//

6 redenen om mijn iPhone in de sloot te gooien

6 redenen om mijn iPhone in de sloot te gooien discussie in Chat en geruchten forum; ( verdwijnt na registratie ) ... Maar toch hou ik van me iPhone. Serieus. Hier is mijn lijstje waarvan ik denk dat mensen die een smartphone gaan kopen, niet eens ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture > Chat en geruchten
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06-12-08, 23:09
Y-Less's schermafbeelding
Y-Less Y-Less is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Enschede
Berichten: 119
Stuur een bericht via MSN naar Y-Less
Standaard 6 redenen om mijn iPhone in de sloot te gooien

... Maar toch hou ik van me iPhone. Serieus.

Hier is mijn lijstje waarvan ik denk dat mensen die een smartphone gaan kopen, niet eens moeten denken aan de iPhone. Nu komen er vast reacties van "dan moet je maar gaan jailbreaken„, daar heb ik geen enkele behoefte aan.
  1. Safari kan geen bestanden opslaan
  2. Kan geen iPhone mappen en bestanden doorbladeren
  3. Geen Java
  4. Geen kopïeren en plakken
  5. Geen MMS
  6. Geen opslaan pagina mogelijk om in offline view te zien
Okay, en even een note voor de moderators; Ik weet dat ik posts heb gemaakt die jullie gelijk flamen en locken, I don't care als deze ook die status krijgt.. Just my two cents.
__________________
8GB iPhone 3G - 2.2 w/ Jailbreak
Dedicated Cydia User and Prouth Senior Member of iPhoneClub.nl
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-12-08, 23:15
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Moet je maar jailbreaken

Maar nee hoor, ik ben het wel met je eens....simpele dingen als mms, copy/paste horen er gewoon in te zitten. De halve wereld valt hierover maar het enige waar Apple zijn zinnen op zet is het dichten van de baseband naar mijn idee.
  #3  
Oud 06-12-08, 23:15
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Jaja, komt ie: met een Jailbreak kun je zowiezo optie 1, 2 en 5 doen.
__________________
Game Center ID ORIONSFKNBELT
  #4  
Oud 07-12-08, 12:50
BadSide's schermafbeelding
BadSide BadSide is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Dordrecht
Berichten: 558
Standaard

Vind het zelf ook een beetje raar dat Apple dit er zelf niet inbouwt. Kopiëren en plakken en het downloaden van bestanden via Safari zal er later vast nog wel in komen. Java zal denk ik nog wel even duren (waar heb je dat voor nodig?).
__________________
 iPhone 2G, 8GB  Intel MacBook (zwart), 2,2GHz, 160GB HD
  #5  
Oud 07-12-08, 12:58
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Ik gok dat alle features er uiteindelijk wel standaard inkomen, behalve die java dan. Want apple stopt nogal graag features in nieuwe firmwares. Vooral blijven klagen dat ze er nu niet inzitten, dan komen ze vanzelf wel.


Just my 2 cents


--Topic ga ik wel verplaatsen naar chat--
__________________
Origineel: iPhone US 1.0.2 OTB BL3.9 | Huidige firmware: 3.X | Bootloader: 3.9 | Baseband: 04.05.04_G

Zoek in de WIKI voor 99% van alle antwoorden.
Op persoonlijke berichten met vragen over de iPhone reageer ik niet. Gebruik hiervoor het forum. Ik ben geen helpdesk.
  #6  
Oud 07-12-08, 14:35
Mackjenzie's schermafbeelding
Mackjenzie Mackjenzie is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: België
Berichten: 178
Standaard

Met een jailbreak kan je alle 6 problemen uiteraard oplossen.
Ik weet dat er ook legale oplossing bestaat voor:
6. Instapaper (Appstore)
  #7  
Oud 07-12-08, 14:38
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mackjenzie Bekijk bericht
Met een jailbreak kan je alle 6 problemen uiteraard oplossen.
Ik weet dat er ook legale oplossing bestaat voor:
6. Instapaper (Appstore)
Met een Jailbreak kun je alle 6 oplossen? Dacht het niet... Dan mag je mij vertellen waar ik Copy & Paste krijg. En niet de halve apps zoals CopierciN.
__________________
Game Center ID ORIONSFKNBELT
  #8  
Oud 07-12-08, 15:44
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

mms is wel erg achterhaalt als je email hebt en een bijna constante verbinding met het internet.
De eerste Macs zonder disketten hebben ook zulk teweeg gebracht
De eerste Macs zonder modem ook....
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #9  
Oud 07-12-08, 16:32
BruceSV's schermafbeelding
BruceSV BruceSV is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amstelveen
Berichten: 321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iMario Bekijk bericht
Jaja, komt ie: met een Jailbreak kun je zowiezo optie 1, 2 en 5 doen.
Hoe kan je 1 doen met een Jailbreak?
  #10  
Oud 07-12-08, 16:50
InternetRebel's schermafbeelding
InternetRebel InternetRebel is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 378
Standaard

Ben het met bepaalde dingen zeker wel met de topic-starter eens. Sommige dingen zijn gewoon TE lullig dat het niet kan. Neem dat knippen en plakken. Zit ik een paar weken geleden bij mijn moeder op de koffie. Ik heb de WEP key van haar Wi-Fi verbinding bij de notities in het adressenboek staan. Wil ik met mijn iPhone op haar Wi-Fi, zit het er dus niet in dat ik deze key even makkelijk knip en plak. Moet ik verdorie met mijn "hi-tech" iPhone eerst de WEP key overschrijven op een blaadje, om 'm vervolgens weer te kunnen intikken bij het verbinden. Ik wil iets wat al in mijn iPhone staat invoeren in een ander scherm op de iPhone en dan kan je dus nog met pen en papier gaan zitten rommelen. Bummer.

