//

beste fototoestel

beste fototoestel discussie in Chat en geruchten forum; ( verdwijnt na registratie ) Laat je niets wijsmaken door anderen hier of door verkopers, of je nu een DSLR of een goede kwaliteits compact neemt maakt geen drol uit ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture > Chat en geruchten
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 24-02-09, 16:43
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Laat je niets wijsmaken door anderen hier of door verkopers, of je nu een DSLR of een goede kwaliteits compact neemt maakt geen drol uit wat goede foto's betreft. Het is de persoon die de camera bediend die 70% van de kwaliteit van de foto bepaald. Daar een DSLR over betere sensors en ruisonderdrukking beschikt is een feit, maar als je het huidige model PowerShot of Ixus neemt en vergelijkt met een 350D of 400D, dan kan je stellen dat de kwaliteit van de sensor gelijkaardig is omdat na jaren ontwikkeling de (ietwat verouderde) techniek zijn intrede doet bij compact camera's. Dat wil nu nog niet zeggen dat je toestel een nieuw met oude onderdelen is, het is gewoon een bewezen onderdeel dat gekoppeld wordt met nieuwe technieken en dat zorgt voor heel goede foto's.

De stelling van hoe duurder hoe beter gaat grotendeels op, je kan een foto van een 100€ camera niet vergelijken met die van een camera van 1.800€, maar dat zegt niet dat jan modaal een betere foto maakt met de dure camera dan met de goedkope. Je toestel kennen bepaald dus voor 70% de foto, de rest is de techniek en het objectief dat een rol speelt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door madboy1973 Bekijk bericht
Ik heb zelf een Canon 350D en moet zeggen dat het een wereld apparaat is.
Ik zou alleen als geheugenkaart de extreme versie van Sandisk aanraden die heeft namenlijk een hoge schrijf snelheid, ideaal voor bewegende objecten.
Ik heb net hetzelfde toestel en een DSLR is idd een hele wereld van verschil met andere compact en prosumer camera's. Fotografie heeft bij mij een heel belangrijke plaats in mijn dagelijkse leven, ik heb namelijk mijn rugzak met alles in bijna altijd met me mee juist om geen moment te missen mocht je juist dat moment tegenkomen en dat gebeurt vaker dan je denkt.

Heb je je werken online staan of gebruik je de 350D voor thuis en gezin foto's? Ikzelf gebruik het toestel om soms zwaar doorbewerkte foto's te bekomen, maar ook gewone als portret en macro's. Mijn werken staan op Runaque on deviantART

Wat de geheugenkaarten betreft kan je idd best een snelle nemen, maar de meeste camera's in het instap segment van DSLR's is een Ultra II al ruim voldoen, maar je merkt wel een opmerkelijk verschil in snelheid als je een Extreme kaart in de plaats neemt. Let wel op, een Ultra III is ongeveer hetzelfde als een Extreme II, je kiest beter voor een Extreme IV wil je snel foto's blijven nemen, anders volstaan andere ruim voldoende.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 24-02-09, 17:20
nutty75 nutty75 is offline
• iOS 5.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 91
Standaard

Citaat:
Let wel op, een Ultra III is ongeveer hetzelfde als een Extreme II, je kiest beter voor een Extreme IV wil je snel foto's blijven nemen, anders volstaan andere ruim voldoende.
Allereerst ben ik het grotendeels met bovenstaande eens! Vooral dat de fotograaf de foto's maakt en niet alleen de camera!
De opmerking mbt kleuren in de eerste post (een rode auto moet rood zijn en niet oranje.. iets van dien aard) kan ook zeerzeker voorkomen met een DSLR uit het duurste segment. (bijv. Canon 1Ds MK ...) Een kwestie van weten waar je mee bezig bent zeg maar..

De quote hierboven in mijn post;
Let er wel even op of de camera die je aanschaft ook wel de snelheden kan wegschrijven die de dure Extreme kaarten ondersteunen! Anders heb je niets aan een erg dure (in vergelijking tot) zeer snelle kaart! (Alleen met overzetten naar pc, dan scheelt het wel, niet met fotograferen.) Het is vooral de sluitertijd die de snelheid van fotograferen bepaalt. Foto's worden dan eerst gebufferd, daarna rustig weggeschreven.
(zelfde principe als een ferrari; die KAN heel hard, maar als jij niet durft?? Wat heb je er dan aan zeg maar)..

Hoop dingen om op te letten! Ik fotografeer zelf met een Canon DSLR met diversie L lenzen... Dure apparatuur. Echter als ik niet zou weten waar ik mee bezig ben, krijg je misschien nog slechtere plaatjes dan met de goedkoopste volautomatische compactcamera!

Succes met de keuze, die is nog lang niet gemakkelijk!

