iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Chat en geruchten (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/)
-   -   kortere domeinnaam? (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/27021-kortere-domeinnaam.html)

galip91 16-12-08 01:25

kortere domeinnaam?
 
ik zat vandaag weer 's de site te typen in de adresbalk en dacht bij mezelf: kan iphoneclub geen kortere domeinnaam nemen? gewoon IPC of http://www.ipclub.nl/ ? dit word dan gewoon weer doorgelinkt naar de echte site.

wat vinden jullie?

iCulture 16-12-08 04:04

Aardige suggestie, maar ipc.nl is al bezet en ipclub.nl is nogal nietszeggend. En maken die vier extra karakters nou zoveel uit dan?

ButcherJF 16-12-08 08:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door galip91 (Bericht 231357)
ik zat vandaag weer 's de site te typen in de adresbalk en dacht bij mezelf: kan iphoneclub geen kortere domeinnaam nemen? gewoon IPC of http://www.ipclub.nl/ ? dit word dan gewoon weer doorgelinkt naar de echte site.

wat vinden jullie?

Ik type helemaal niks, iPhoneclub staat gewoon in mijn koppelingen. Da's nog korter.
En ik bedenk net: stel het in als startpagina, scheelt nóg een klikje :p

gjhartog 16-12-08 09:28

IPclub doet mij meer denken aan een 'club' speciaal voor het Internet Protocol... :D

Bij mij staat hj ook in de bookmarks, twee keer zelfs. één keer voor de frontpage en één keer rechtstreeks naar het forum. :)

King1987 16-12-08 09:39

Bij mij staat hij gewoon als startpagina (zelfs www.iphoneclub.nl/forum :) )

InternetRebel 16-12-08 09:46

1 Bijlage(n)
Ik vind het een redelijk makkelijke en niet te lange naam. Daarnaast is het ook wat anderen al aangeven; je voert het eenmalig in, of nooit. Daarna wordt het een shortcut en veel mensen komen hier de eerste keer toch via een link in Google.

Wat ik wel enigszins "dom" vind staan en me al een tijdje afvraag is waarom de naam van een andere populaire iPhone site in de header van het forum staat i.p.v. "iPhoneClub". Dat is iets waar men toch ECHT eens naar moet kijken vind ik.

Nikooos 16-12-08 10:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door InternetRebel (Bericht 231388)
Ik vind het een redelijk makkelijke en niet te lange naam. Daarnaast is het ook wat anderen al aangeven; je voert het eenmalig in, of nooit. Daarna wordt het een shortcut en veel mensen komen hier de eerste keer toch via een link in Google.

Wat ik wel enigszins "dom" vind staan en me al een tijdje afvraag is waarom de naam van een andere populaire iPhone site in de header van het forum staat i.p.v. "iPhoneClub". Dat is iets waar men toch ECHT eens naar moet kijken vind ik.

Andere populaire? Ik ken alleen deze :cool:
Dit is voor mij hét iPhone forum, dus ik vind het niet dom staan.

InternetRebel 16-12-08 10:18

2 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo (Bericht 231395)
Dit is voor mij hét iPhone forum, dus ik vind het niet dom staan.

Voor mij is dit ook absoluut hét iPhone Forum en mijn veronderstelling dat "die andere" ook populair is heb ik eigenlijk alleen maar gebaseerd op het feit dat ik daar ook nog wel eens terecht kom als ik blind op allerlei hits klik na een Google zoekactie. Toch blijf ik het een beetje vreemde kop vinden...

Nikooos 16-12-08 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door InternetRebel (Bericht 231397)
Voor mij is dit ook absoluut hét iPhone Forum en mijn veronderstelling dat "die andere" ook populair is heb ik eigenlijk alleen maar gebaseerd op het feit dat ik daar ook nog wel eens terecht kom als ik blind op allerlei hits klik na een Google zoekactie. Toch blijf ik het een beetje vreemde kop vinden...