Aan de andere kant zijn er ook wel veel dingen waarbij ik zoiets heb van; okee, dan maar niet. Landscape SMS bijvoorbeeld, okee, zou makkelijk zijn, maar vergelijk de iPhone eens met andere z.g. "smart" phone v.w.b. soepelheid. Op een Windows Mobile toestel kan je helemaal niets instellen. Je doet het maar met de mogelijkheden die je krijgt of je moet extra software gaan installeren. Direct op het toestel zelf via een online store? Vergeet het maar, downloaden op je PC en maar hopen dat "ActiveSync" een keertje mee wil werken EN dat je "slimme" Windows Mobile toestel het daarna ook nog doet als voorheen.

Een vriendin van mij met de nieuwste Samsung (nee, niet zo'n Omnia ding) zat ook een beetje de iPhone af te zeiken omdat ik bijvoorbeeld geen Flash animatie kon bekijken op een website. Toen ging ik eens wat dingen laten zien die wel kunnen...

Foto's zoomen en draaien met twee vigers op het touchscreen... kan je Samsung dat? Wisselen tussen portrait en landscape simpelweg door je toestel te draaien, kan je dat? Nieuw software online zoeken en direct op je telefoon installeren zonder tussenkomst van computer, kan je dat? Googlemaps gebruiken om even snel een adres of route te zoeken, kan je dat?

Kortom; er zijn natuurlijk altijd dingen te vinden die de iPhone NIET kan, maar ik denk dat het zeker een van de "mobieltjes" is met de meeste mogelijkheden die op andere toestellen heel moeitelijk te doen zijn, ALS het sowieso al mogelijk is. En dat zijn dan alleen nog maar de dingen die de iPhone STANDAARD kan doen.

Ik vind de naam iPhone ook absoluut niet recht doen aan wat het apparaat allemaal kan. Ik vind dat Apple het apparaat beter op de markt had kunnen zetten als een "Mac Micro" of zoiets. Het is gewoon een bijna volwaardig UNIX computertje was ook nog eens kan bellen.

Kortom; ik ben er persoonlijk zeer tevreden over en de dingen die dan standaard niet kunnen... ach, daar komt vroeg of laat wel een programma voor beschikbaar via Apple of een of andere handige ontwikkelaar.
__________________
...
  #11  
Oud 07-12-08, 17:06
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BruceSV Bekijk bericht
Hoe kan je 1 doen met een Jailbreak?
Plaatjes opslaan kan standaard al.
Met een Jailbreak kun je de download plugin in Cydia downloaden. Kun je alles in Safari downloaden.
__________________
Game Center ID ORIONSFKNBELT
  #12  
Oud 07-12-08, 17:12
Mackjenzie's schermafbeelding
Mackjenzie Mackjenzie is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: België
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iMario Bekijk bericht
Dan mag je mij vertellen waar ik Copy & Paste krijg.
Had het idd op CopierciN ;-)!
  #13  
Oud 07-12-08, 17:32
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mackjenzie Bekijk bericht
Had het idd op CopierciN ;-)!
Zoiets is dus niks. Ik wil als ik in Safari ben dan een url kunnen kopieren.
__________________
Game Center ID ORIONSFKNBELT
  #14  
Oud 07-12-08, 17:57
brinkky brinkky is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 8
Standaard

Plaatjes opslaan kan standaard al.
Met een Jailbreak kun je de download plugin in Cydia downloaden. Kun je alles in Safari downloaden.

En welke plugin is dat??
  #15  
Oud 07-12-08, 18:02
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brinkky Bekijk bericht
Plaatjes opslaan kan standaard al.
Met een Jailbreak kun je de download plugin in Cydia downloaden. Kun je alles in Safari downloaden.

En welke plugin is dat??
Safari Download Plug-in. Een beetje zoeken in Cydia naar download plugin kan geen kwaad, hoor...
__________________
Game Center ID ORIONSFKNBELT
  #16  
Oud 07-12-08, 18:42
marcoryn's schermafbeelding
marcoryn marcoryn is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: LisseZH
Berichten: 565
Stuur een bericht via MSN naar marcoryn
Standaard

Gaan we weer..het zoveelste..ik haat mn iphone topic. Ik kan 40 reden verzinnen waarom ik mijn htc de deur uit deed, 38 waarom ik nooit een Nokia ga halen, inmiddels al 14 waarom android nog niet deugd en keep on going.

