//

Analist: ‘iPhone wordt nagel aan doodskist van PSP’

Analist: ‘iPhone wordt nagel aan doodskist van PSP’ discussie in Chat en geruchten forum; ( verdwijnt na registratie ) Bron: nu.nl/games | Analist: ‘iPhone wordt nagel aan doodskist van PSP’ Nicholas Lovell, analist bij Game Brief, heeft voorspeld dat de iPhone en iPod Touch ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture > Chat en geruchten
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27-02-09, 09:46
Freddy Freddy is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Tilburg
Berichten: 13
Standaard Analist: ‘iPhone wordt nagel aan doodskist van PSP’

Bron: nu.nl/games | Analist: ‘iPhone wordt nagel aan doodskist van PSP’


Nicholas Lovell, analist bij Game Brief, heeft voorspeld dat de iPhone en iPod Touch de dood zullen betekenen voor de PSP. “De iPod Touch wordt steeds meer de handheld mediaspeler die het jongere publiek het liefst gebruikt”, aldus Lovell.


“De iPod beschikt niet over dure processors of een uniek afspeelformaat als UMD. Het is een eenvoudig te gebruiken apparaat dat de consument hun muziek, podcasts, video’s en toegankelijke games voor onderweg kan bieden. Ik denk dat dit de nagel aan de doodskist wordt van de PSP”, zegt Lovell.
Volgens Perlago, software-ontwikkelaar voor mobiele apparaten, zijn er drie keer zoveel games beschikbaar voor de iPhone dan dat er speelbaar zijn op de DS, en vijf keer meer dan op de PSP. Daarnaast zijn er volgens Jeff Holden, CEO van Perlago, dertien miljoen iPhone-gebruikers en die hebben net zoveel software gedownload als de 1,1 miljard gebruikers van andere handheld-apparaten. “Waarom zou je als ontwikkelaar nog voor iets anders ontwikkelen dan de iPhone?”, aldus Holden.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-02-09, 13:13
Gilliam's schermafbeelding
Gilliam Gilliam is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 658
Standaard

Had het gisteren ook gelezen op NU, maar die cijfers kloppen niet helemaal, de iPhone mag dan wel een groot assortiment van games hebben maar op ze minst 50% van alle games is slecht uitgewerkt/totale onzin. Alhoewel, ik kan me niet herinneren wanneer ik iemand voor het laatst met een PSP heb gezien.
  #3  
Oud 27-02-09, 14:21
zwaan's schermafbeelding
zwaan zwaan is offline
• iOS 4.3.3
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Raalte
Berichten: 342
Standaard

Ik kan het wel geloven.
Mits er kwaliteitsgames komen. De hardware van de iPhone kan zo veel meer dan er nu benut word.
__________________
Marc.
  #4  
Oud 27-02-09, 16:02
bako bako is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: IJmuiden
Berichten: 1.094
Stuur een bericht via MSN naar bako
Standaard

ik zou als programmeur iets voor de ds of psp maken
1 je kan ze voor meer geld verkopen
2 in de appstore zijn veel meer spellen (dus minder mensen kopen jouw product)
  #5  
Oud 27-02-09, 18:21
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Volgens mij is de iPhone niet de doodsteek voor de PSP hoor, maar toegegeven vind ik wel dat de Iphone op hetzelfde niveau kan meedraaien als de Sony PSP. Als je ziet wat de prijs is voor een game dat een hoog grafisch niveau haalt, dan ben je om en bij de 5€ kwijt en voor de PSP al minsten 20€ en dat loopt nog op. Er is meer geld te halen uit het console segment dan het mobiele. Bij de PSP heb je niet de beperking van de iPhone wat opslag betreft, een game kan op een UMD maximum 1,8Gb groot zijn, ik denk niet dat Apple direct een game gaat toelaten dat zo groot zal zijn, dat in tegenstelling tot de prijs 5€ voor 1Gb is niet rendabel, zeker niet als je 5€ kan vangen voor een game van 100Mb.
  #6  
Oud 27-02-09, 19:37
LL_Pachito LL_Pachito is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 52
Standaard

