iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Chat en geruchten (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/)
-   -   [FW2.3] Wat is er nieuw? (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/25811-fw2-3-nieuw.html)

M1ch3l 24-11-08 22:11

[FW2.3] Wat is er nieuw?
 
2.2 viel enigzins tegen qua nieuwe opties. Wat valt er te verwachten volgens jullie in 2.3?

Bijvoorbeeld de speculatie in het nieuwsberich op de frontpage: 'push notificatie'
Ik dacht dat push er al was? Push email toch wel?

-Zelf hoop ik nog steeds 'echte' navigatie. Zelfs al zou het gebrekig werken, beter iets dan niets, heb nu weleens in de auto genavigeerd maar dat bestwel irritant (en gevaarlijk :'), rijden en steeds kijken naar de volgende afslag.

-Verder opties om schermrotatie uit te schakelen in de iPod-functie. Lastig als je in bed op je zij nog even P&W wil kijken)

-Sms-tekens teller, komop zeg dit is zoiets basics..

Vsteegman 24-11-08 22:14

- landscape modus uitzetten voor in bed, kan soms erg hinderlijk zijn
- sms tekens tellen bij smsen

dan ben ik erg tevreden;)

Destiny 24-11-08 22:14

iPhone blog | iPhonenieuwsblog.nl, het iPhone blog

eduardiphoneiphone93 24-11-08 22:16

Dit:
Verander het scherm (Apple geld wil verdienen met volledig thema's? Het is heel goed mogelijk ...)
Push aanmeldingen voor toepassingen (well you tell me!)
Horizontaal in de mail en SMS
Kopiëren en plakken!

FF letterlijk vertaald via google van een franse site: [Rumeur] La roadmap du firmware 2.3 ? | Mac-Addict.fr

dus... wie weet is het mss nu ook nog met turn-by-turn navigatie..

Anietje 24-11-08 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vsteegman (Bericht 222151)
- landscape modus uitzetten voor in bed, kan soms erg hinderlijk zijn
- sms tekens tellen bij smsen

dan ben ik erg tevreden;)

inderdaad dat is echt ***** die landscape modus in bed:):D

zwaan 24-11-08 23:21

De navigatie verwacht ik toch van 3e partijen. Ws TomTom en dan maar hopen dat de navigatie niet 'cloud' based is. Dat alle maps dus 'gestreamd' worden en er hiervoor een abo nodig is. Hier zijn geruchten over geweest ivm piraterij van de software. Het voordeel voor de bedrijven zou weinig of geen piraterij zijn. Het nadeel voor de consument is dat het praktisch niet te gebruiken is in het buitenland.
Sms tekens-teller vind ik een beetje overbodig. Ik stuur toch nooit lange sms'jes. Dan bel ik wel. Wat ik inderdaad ook wel erg graag zou willen zien is het uitzetten van 'landscape'. Om de welbekende reden ;)
Verder: Een manier om via bluetooth muziek naar luidsprekers te streamen (kan dit überhaupt mogelijk worden gemaakt?) en een Wi-Fi/gps switch op het homescreen die beschikbaar is zonder jailbreak.

edit: stiekem ook een beetje copy/paste :p

klaverentwee 24-11-08 23:25

Knippen/plakken blijft hoog op mijn verlanglijstje staan.

ButcherJF 24-11-08 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zwaan (Bericht 222235)
Verder: Een manier om via bluetooth muziek naar luidsprekers te streamen (kan dit überhaupt mogelijk worden gemaakt?) en een Wi-Fi/gps switch op het homescreen die beschikbaar is zonder jailbreak.

edit: stiekem ook een beetje copy/paste :p

Via bluetooth (nog) niet mogelijk, maar misschien is dit een ideetje om het via Wi-Fi te doen.

Een switch op het homescreen voor bluetooth (zonder JB) zou ook wel wat zijn.

Overigens denk ik dat dit topic een soort van herhaling wordt van het topic over fw 2.2 -voor zover niet opgelost in die fw.

King1987 24-11-08 23:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 222259)
Overigens denk ik dat dit topic een soort van herhaling wordt van het topic over fw 2.2 -voor zover niet opgelost in die fw.

