iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Chat en geruchten (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/)
-   -   Raar telefoontje (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/28162-raar-telefoontje.html)

iScorpio 08-01-09 17:47

Raar telefoontje
 
Kreeg net een telefoontje en toen ik opnam kreeg ik direct een (opgenomen) vrouwenstem die zei dat ik even geduld moest hebben. Daarna de melding dat ik werd doorverbonden en daarna hoorde ik pieptonen alsof het gesprek was afgelopen. Heb toen direct opgehangen maar nog geen 5 minuten later weer hetzelfde telefoontje.

Iemand hier ook ervaring mee en weet wat dit zou kunnen zijn?

TheStijg 08-01-09 17:58

Was er een nummer in beeld?

-> dan ff googelen. Of iemand zit anoniem te bellen en met je te dollen, op mijn vorige nummer had ik zulke geintjes 's nachts. Bleek een ''vriend'' van me te zijn. (Geen echte vriend dus).

iScorpio 08-01-09 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheStijg (Bericht 241326)
Was er een nummer in beeld?

-> dan ff googelen. Of iemand zit anoniem te bellen en met je te dollen, op mijn vorige nummer had ik zulke geintjes 's nachts. Bleek een ''vriend'' van me te zijn. (Geen echte vriend dus).

Nee, geen nummer in beeld (heb wel nummerherkenning). Ze kunnen als ze je bellen toch niet via één of andere achterdeur je in de wacht houden en zo geld innen?

Heb gelukkig volwassen vrienden van wie ik dit niet verwacht en ze zijn niet technisch genoeg om zo'n grap uit te halen ;)

InternetRebel 08-01-09 18:22

Voor zover ik weet kan je geen kosten maken wanneer je wordt gebeld, alleen als je zelf belt. Tenzij je je in het buitenland bevindt, dan zijn alle gesprekskosten van het land waar de telefoon thuis hoort tot het land waar de telefoon zich bevindt voor jouw rekening.

bako 08-01-09 18:32

ik zou gewoon blijfen ophangen
als je er egt last van krijgt zou ik het even bij je provider melden
misschien kunnen zij iets voor je doen

iScorpio 08-01-09 18:45

Het gaat niet om mijn mobiele nummer maar om mijn vaste huisnummer.

haakwei111 08-01-09 20:46

zeker een reclame maker, die maken dan telefonisch reclame

ivoback 08-01-09 21:04

ik werd een keer gebeld toen nam ik niet op belde ik even later terug krijg ik het keuzemenu van de landmagt:O

iScorpio 08-01-09 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ivoback (Bericht 241451)
landmagt:O

Off-topic

= landmacht

[ ] geschikt
[x] niet geschikt

Komt van een luchtmachter ;)



Roi 08-01-09 21:11

NIET TERUG BELLEN! Bekende oplichting methode.

iScorpio 08-01-09 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roi (Bericht 241456)
NIET TERUG BELLEN! Bekende oplichting methode.

Wat doen/willen ze dan? Er wordt geen telefoonnummer meegestuurd dus ik kan ook niet terug bellen ;)

Chrisl 08-01-09 21:36

Heb ik ook wel eens gehad, was een bejaarde vrouw die haar telefoon niet goed snapte...

@Roi, dat is alleen als ze een nummer mee sturen, dan is het die oplichtingstruc, en dat was met een 0044 nummer meen ik......

Nikooos 08-01-09 21:46

ik heb het ook 1 keer gehad en toen kreeg ik een reminder dat ik de meterkaart moest meenemen toen ik voor de laatste keer naar mijn huis ging kijken :D

bako 09-01-09 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 241372)
Het gaat niet om mijn mobiele nummer maar om mijn vaste huisnummer.

dan ga je naar je huis provider

Mwfadebeer 09-01-09 16:25

Er zijn scams bekend die op deze manier kans zien je telefoon kosten aanzienlijk te verhogen. Heeft al meerdere keren de dagbladen gehaald. Pas op!

houseguru 09-01-09 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mwfadebeer (Bericht 241822)
Er zijn scams bekend die op deze manier kans zien je telefoon kosten aanzienlijk te verhogen. Heeft al meerdere keren de dagbladen gehaald. Pas op!

idd, vorig jaar bij ons in de buurt ook nog zoiets. Je werd gebeld met de mededeling dat je een cruise had gewonnen maar wel ff een bepaald nummer moest bellen. (het bandje wat werd afgespeeld was in het engels dus zowieso al verdacht).

