader dat ik waarschijnlijk geen iphone had op de dag dat hij uit kwam omdat iedereen er een wilde.
's Morgens moest ik al vroeg werken die dag maar was om 8uur al weer terug. Ik zei tegen mijn vader "Ik rij gewoon aan, ik zie wel of ik hem aan kan komen".
Ik pakte de auto en ging naar Den Bosch. Eenmaal in de stad aangekomen kwam ik er achter dat er niemand was bij de Bellcompany en ThePhoneHouse. Dit vond ik raar! Terwijl er bij de T-Mobile shop een rij stond van 10 meter.
Ik wilde eigenlijk de moed opgeven en weer terug naar de auto lopen..
Ik kwam langs ThePhoneHouse en keek naar binnen en zag dat ze een contract aan het klaarmaken waren voor iemand terwijl het eigenlijk nog niet de officiele tijd was waarop hij verkocht mocht worden.
Ik ging snel naar binnen en ze vroegen meteen of ik voor de iphone kwam en natuurlijk zei ik ja! Ik was als 2e binne en stond er echt van te kijken dat ik hem zo simpel aan kon komen :)
Ze vertelde mij dat ze de contracten al klaar mochten maken en om half 10 (of hoe laat mocht het) het contract activeren!
In de tijd dat ik moest wachten om het contract te activeren kreeg ik netjes een bakkie koffie :)

Ik was echt super blij dat ik een iphone had, en vooral op de dag dat hij in nederland kwam! Heb en nu nog steeds geen spijt van en wil ook echt niet meer anders.
Ook al zijn er een paar functies die ik er niet op zitten, toch ben ik er zeer tevreden over en heb het vertrouwen in dat grotendeels van die functies er toch nog op komen.

:)

ViktorV 21-11-08 11:30

Met het uitkomen van de 3G wist ik zeker dat ik het toestel wilde hebben, toeval was ook dat mijn contract bij T-mobile binnen 4 maanden zou aflopen (als abonee mag je dan wisselen). Begin juli heb ik mijn contacten bij T-Mobile eens gebeld of ze niet wat konden regelen zodat ik niet in de rij hoefde te gaan staan. Kansloze poging, want het hele bedrijf had opdracht om zich aan de marketing strategie te houden.

Nou woon ik in Amsterdam en ik had weinig zin om uren in de rij te gaan staan, dus ging ik, op 10 juli 's middags, in de buurt eens bij telefoon winkels rondvragen. Ik woon in de buurt van de Albert Cuyp en daar zitten redelijk wat telecom shops.
In de Ferdinand Bolstraat zit een winkeltje met een groot T-Mobile logo, dus ik dacht hebbes. Maar nee, daar zouden ze hem niet krijgen. De vriendelijke jongen verwees me een beetje zuur naar de Phonehouse buurman, die buiten een sigaretje stond te roken.
Die bevestigde dat zij inderdaad de volgende ochtend de iPhone gingen leveren. Hij mocht alleen niet zeggen hoeveel hij er had. Twee sigaretten en een leuk gesprek later echter fluisterde hij me toe dat ze er maar 6 hadden, 2 witte en 2 zwarte van 16Gb en 2x 8Gb.
Ik wist wat me te doen stond, de wekker stond vroeg, ik moest hem natuurlijk hebben.
's Ochtends om 5 uur naar de winkel gelopen, waar ik nummer 3 bleek te zijn. Lichte stress, want ik wilde perse de witte. Even snel geinventariseerd en de stress ebde meteen weg, beide heren voor mij wilde een zwarte.
Het wachten was super gezellig, mede ook door de koffie en broodjes die het personeel van de Phonehouse gaf.

Na het wachten en het opstellen van de contracten liep ik meer dan tevreden met een witte naar buiten. Gelijk in de auto naar mijn werk, want dat moest ook weer gebeuren. Gelukkig was het vrijdag en erg rustig, dus gelijk met m'n nieuwe speeltje aan de slag. Nou zit ik al jaren bij T-Mobile (naar volle tevredenheid, want rond Amsterdam is het netwerk prima) en had nog een oude SIM kaart. Die er in gestopt, en SIMLOCK!! Ik balen, maar gelijk even gebeld. Weer in de auto naar Amsterdam ZO want daar zit een T-Mobile winkel, terplekke mijn SIM omgeruild en weer terug. Twintig minuten later werkte alles en sindsdien ben ik super tevreden.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:34.