Dat vermoede had ik ook toen ik dit topic zag, laten we er alsjeblieft nog een poosje mee wachten, want eer we aan 2.3 zijn we toch al een poosje verder lijkt mij zo ;)

iMario 25-11-08 00:27

Ik heb toch echt die Copy & Paste nodig...
Ook zou ik de iPod Nano functie wel willen, dat je kan schudden om naar een volgend nummer te gaan. (uiteraard ook optie om uit te zetten).

junero 25-11-08 00:34

ik ben geen lange iphone gebruiker heb allen intro van 2.1 en 2.2 meegemaakt maar over een paar zaken ben ik hopeloos over,
navigatie
copy paste
ik denk dat ze gewoonweg niet komen want een nav prog is onmogelijk te ontwikkelen voor iphone doordat er geen multitasking functie is en plus gps chip is al te beste, en voor copy en paste willen ze gewoon niet, want als ze copy paste erin wouden hebben hadden ze dat ook wel gedaan

benBEN 25-11-08 01:36

Leuk dit, we hebben net 2.2 gekregen nu al voor 2.3 maar wat fijn zou zijn

-knippen en plakken
- dat je van iedere scherm ineens door de home knop naar begin scherm zou kunnen
- ..... verder eigenlijk nog niet veel wat ik echt mis, de interface en het gebruik van de iPhone maakt veel goed.

Bomans 25-11-08 01:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door M1ch3l (Bericht 222149)
2.2 viel enigzins tegen qua nieuwe opties. ...

Spijtig dat je het zo bekijkt. Je staart je echt teveel blind op andere zaken (die inderdaad wel eens mogen doorgevoerd worden, begrijp me niet verkeerd.)

Onder "de motorkap" is er heel wat verbeterd. Het is geleden sinds fw 1.1.4 dat de firmware zo stabiel is. In mijn ogen dus een hele verbetering. Zo een dingen kan ik alleen maar toejuichen.

pluk 25-11-08 01:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vsteegman (Bericht 222151)
- landscape modus uitzetten voor in bed, kan soms erg hinderlijk zijn;)

Ik hou de foon voor de gek door hem op z'n kop te draaien, dan draait het beeld niet mee. Maar ja, video blijft landsc.

Rsport20 25-11-08 01:50

Navigatie Please, of google maps die altijd naar het noorden wijst, ik rij nu , maar moet continue het scherm rond draaien om het goed te zien :)

M1ch3l 25-11-08 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 222320)
Spijtig dat je het zo bekijkt. Je staart je echt teveel blind op andere zaken (die inderdaad wel eens mogen doorgevoerd worden, begrijp me niet verkeerd.)

Onder "de motorkap" is er heel wat verbeterd. Het is geleden sinds fw 1.1.4 dat de firmware zo stabiel is. In mijn ogen dus een hele verbetering. Zo een dingen kan ik alleen maar toejuichen.


Klopt dat geloof ik ook wel hoor daarom zeg ik ook expliciet 'nieuwe opties'. ;) Ik las ergens dat ontwikkelaars ontzettend blij zijn dat allerlei memory leaks etc. zijn opgelost. Bugs etc, zaken die eigenlijk nog belangrijker zijn dan nieuwe opties natuurlijk. Ik ben ook zeker niet ontevreden en al helemaal niet als je bedenkt dat Apple echt zeer regelmatig grote updates uitbrengt. (in tegenstelling tot bv. Windows Mobile)

Wat ook een goede nieuwe optie in 2.2 is, is nog een keer drukken op de home-knop en je gaat naar het eerste springboard scherm. Deze optie zit er dus al in benBEN! :D

ninobeukeveld 25-11-08 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rsport20 (Bericht 222328)
Navigatie Please, of google maps die altijd naar het noorden wijst, ik rij nu , maar moet continue het scherm rond draaien om het goed te zien :)

maar de kaart staat toch aldoor naar het noorden?
bij mij wel tenminste...

marcoryn 25-11-08 16:48

In het geruchten circuit praten ze ook navigatie, dus daar kijk ik wel naar uit.
En hoop ooit op een dualboot met Android (gemaakt door freakz uit Cydia te downen)!!

nibbit88 25-11-08 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 222296)
Ik heb toch echt die Copy & Paste nodig...
Ook zou ik de iPod Nano functie wel willen, dat je kan schudden om naar een volgend nummer te gaan. (uiteraard ook optie om uit te zetten).

Dat shake to shuffle gedoe is al mogelijk met pockettouch.. Maar goed, ik snap dat je het gewoon terug zou willen vinden in het ipod instellingen menu, daar ben ik het mee eens..

ninobeukeveld 25-11-08 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marcoryn (Bericht 222611)
In het geruchten circuit praten ze ook navigatie, dus daar kijk ik wel naar uit.
En hoop ooit op een dualboot met Android (gemaakt door freakz uit Cydia te downen)!!

maar daar praten ze al heel lang over, maar of het werkelijkheid zou worden weten we pas over een paar maanden:rolleyes:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:40.