iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Chat en geruchten (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/)
-   -   Safari4.0 Beta (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/30639-safari4-0-beta.html)

Michael 24-02-09 16:58

Safari4.0 Beta
 
Er is vandaag een nieuwe safari verschenen op de site van Apple. Met een topsite startpagina en een ander look. Meer info en downloaden voor mac en windows Safari4.0 Beta

Vassili 24-02-09 17:16

Ik heb em net gedownload (zag het op OMT) vind hem wel nog een beetje buggy maar zeker wel mooi!
Hij is al 2 keer gechrasht:(

rickvdael 24-02-09 18:09

Ik heb hem ook, in 5 min. al 2 keer eruit geknald bij mij, maar voor de rest weer een knap staaltje werk. Wel jammer dat site bouwers, weinig rekening houden met een browser zoals safari. Die voelen zich weer te goed om zichzelf aan te gaan passen voor safari (mac) gebruikers :D.

Top sites is echt vet, net zoiets als coverflow op je Iphone en in Itunes.

Respect

janalleman 24-02-09 19:27

Ik krijg hem nog geeneens geinstalleerd. Kan mijn hoofdschijf niet kiezen als schijf om op te installeren....

King1987 24-02-09 19:33

Hier een ervaring met windows, maar hij draait perfect. Nog geen vastloper gehad of zoiets dergelijks. Ben er zeer tevreden over. Vooral Top Sites vind ik gaaf.

zwaan 24-02-09 19:45

Volgens mij borduren ze een beetje voort op Chrome die weer veel van z'n features van Opera heeft.

BadSide 24-02-09 19:50

Eerst wachten tot m'n prullenbak veilig is geleegd, dan de laatste Leopard update installeren, en dan kan ik Safari 4 eindelijk installeren. :P
Die top sites lijken me wel handig, dat je meteen kan zien op welke site er wat nieuws te zien is.

daanhegman 24-02-09 20:23

Hier doetie het prima (A), nog wel een bugje met het selecteren... Maar vooral de snelheid is chil...

truckdiver 24-02-09 20:43

beetje traag bij het opstarten,maar voor de rest dik inorde
zou nog wel een snelkoppeling op mijn toetsenbord willen hebben

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door janalleman (Bericht 260274)
Ik krijg hem nog geeneens geinstalleerd. Kan mijn hoofdschijf niet kiezen als schijf om op te installeren....

heb je je laatse besturingsupdate al gedaan?
appeltje>softwareupdate

Timmeh_ 24-02-09 21:21

Werkt hier goed! Top Sites en de nieuwe tabs vind ik echt super! Vind t wel allemaal nagemaakt van Google Chrome, maarja: beter goed gejat dan slecht verzonnen ;)

Rowwen1972 24-02-09 21:39

Stomme vraag misschien, maar is deze beta in het Nederlands?

groetjes

truckdiver 24-02-09 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rowwen1972 (Bericht 260330)
Stomme vraag misschien, maar is deze beta in het Nederlands?

groetjes

noop in het engels

Buur 24-02-09 22:55

Apple public beta's zijn altijd in het engels. Als de code echt helemaal naar behoren werkt, dan pas voegen ze andere taalpakketten toe en dan heet het ineens release versie. ;-)
Ik heb al maanden enkele Developer Previews van Safari4 gedraaid, zowel onder Leopard als Tiger. Die werkten ook al prima! Top Sites is nieuw voor me, maar de snelheid was ik al aan gewend geraakt t.o.v. Safari 3 (en zelfs Firefox 3 is langzamer). Aanrader!

Michael 25-02-09 09:20

Een aantal tips van Random Genius om safari4.0 aan te passen. Dit zijn Mac commando's, geen idee wat de window commando's zijn. De commando's gebruiken in Terminal.
Citaat:

Safari 4 Hidden Preferences

Caius - 2009-02-24 16:11:05
Having a quick poke through the new Safari binary yields the following strings:

$ strings /Applications/Safari.app/Contents/MacOS/Safari | grep DebugSafari4
DebugSafari4TabBarIsOnTop
DebugSafari4IncludeToolbarRedesign
DebugSafari4IncludeFancyURLCompletionList
DebugSafari4IncludeGoogleSuggest
DebugSafari4LoadProgressStyle
DebugSafari4IncludeFlowViewInBookmarksView
DebugSafari4TopSitesZoomToPageAnimationDimsSnapshot
DebugSafari4IncludeTopSites
NB: Need to restart Safari after changing any of these.