Ik moet toegeven.. ergens heb je wel degelijk een punt.
Ik kan me alleen niet voorstellen dat zij eerder waren dan de iPhoneclub en eigenlijk hebben zijn hun site dus vernoemd naar het iPhone Forum van iPhoneclub.nl ;)

BadSide 16-12-08 11:46

iPhoned.nl (waar iPhoneforum.nl onderdeel van is) was er later dan iPhoneclub, en iPhoneforum.nl was er ook later dan het iPhoneclub-forum. De reden dat hierbovenaan iPhone Forum staat, is denk ik gewoon omdat het een forum over de iPhone is, en er ook al in de header iPhoneclub staat. En waarschijnlijk is het nog goed voor de SEO ook. :)

Nikooos 16-12-08 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BadSide (Bericht 231419)
iPhoned.nl (waar iPhoneforum.nl onderdeel van is) was er later dan iPhoneclub, en iPhoneforum.nl was er ook later dan het iPhoneclub-forum. De reden dat hierbovenaan iPhone Forum staat, is denk ik gewoon omdat het een forum over de iPhone is, en er ook al in de header iPhoneclub staat. En waarschijnlijk is het nog goed voor de SEO ook. :)

grote kans ja ;)

King1987 16-12-08 12:13

Off-topic
wat is SEO :confused:


Bomans 16-12-08 12:20

Search engine optimization - Wikipedia, the free encyclopedia

King1987 16-12-08 12:29

Off-topic
Dat ik het toch weer moet vragen ;) had zelf gewoon even moeten google ;) Maar bedankt Bomans :D


InternetRebel 16-12-08 13:08

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BadSide (Bericht 231419)
...en er ook al in de header iPhoneclub staat...

Je hebt helemaal gelijk, dat was ik vergeten omdat ik de hele header en allerlei andere 'overbodige graphics' geblokkeerd heb. Ik zie dus als eerste en enige kop dat "iPhone Forum" staan, maar dat is inderdaad alleen mijn persoonlijke situatie omdat ik zaken weghaal.

BadSide 16-12-08 13:47

Waarmee haal je zaken weg? En waarom eigenlijk? Design wordt juist steeds belangrijker, en jou kan het niks schelen... :p

InternetRebel 16-12-08 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BadSide (Bericht 231464)
Waarmee haal je zaken weg?

Ik gebruik daarvoor de Adblock Plus add-on van Firefox met de uitbreiding voor "Element Hiding" (die kan ik nu even niet meer vinden, dus geen link, sorry).

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BadSide (Bericht 231464)
En waarom eigenlijk?

Omdat ik sowieso al niet zo dol ben op sites die je vele tientallen malen een reload geeft (zoals een forum) waarvan de header meteen 1/3 van het scherm in beslag neemt. Maar de hoofdreden is eigenlijk dat ik 90% van de tijd ook met mijn PowerBook via mijn T-Mobile 3G lijntje online ben en dan iedere tijdswinst welkom is, dus dat betekend vooral veel overbodige graphics nekken. Het is dan welliswaar een mooi plaatje, maar inmiddels weet ik wel hoe een iPhone eruit ziet en die hele menu-balk heeft voor mij ook geen toegevoegde waarde omdat ik alle interesante zaken al als bookmark in FireFox heb.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BadSide (Bericht 231464)
Design wordt juist steeds belangrijker, en jou kan het niks schelen... :p

Ik hou ook wel van design, maar voor een forum is de inhoud alleen belangrijk (vind ik dan).

Overigens is dit allemaal wel ERG off-topic, dus nogmaals (om toch een beetje on-topic te blijven); ik vind de naam niet te lang. Al was het http://www.het-meest-populaire-iphon...n-nederland.nl dan maakt het nog niets uit. Het aantal keren dat ik de domeinnaam met de hand moet invoeren zijn op één hand van een vuurwerk-slachtoffer te tellen. ;-)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:51.