//

Aantal iphones in Nederland

Aantal iphones in Nederland discussie in Chat en geruchten forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben benieuwd naar het aantal (gebruikte) iPhones in Nederland, hebben jullie een idee waar ik die info kan vinden?...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture > Chat en geruchten
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 17-12-08, 23:37
tomzev tomzev is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 1
Standaard Aantal iphones in Nederland

Ik ben benieuwd naar het aantal (gebruikte) iPhones in Nederland, hebben jullie een idee waar ik die info kan vinden?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-12-08, 00:16
InternetRebel's schermafbeelding
InternetRebel InternetRebel is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 378
Standaard

Ik denk dat dat bijna onmogelijk te bepalen is. Ten eerste zijn er natuurlijk zat mensen die de iPhone buiten het "officiële circuit" zelf uit het buitenland hebben laten komen of persoonlijk zijn wezen halen. Daar is totaal geen zicht op. Daarnaast weet je ook niet of mensen die hun tweede of derde iPhone aanschaffen hun eerdere iPhones allemaal doorverkopen aan iemand anders of dat deze helemaal defect is. Het is niet zoals met auto's dat je bij een importeur kunt opvragen hoeveel van een bepaald merk/type het land zijn ingekomen.
__________________
...
  #3  
Oud 18-12-08, 17:19
Chrisl's schermafbeelding
Chrisl Chrisl is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Amersfoort
Berichten: 2.235
Standaard

Maar providers kunnen wel precies zien hoeveel iPhones er op dit moment gebruikt worden....

Maar die info geven ze toch niet prijs...
__________________
2G US 16GB, 3GS 16GB black, 4 32GB black AT&T Simlock, 4S 16GB black, 5S 32GB spacegrey.
  #4  
Oud 18-12-08, 22:10
tomzev tomzev is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 1
Standaard

das jammer, ik heb zelf een bedrijf dat webapplicaties maakt en wil ook iphone webapp applicaties aanbieden maar dat is moeilijk aan klanten te verkopen als je niet weet hoeveel iphones er in Nederland zijn.
  #5  
Oud 18-12-08, 22:41
InternetRebel's schermafbeelding
InternetRebel InternetRebel is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 378
Standaard

Mjah, ik begrijp je insteek maar vind 'm tegelijk ook een klein beetje onzinnig (bedoel ik niet zo lomp, maar kom even niet op een ander woord). Het succes van een iPhone webapp is toch niet zozeer afhankelijk van het aantal iPhones als meer van het aantal gebruikers dat het interessant vindt?
  #6  
Oud 18-12-08, 23:24
tomzev tomzev is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 1
Standaard

nou ben ik niet geheel mee eens... een succes van een product is ook afhankelijk van de grote van je afzetmarkt. ben geen marketingstrateeg ofzow maar lijkt mij logisch... als ik bij een klant zit en ik wil hem een iphone webapp verkopen dan gaat ie zeker vragen hoeveel mensen er met de webapp kunnen werken.

voorbeelden van mislukte platformen zijn bijvoorbeeld betacam/betamax, cd-i en misschien ook wel second life.
  #7  
Oud 18-12-08, 23:59
InternetRebel's schermafbeelding
InternetRebel InternetRebel is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 378
Standaard

Je kan natuurlijk bij benadering uitvinden hoeveel het er zijn door een peiling op te zetten en alles te vermenigvuldigen met bekende factoren. Net als bijvoorbeeld kijkcijfers. Men weet echt niet hoeveel honderduizend mensen naar een bepaald programma kijken, maar wel van een aantal mensen met zo'n kastje in huis. Vermenigvuldig dat met het aantal TV aansluitingen en je komt er wel.

Je zou een peiling kunnen opzetten hoe mensen hun iPhone hebben bemachtigd (is al een topic voor geloof ik). Wellicht kan je van een aantal providers wel informatie krijgen hoeveel ze er hebben uitgezet. Kijk hoeveel procent het aantal uit de peiling is van het werkelijke totaal en vermenigvuldig onbekende factoren uit de peiling (zoals zelf uit buitenland gehaald) met hetzelfde. Denk dat dat de enige manier is om bij benadering te weten hoeveel er in Nederland zijn.
  #8  
Oud 19-12-08, 00:03
iCulture's schermafbeelding
iCulture iCulture is offline
Administrator
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24.251
Standaard

Kijk hier voor onze bezoekerscijfers en doe dat maal X (4 of 5?) voor een globale berekening (want niet iedereen met een iPhone bezoekt deze website).
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
aantal iPad's in Belgie en Nederland guided tours iPad algemeen 1 22-10-10 17:56
Applicatie op gelimiteerd aantal iPhones? cprins iPhone Apps 4 21-06-10 12:10
Aantal iPhones op 1 iTunes desmodus iPhone Apps 0 21-06-10 11:48
Hoeveel iPhones in Nederland Shabbes Chat en geruchten 10 08-12-07 23:25

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:38.