Maar ik denk dat de TS te maken heeft met een welbekende broekbeller, oftewel iemand waarvan de toetsblokkering niet aan stond...

alo-b 09-01-09 23:37

op mijn mobiel had ik een nieuwe simkaart gekocht. Iedere keer werd ik gebeld door allerlei verschillende mensen die iemand zochten. En ik maar vertellen: Nee, ik heet geen Jaap mevrouw, prettige dag nog. Mevrouw: Oke, sorry dan ( en daarna nog zacht gemompel: maar op dit nummer bereik ik hem al jaren ). Krijg zelfs reclame en mensen van de kpn die voor Jaap belden. Nu is het eigenlijk zo'n 5 weken geen 1 telefoontje voor jaap meer geweest... Jaap zal wel dood zijn, want dan is natuurlijk niemand zo achterlijk om hem proberen te bellen:P

Maar als het hinderlijk word dan moet je naar je provider gaan en die fixen dat.

Vroeger belde ik trouwens als 8 jarig kind ook nog mensen op en zij dan met een zware stem ( voor zo ver dat lukte ) te zeggen: Hallo u spreekt met de kpn. Vanwege een recente storing moeten we testen of uw telefoonverbinding nog goed werkt. Zou u alstublief 1 keer: tok, kunnen zeggen. Mevrouw: Tok, Zou u het nog 2 keer kunnen herhalen alstublieft. Vrouw: Tok, Tok, zo goed? Zou u het nog 2 keer kunnen zeggen. Vrouw saggo en zegt: Tok, Tok, . Wij snel zeggen: kijk nu of u een ei heeft gelegd en ophangen:P

Ook sommige mensen die erin trapten:P Te dom gewoon:P

Semmm 09-01-09 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alo-b (Bericht 242011)
Vroeger belde ik trouwens als 8 jarig kind ook nog mensen op en zij dan met een zware stem ( voor zo ver dat lukte ) te zeggen: Hallo u spreekt met de kpn. Vanwege een recente storing moeten we testen of uw telefoonverbinding nog goed werkt. Zou u alstublief 1 keer: tok, kunnen zeggen. Mevrouw: Tok, Zou u het nog 2 keer kunnen herhalen alstublieft. Vrouw: Tok, Tok, zo goed? Zou u het nog 2 keer kunnen zeggen. Vrouw saggo en zegt: Tok, Tok, . Wij snel zeggen: kijk nu of u een ei heeft gelegd en ophangen:P

Ook sommige mensen die erin trapten:P Te dom gewoon:P

Hahaha grapjas ;)

bako 10-01-09 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alo-b (Bericht 242011)
op mijn mobiel had ik een nieuwe simkaart gekocht. Iedere keer werd ik gebeld door allerlei verschillende mensen die iemand zochten. En ik maar vertellen: Nee, ik heet geen Jaap mevrouw, prettige dag nog. Mevrouw: Oke, sorry dan ( en daarna nog zacht gemompel: maar op dit nummer bereik ik hem al jaren ). Krijg zelfs reclame en mensen van de kpn die voor Jaap belden. Nu is het eigenlijk zo'n 5 weken geen 1 telefoontje voor jaap meer geweest... Jaap zal wel dood zijn, want dan is natuurlijk niemand zo achterlijk om hem proberen te bellen:P

Maar als het hinderlijk word dan moet je naar je provider gaan en die fixen dat.

Vroeger belde ik trouwens als 8 jarig kind ook nog mensen op en zij dan met een zware stem ( voor zo ver dat lukte ) te zeggen: Hallo u spreekt met de kpn. Vanwege een recente storing moeten we testen of uw telefoonverbinding nog goed werkt. Zou u alstublief 1 keer: tok, kunnen zeggen. Mevrouw: Tok, Zou u het nog 2 keer kunnen herhalen alstublieft. Vrouw: Tok, Tok, zo goed? Zou u het nog 2 keer kunnen zeggen. Vrouw saggo en zegt: Tok, Tok, . Wij snel zeggen: kijk nu of u een ei heeft gelegd en ophangen:P

Ook sommige mensen die erin trapten:P Te dom gewoon:P

ik zag die grap ook op tv weet niet meer met wat
dit wil ik gewoon even zeggen
laten we on topic blijfen mensen!

DieGozah 08-08-09 15:16

Ik werd 10 minuten geleden gebeld:

Goedemiddag, met ze Zwitserse Consumenten Bond, kunt u uw naam herhalen? (dus ik zeg alleen me voornaam.. doe ik altijd met dit soort gezijk)
Wij hebben een vraag: Zit u goed?

(ik zeg ja)

Oke! U heeft een prijs gewonnen! Is dat niet geweldig

(Ik zei NEE! en toen hing ik op:P)

mr kunnen ze me hier mee scammen.. ik heb geen achternaam gebruikt.. ik denk dat ze iets willen met me voornaam achternaam en die Ja die ik zei :P

ookal heb ik me achternaam niet gezegt..


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:45.