DebugSafari4TabBarIsOnTop

This moves the tab bar back where you expect it to be:

$ defaults write com.apple.Safari DebugSafari4TabBarIsOnTop -bool NO
DebugSafari4IncludeToolbarRedesign and DebugSafari4LoadProgressStyle

When both set to NO it restores the blue loading bar behind the URL. Also puts a page loading spinner in the tab itself, which looks odd with the new tabs.

$ defaults write com.apple.Safari DebugSafari4IncludeToolbarRedesign -bool NO
$ defaults write com.apple.Safari DebugSafari4LoadProgressStyle -bool NO
DebugSafari4IncludeFancyURLCompletionList

Switches off the new URL autocomplete menu and goes back to the original one.

$ defaults write com.apple.Safari DebugSafari4IncludeFancyURLCompletionList -bool NO
DebugSafari4IncludeGoogleSuggest

Turns off the new Google suggest menu.

$ defaults write com.apple.Safari DebugSafari4IncludeGoogleSuggest -bool NO
DebugSafari4IncludeFlowViewInBookmarksView

Removes CoverFlow from the Bookmarks view entirely. (Credit to Erik)

$ defaults write com.apple.Safari DebugSafari4IncludeFlowViewInBookmarksView -bool NO
DebugSafari4TopSitesZoomToPageAnimationDimsSnapshot

Disables the dimming when you click on a Top Site and it scales the screenshot up to fill the screen.

$ defaults write com.apple.Safari DebugSafari4TopSitesZoomToPageAnimationDimsSnapshot -bool NO
DebugSafari4IncludeTopSites

Disables Top Sites feature completely.

$ defaults write com.apple.Safari DebugSafari4IncludeTopSites -bool NO
Undoing changes

Just run the defaults command with the delete flag for the appropriate key you wish to delete.

$ defaults delete com.apple.Safari <key>
Meer info Random Genius

Brian_NL 25-02-09 12:11

Ik ga hem vanavond eens testen op Vista.
Heb al gelezen op internet dat het bij sommige problemen geeft met MSN, iemand er hier last van gehad?

Buur 25-02-09 12:53

Ik heb problemen met Hotmail. De Developer Previews hadden er geen last van, deze Public Beta wel. Kan wel inloggen en kom nog wel in mijn inbox, maar voor de rest kan ik klikken waar ik wil...geen reactie. Kan dus via Safari4PB geen hete mail meer lezen of beantwoorden, etc.
Ik zal wel even op het bug-icoontje rechtsboven klikken om dit te melden aan Apple (daar is dat icoontje tenslotte zichtbaar voor, het is een Public Beta, dus Apple vraagt hiermee om gebruikerservaringen terug, zodat alle fouten eruit gehaald kunnen worden voor de release-versie. Als je dus fouten tegenkomt of vreemd gedrag of zelfs crashes: melden!!! Hoe meer er gemeld wordt, hoe beter. Wordt de release-versie alleen maar beter van, Apple luistert naar zijn klanten!). ;)

Edit: Ligt het aan mij of is er geen Reload-knop meer aanwezig in de toolbar? Ook als ik ctrl-klik op de toolbar en die wil wijzigen, dan zie ik geen reload-knop om toe te voegen... Weer een toetsverkorting om erbij te leren?! (appeltje-r)

Michael 25-02-09 13:23

Bij view naar customize toolbar gaan. Daar kan je je toolbar aanpassen

Buur 25-02-09 13:27

@Michael:
Euh ja... Dat is hetzelfde als ctrl-klik op de toolbar en dan kiezen voor Customize Toolbar. ;)
Ik zie geen Reload Page-knop staan daar, jij wel?

Michael 25-02-09 13:32

Stop/reload knop zie ik toch echt wel staan daar

Buur 25-02-09 13:40

2 Bijlage(n)
Da's vreemd! Ik dus niet?! Zou het aan 1Password liggen misschien? Of het feit dat ik hiervoor 4.0 DP's gebruikt hebt en geen Safari3?

/edit: en ook op de MacBook met Leopard geen stop/reload (2e screenshot).
Ik zal maar eens beginnen met de plists aanpassen of verwijderen, denk ik... :(


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:02.