Apple heeft besloten bepaalde zaken (nog) niet in hun software op te nemen en naar mijn mening is het een prima apparaat..sterker nog, misschien wel de beste mobiele telefoon op dit moment!!
__________________
iPhone 4 16GB, iPad2 16GB, iPod Shuffle, AppleTV2
  #17  
Oud 07-12-08, 18:54
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

Ik heb er niet zoveel vertrouwen in dat Apple die dingen toe zal voegen waar we al meer dan een jaar om vragen...direct of indirect. Ik weet nog goed dat talloze discussies over deze onderwerpen werden afgedaan met de opmerking dat Apple toch eerst de kans moest krijgen een stabiel OS\toestel op de markt te zetten. De rest kwam vanzelf wel.....niet dus.

Ik weet niet of ik dat hier gelezen heb of op een ander forum, maar Apple lijkt meer interesse te hebben in het toevoegen van features die op een of andere wijze dataverkeer (is inkomsten voor de partners) of directe inkomsten genereren.

Copy & paste hoort, naar het zich laat aanzien, niet in dit rijtje thuis....evenals het toestaan van achtergrond processen. Het is toch van de zotte dat je, om een alarm in een TODO programma te krijgen je een abonnement moet nemen op een onlineservice die je een SMS stuurt als "alarm". Moet ik het nog hebben over bestandsbeheer? BT functies? Flash? Matige agenda functies? absoluut ontoereikende backup functionaliteit voor "onderweg" (mobileme kost 80 euro)? Zelfs de Rolls Royce onder de PIM applicaties - Pocketinformant - heeft een online dienst nodig om via SMS een alarmpje af te laten gaan....hoe bizar.

Apple heeft een meesterzet geplaatst met deze iphone en het bedieningsconcept (hardware en basis OS)... voor de rest is het qua functionaliteit een zwaar overschat toestel....hooguit middenklasse...en gaat het gemis aan basisfuncties ze nog een keer opbreken en da's jammer omdat ik zelf veel meer met mijn iPhone zou willen doen...maar het niet kan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marcoryn Bekijk bericht
Gaan we weer..het zoveelste..ik haat mn iphone topic.
is toch heerlijk, kunnen mensen als jij roepen het beste toestel ter wereld in bezit te hebben en mensen als ik drammen over al die dingen die het toestel niet kan...en da's af en toe best prettig

Laatst gewijzigd door iScorpio; 07-12-08 om 19:58. Reden: samenvoegen
  #18  
Oud 07-12-08, 19:54
fabie1's schermafbeelding
fabie1 fabie1 is offline
• iOS 4.0.1
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Almere
Berichten: 117
Standaard

Ik gebruik voor copy en paste, geen copy en paste maar een SBsettings. Hiermee kan ik in een programma gewoon swipen van links naar rechts over de balk bovenin, dan open ik Fast Notes (plugin voor sbsettings). Dan tik ik datgene in wat moeilijk te onthouden is. Sluit het programma af, ga naar de volgende app waarin ik het nodig heb. Swipe weer van links naar rechts en voila daar staat de tekst, die typ ik dan weer over.

Beetje omslachtig maar het werkt wel, ook al moet je datgene dan wel drie keer intypen.

Fabian
  #19  
Oud 08-12-08, 15:33
michael37 michael37 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Gouda
Berichten: 1
Standaard Java

Het feit dat Java er niet opzit is voor mijn bijna reden om te stoppen met de iPhone wanneer het niet snel komt. Alle financieele applic. die real time data binnenhalen draaien op Java, ook mijn internetbankieren draait op Java dus voor mij absolute noodzaak !
  #20  
Oud 08-12-08, 16:27
MdG MdG is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Noord Holland
Berichten: 10
Standaard

Er is natuurlijk altijd wel wat.

Ik heb namelijk mijn HTC Touch Diamond in de spreekwoordelijke sloot gegooid om deze te vervangen met een iPhone.

Ik ben ehh... was een gebruiker van Windows mobile voor de laatste 9 - 10 jaar. De THC TD is een mooie telefoon en de UI is sterk vooruit gegaan maar het blijft win mob dat de telefoon gebruikt. Resultaat is steeds een zeer trage UI, Lag in bijna alle applicaties en natuurlijk de soft reset welke je minimaal eens per dag mag uitvoeren.

De iPhone voor mij is een opluchting, hij doet gewoon wat ie moet doen. Geen irritante vertragingen en een briljante UI.
Knippen en plakken mis ik niet eens. MMS? Heb ooit eens een foto verstuurd maar verder nooit meer gebruikt. Bladeren door mappen? Ik zou niet weten waarom...

Zo zie je maar weer,... er blijft markt voor uncle Bill!
Maar voor wat betreft smart phones is hij mij in ieder geval kwijt.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
België: iPhone 3GS geblokeerd om veiligheids redenen dell-eter Overige providers België 2 04-01-11 01:57
10 redenen om een iPhone aan te schaffen RSmit77 Archief 1 14-04-10 07:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:10.