Laatst gewijzigd door nutty75; 24-02-09 om 17:23.
  #23  
Oud 24-02-09, 17:52
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nutty75 Bekijk bericht
Allereerst ben ik het grotendeels met bovenstaande eens! Vooral dat de fotograaf de foto's maakt en niet alleen de camera!
De opmerking mbt kleuren in de eerste post (een rode auto moet rood zijn en niet oranje.. iets van dien aard) kan ook zeerzeker voorkomen met een DSLR uit het duurste segment. (bijv. Canon 1Ds MK ...) Een kwestie van weten waar je mee bezig bent zeg maar..

De quote hierboven in mijn post;
Let er wel even op of de camera die je aanschaft ook wel de snelheden kan wegschrijven die de dure Extreme kaarten ondersteunen! Anders heb je niets aan een erg dure (in vergelijking tot) zeer snelle kaart! (Alleen met overzetten naar pc, dan scheelt het wel, niet met fotograferen.) Het is vooral de sluitertijd die de snelheid van fotograferen bepaalt. Foto's worden dan eerst gebufferd, daarna rustig weggeschreven.
(zelfde principe als een ferrari; die KAN heel hard, maar als jij niet durft?? Wat heb je er dan aan zeg maar)..

Hoop dingen om op te letten! Ik fotografeer zelf met een Canon DSLR met diversie L lenzen... Dure apparatuur. Echter als ik niet zou weten waar ik mee bezig ben, krijg je misschien nog slechtere plaatjes dan met de goedkoopste volautomatische compactcamera!

Succes met de keuze, die is nog lang niet gemakkelijk!
Dat de Canon 350D niet de snelste schrijfsnelheid heeft van alle andere DSLR's die nu op de markt zijn is geweten, maar ik merk heus het verschil tussen een Ultra II en een Extreme IV, daar ik in de lente en zomer maanden vaak met macro fotografie bezig ben is het wel een must om een snelle kaart te hebben want zo lang dat insect mooi op zijn plaats blijft zitten kan je best zien dat je van de gelegenheid gebruik maakt.
Boven de SanDisk Ultra II en Extreme IV kaarten (beide 2Gb) heb ik ook nog 2 8Gb kaarten van Transcend met 133x als schrijfsnelheid en die is in theorie ruim voldoende voor de 350D, maar voor macro's was dit niet voldoende snel genoeg naar mijn zin en daar gebruik ik de Extreme IV kaart voor. Dat rustig wegschrijven hangt af van de snelheid van de kaart en de buffer die deze kan wegschrijven, hier is de kaart de zwakke schakel en is het raadzaam om een iets snellere kaart te hebben om de communicatiesnelheid tussen beide ellementen te benutten.
Ik ben van mening dat een snelle kaart een goede investering is, niet alleen toekomst gericht mocht je de overstap maken naar een professioneler toestel, maar ook als je ze in een snelle kaartlezer wil uitlezen kan het je ook wat tijd besparen. Maar dan staat er wel tegenover dat die kaart over twee jaar 1/3 goedkoper is en dat je voor dat geld dat je betaald hebt een groter kan kopen. Maar uiteindelijk is dat met camera's ook zo, je betaald een prijs en twee jaar later kost die nog de helft omdat het nieuwe model op de markt is gekomen (bij Canon doorgaans elke 18 maanden).

En ja, de L serie van Canon is een droom om te hebben, maar voor mij overpriced voor wat ik doe.
  #24  
Oud 15-04-11, 23:31
oz47 oz47 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 0
Standaard

Ik zou voor een Nikon Coolpix P-series gaan. Bijv de G12 lekkere toestel, stevig mooi kwaliteit. Je kunt er meer mee dan een gewone compact fototoestel, en is voordeliger dan een DSLR,


neem deze checklist door:


De checklist:

a) Wordt het fototoestel gebruikt voor amateur- of professionele fotografie?
b) Bent u zeer ervaren, redelijk ervaren of een beginneling met digitale fototoestellen?
c) Waarvoor worden de foto's gebruikt? Bijvoorbeeld als afdruk voor persoonlijk gebruik of voor professioneel verkoop of wordt de afdruk gebruik door uitgeverijen?
d) Welke soort fotografie ga je uitvoeren, zoals amusement-, fauna-, portret-, landschap-, of sportfotografie?
e) Wil je een compact-, bridge-, of spiegelreflexcamera?
f) Wil je per sehet allernieuwste fototoestel die op de markt is? Of neem je voldoening met een iets ouder model?
g) Wat is je budget?

Breid de checklist uit met eigen wensen, je bent natuurlijk niet afhankelijk van deze lijst. Maar je moet goed kijken naar de alternatieven en wat jij nodig hebt. (bron: http://www.foto-toestellen.nl/)

Gr. Oz47
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Beste IM app calvinbenik iPhone Apps 4 28-04-11 23:54
Beste 3d games Jordi91 iPhone Games 1 26-02-11 22:12
Beste 'To-Do'-app? Timmeh_ iPhone Apps 96 30-09-10 15:18
Beste programma? scheersje iPhone algemeen 3 25-12-08 15:53
beste smsapp darkvisje Jailbreak apps en thema's 3 18-11-08 09:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:07.