iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Chat en geruchten (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/)
-   -   Beltegoed uitbetaald krijgen (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/30131-beltegoed-uitbetaald-krijgen.html)

Gonny 12-02-09 14:18

Beltegoed uitbetaald krijgen
 
Heeft iemand ervaring met dit soort diensten: www.thoorn.nl/beltegoed?

We kregen dit als tip toegestuurd. Het schijnt handig te zijn voor mensen die hun belbundel niet opkrijgen, maar... €1,30 betalen om €0,85 op je bankrekening gestort te krijgen? Klinkt als een leuke constructie waar iemand heel rijk van zit te worden (KPN?). Plus dat het op internet al wemelt van dit soort diensten: beltegoedomzetten.nl, beltegoedcashen.nl...

Heb weinig zin om aandacht te besteden aan iets wat achteraf een scam blijkt te zijn.

Dus? Iemand ervaringen?

Gilliam 12-02-09 14:31

Ik zou het niet doen, in het iPhone abbonement van T-Mobile zitten al zo weinig minuten, en wat schiet je er mee op?

iScorpio 12-02-09 15:02

@Gonny, vreemd dat je deze vraag plaats, want zo geef je (onbedoeld) toch aandacht aan deze service (als het toch een scam blijkt te zijn). Misschien dat ik het meer moet lezen als waarschuwing voor deze site ;)

HONDOW 12-02-09 20:43

Het bedrijf is ingeschreven bij de kamer van koophandel.. Maar op het moment dat je geld overhoudt, is het misschien wel verstandig over te stappen op beltegoed i.p.v. abbo

Semmm 12-02-09 20:59

bij bijna alle providers valleen 0909 en 0900 buiten bundel dus doe maar niet dan heb je straks een hele grote rekening

Nikooos 12-02-09 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 256095)
@Gonny, vreemd dat je deze vraag plaats, want zo geef je (onbedoeld) toch aandacht aan deze service (als het toch een scam blijkt te zijn). Misschien dat ik het meer moet lezen als waarschuwing voor deze site ;)

Als je op zoek bent naar mensen die er ervaring mee hebben moet je er toch wel aandacht aan schenken? :confused: Zo vreemd vind ik het niet.

Thoomas 19-02-09 21:55

Toch zie ik veel positieve reacties over die website, kijk maar bijvoorbeeld eens hier:
WGR / [gsm] beltegoed cashen, actuele stand, welk 0900 het beste?

En ik heb even op die website thoorn.nl gekeken, ziet er netjes uit hoor!

@Semmm: Waar heb jij het nou weer over? 0900-nummers zijn door ongelofelijk veel providers gewoon te bellen hoor. Zo veel providers blokkeren die nummers niet. En als ze toch geblokkeerd worden, kan je het volgens mij ook nog met SMS doen, dat je zo betaald, volgens mij kunnen ze dat niet blokkeren,.

yingie 19-02-09 22:58

De 0900- en 0909-nummers kun je wel bellen, maar vallen bij vrijwel elke provider buiten het beltegoed van je abbo. Ikzelf heb bijvoorbeeld een Vodafone-abbo en krijg mijn belminuten nooit op, maar moet wel vaak bijbetalen omdat ik een paar informatie-nummers heb gebeld. Dan betaal ik bijvoorbeeld € 35 voor het abbo, waarvan ik nog € 50 over heb aan beltegoed, maar tegelijk betaal ik bij die € 35 nog eens €15 voor 0900-nummers.

Thoomas 19-02-09 23:09

Echt waar? Oh bij mij valt alles wel binnen mijn bundel. Maar dat komt waarschijnlijk omdat Vodafone met belminuten rekent. De belkosten vallen bijna altijd binnen je bundel als je provider met beltegoed i.pv. van belminuten rekent. Ik heb bijvoorbeeld T-Mobile Flex, daar wordt gerekend met beltegoed (Flex 15 = 15 euro beltegoed), en daar vallen de 0900-nummers binnen de bundel. Heb je bijvoorbeeld T-Mobile Relax, daar wordt gerekend met belminuten (Relax 100 = 100 belminuten). Dus je kan eigenlijk alleen van dit soort diensten gebruik maken als je provider rekent met beltegoed i.p.v. belminuten. Ik lees ook op Tweakers (hierzo) dat als je met T-Mobile Flex naar dit soort betaalnummers belt (van 1,30 euro) dat er zelfs minder in rekening wordt gebracht dan 1,30, namelijk een bedrag van 1,12 euro. Dat wordt dan natuurlijk wel een stuk interessanter. Maar inderdaad jammer dat bij bepaalde abonnementen de belletjes dus ook niet binnen de bundel vallen.

bruin 20-02-09 00:19

0900 nummers vallen alleen maar binnen de bundel bij een T-Mobile Flex, de oude Orange abo's en als het goed is tegenwoordig ook bij de Tele2 abo's. Weet trouwens uit ervaring dat Mollie een goede en betrouwbare site is.

zwaan 20-02-09 03:19

SMSUseNET.nl
Dat doe ik dan altijd :p


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:11.