iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Chat en geruchten (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/)
-   -   ICT Thesis: Iphone Apps! (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/26486-ict-thesis-iphone-apps.html)

Pega 06-12-08 16:11

ICT Thesis: Iphone Apps!
 
Beste allemaal,


voor mijn Bachelor thesis informatica (Welkomstpagina Universiteit Hasselt) mag ik een iPhone applicatie ontwikkelen. Ik quoteer:
Code:

Beschrijving:De iPhone[1] en iPod Touch[2] zijn zeer populaire apparaten (meer dan een miljoen verkochte exemplaren), 
en Apple biedt een zeer gebruiksvriendelijke SDK 3] aan om applicaties en games voor dit platform te ontwikkelen.
Deze bachelor proef bestaat uit de implementatie van een applicatie of spel voor de iPhone/iPod Touch 
dat zo goed mogelijk gebruik maakt van de vele features van de apparaten: multi-touch, bewegingssenssor, 
3D hardware- cceleratie, ... Hiervoor zal je eerst vertrouwd moeten worden met het ontwikkelingsplatform, 
gebruik makend van de XCode IDE.

Een vereiste voor dit eindwerk is echter wel dat je beschikt over een computer met MacOS X Leopard, 
omdat de SDK alleen voor dit besturingssysteem beschikbaar is. Er zal ook gewerkt worden met de 
bijgeleverde iPhone-emulator, omdat development voor het echte apparaat een persoonlijke licentie vereist 
(indien de student hierover beschikt is dat uiteraard geen probleem).

[1] iPhone
[2] iPod Touch
[3] iPhone SDK

Nu, zoals te verwachten moeten er redelijk wat features geimplementeerd worden. Mij ontbreekt het wat aan inspiratie, heeft iemand een goed idee, of iets dat hij echt wel eens op de iphone had willen zien verschijnen, en wat redelijk haalbaar is voor 1 persoon? Krijg er 6 maanden voor, dan moet het relatief 'klaar' zijn.


Alvast bedankt voor enige tips ;)


Pega

jonathan 07-12-08 10:33

Off-topic

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pega (Bericht 227697)
dan moet het relatief 'klaar' zijn.

Omfg xD




Hmm, je zou een spelletje kunnen maken waarbij de gebruiker kan kiezen tussen besturing via de accelerometer of het multitouchscreen.

TheStijg 08-12-08 18:48

Spelletje?
:D

Erg gaaf dat je dit voor school moet doen, ben benieuwd naar het eindresultaat.

Pega 25-12-08 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jonathan (Bericht 227909)

Off-topic



Omfg xD




Hmm, je zou een spelletje kunnen maken waarbij de gebruiker kan kiezen tussen besturing via de accelerometer of het multitouchscreen.

bedankt, maar heb iets concretere ideetjes nodig, dit zijn uiteindelijk maar kleine onderdelen van een heel project, besturing van een spel.. :p

toch bedankt :D

dekster 26-12-08 23:16

Moto GP op iphone in 1ste person, je draait het scherm om te sturen en door middel van je duimen te wrijven over de randen van het scherm kan je progressief gas geven en remmen.

McNessie 26-12-08 23:22

Ja! Video opnemen! En verder zal ik even over nadenken....

ButcherJF 27-12-08 09:02

Copy/paste? Ben je gelijk binnen...:p

McNessie 27-12-08 12:12

Ok, wat vind je van een programma om interieur en tuin te kunnen ontwerpen.
1. Neem een foto van de ruimte.
2. Iphone zet het om in 2d of 3d schetsruimte
3. Importeer standaard vormen zoals stoelen en bomen enz of ontwerp zelf iets in 2d of 3d
4. Bekijk resultaat mbv accelerometer

suc6..

Pega 27-12-08 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door McNessie (Bericht 235106)
Ok, wat vind je van een programma om interieur en tuin te kunnen ontwerpen.
1. Neem een foto van de ruimte.
2. Iphone zet het om in 2d of 3d schetsruimte
3. Importeer standaard vormen zoals stoelen en bomen enz of ontwerp zelf iets in 2d of 3d
4. Bekijk resultaat mbv accelerometer

suc6..

nice one.. zal ik eens grondig bekijken.. thnx :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:49.