//

iChat

iChat discussie in Chat en geruchten forum; ( verdwijnt na registratie ) Naar aanleiding van FW 2.3 met ingebouwde iChat lijkt het me leuk om eventueel ichat accounts uit te wisselen. Nu ben ik hiervoor reeds met ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture > Chat en geruchten
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22-01-09, 21:09
iFilip iFilip is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 109
Stuur een bericht via Instant Messenger naar iFilip
Standaard iChat

Naar aanleiding van FW 2.3 met ingebouwde iChat lijkt het me leuk om eventueel ichat accounts uit te wisselen. Nu ben ik hiervoor reeds met iPhoneclub per e-mail in communicatie gegaan. iPhoneclub wist me te vertellen dat iedereen in zijn profiel de mogelijkheid heeft om hun ichat-account toe te voegen. Lijkt me wel leuk binnenkort te kunnen chatten met echte iPhoneliefhebbers. Wat denken jullie?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-01-09, 21:22
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

marcosnels@mac.com
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #3  
Oud 22-01-09, 22:50
Gilliam's schermafbeelding
Gilliam Gilliam is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 658
Standaard

Ben niet in het bezit van @mac account en heb totaal niks met iChat, maar er zit geen camera in de voorkant van de iPhone... Is dit slechts een gerucht of wat? Bronnen?
  #4  
Oud 24-01-09, 23:43
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

iChat is al sinds jaar en dag een chat programma. Met chatten is het idee dat je tekst heen en weer stuurt dus een camera heb je echt niet nodig. Het is dus geen applicatie als Skype, Zoiper, etc. waarbij de aandacht meer op video en audio ligt. Het is echter vandaag de dag wel weer zo dat ieder respectabel IM programma zich voorziet van audio en video functionaliteit naast dingen als het versturen van bestanden en daar waar het vroeger altijd omging: tekst heen en weer sturen. Betekent dus niet meteen dat omdat iChat op de iPhone komt je dan ook die camera nodig hebt. Het programma werkt ook prima zonder audio en zonder video met alleen maar tekst.

Voor iets als video heb je een aardige bandbreedte nodige welke nog geen enkele telco biedt. Wat je nu krijgt met de hedendaagse bandbreedte is ultra low quality waarbij het de vraag is of het uberhaupt nog zinnig is daar je toch amper wat ziet (zeker met die erbarmelijke beeldkwaliteit van de ingebouwde cams). Audio is zelfs helemaal onzinnig, daar heb je nou juist de telefoon voor!

Overigens heb je geen @mac.com account nodig om iChat te kunnen gebruiken. iChat werkt prima met jabber (xmpp), met AIM (een @mac.com account is in essentie gewoon een AIM account), met GoogleTalk, met @mac.com en natuurlijk ook met Mobile Me. Het doet dus geen MSN en geen ICQ en al helemaal geen Skype (die gooien alles dermate dicht dat je bij een plugin gewoon de Skype applicatie nodig hebt waardoor het nut van de plugin vrijwel volledig weg is). iChat is trouwens een zeer leuke jabber client die iets als jingle ondersteund waardoor je audio/video chat mogelijkheden hebt met jabber (en dat bieden er niet veel!).

Laatst gewijzigd door ppl; 24-01-09 om 23:46.
  #5  
Oud 25-01-09, 00:12
Gilliam's schermafbeelding
Gilliam Gilliam is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 658
Standaard

Niet veel mensen gebruiken het, niemand die ik ken tenminste. Daarom ga ik deze app ook niet gebruiken.
  #6  
Oud 25-01-09, 01:33
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

In o.a. de USA wordt iChat ontzettend veel gebruikt. AIM (en daarmee eigenlijk ook @mac.com) is zowel in de USA als wereldwijd gezien een enorm grote speler. MSN daarentegen is alleen in een paar landen in Europa een grote speler. Daar buiten hebben ze een miniscuul rolletje van betekenis, ze stellen dus niets voor. Dat niet veel mensen het gebruiken is dus zeer beperkt tot je eigen omgeving aangezien de nodige cijfers toch een heel ander beeld laten zien
  #7  
Oud 25-01-09, 01:42
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Eerst nog maar eens zien of dat op de iPhone komt...
Heb er btw totaal geen ervaring mee (heb geen Mac), maar het zal wel een soort van msn zijn
'Als' het op de iPhone komt, dan zal ik het wel gebruiken.
__________________
Game Center ID ORIONSFKNBELT
  #8  
Oud 12-02-09, 19:46
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

*bump* kom op met die ichat adressen
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #9  
Oud 12-02-09, 21:05
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Destiny Bekijk bericht
*bump* kom op met die ichat adressen
iChat adres? Heb ik niet .
Zal er wel een aanmaken als iChat standaard op de iPhone komt via Firmware 2.3, of zo...
__________________
Game Center ID ORIONSFKNBELT
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iChat met IM+ MacShack iPhone Apps 0 27-06-09 14:55
iPhone: iPhone updaten via iChat? Miki07Ronaldo Jailbreak 2 07-08-08 19:23

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:17.