Ik ben zelf bezitter van zowel een PSP als een iPhone, moet zeggen dat ik me iPhone DAGELIJKS gebruik en dat ik me de laatste keer dat ik mijn PSP heb gebruikt niet meer kan herinneren....
  #7  
Oud 27-02-09, 19:42
Gilliam's schermafbeelding
Gilliam Gilliam is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 658
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bako Bekijk bericht
ik zou als programmeur iets voor de ds of psp maken
1 je kan ze voor meer geld verkopen
2 in de appstore zijn veel meer spellen (dus minder mensen kopen jouw product)
1. DS/PSP games worden nog nauwelijks verkocht, vooral om je makkelijk games kan kraken, dus piraterij.

2. Als je een goed spel maakt en in de top 50 voorkomt wordt jouw product echt wel verkocht.
  #8  
Oud 27-02-09, 20:01
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Standaard

iPhoneclub hoeft maar een artikel over jou product te schrijven en het wordt massaal gedownload
__________________
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w /  iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w
MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 /  iMac 20" OSX 10.6.6 /  iPad 3G 32GB iOS 4.2.1
Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
  #9  
Oud 28-02-09, 11:27
zwaan's schermafbeelding
zwaan zwaan is offline
• iOS 4.3.3
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Raalte
Berichten: 342
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeh_ Bekijk bericht
iPhoneclub hoeft maar een artikel over jou product te schrijven en het wordt massaal gedownload
Daarom zijn de ontwikkelaars ook zo pissed als ze door een ander uit de top25 worden gestoten. Vaak is het:
1. featured (verkopen +)
2. top 25 (verkopen +)
3. uit de top 25 (verkopen - - - )
4. uit de top 50 (verkopen - - - - - -)
__________________
Marc.
  #10  
Oud 28-02-09, 12:31
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Ik heb onlangs nog een game gekocht voor de PSP, speel er toch met regelmaat op en toegegeven had ik de PSP voordien vaker vast om online te surfen, nu doe ik dat met de iPhone omdat die een snellere en stabielere verbinding heeft.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilliam Bekijk bericht
1. DS/PSP games worden nog nauwelijks verkocht, vooral om je makkelijk games kan kraken, dus piraterij.

2. Als je een goed spel maakt en in de top 50 voorkomt wordt jouw product echt wel verkocht.
Misschien wel en Sony heeft daar een antwoord op, ze hebben namelijk in zowel de PSP als de PS3 een feature in de FW gebakken zodat je online games kan kopen beginnende vanaf 4,99€. Er staan zowel nieuwe als oude geconverteerde games van de PSone.
  #11  
Oud 28-02-09, 15:13
zwaan's schermafbeelding
zwaan zwaan is offline
• iOS 4.3.3
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Raalte
Berichten: 342
Standaard

Misschien dat Apple toch een soort premium sectie gaat maken in de app store
__________________
Marc.
  #12  
Oud 02-03-09, 10:51
Bashie Bashie is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 40
Standaard

Ik ben ook in het bezit van een psp en gebruik hem heel erg veel, voor me werk reis ik veel en is het heerlijk om even lekker te zitten gamen in het vliegtuig.
Ik denk dat je een Iphone of een PsP niet een moet willen gaan vergelijken, de een is een Mobiele telefoon en de ander is een gameconsole.
Dat je bv ook kan internetten met een psp............kan wel maar niemand doet het omdat het gewoon te slecht voor worden is maar damm mensen wat zijn er toch leuke spellen met hele mooie kwaliteit uitgekomen voor dat ding.
Ook het bekijken van films op mijn psp vind ik mooier dan op mijn Iphone.
Psp levert er ook een geweldig dockstation bij zodat je tot wel 8 uur films en video kan kijken.
En wat betreft het geheugen ik heb een 16g kaartje in mijn psp dus en kwa geheugen wordt het steeds meer.
Wil je dit bij een iphone dan moet je een nieuwe gaan kopen.
Ben bijzonderblij met mijn iphone als mobiele telefoon en met het internet maar echt gamen en langduurig fims kijken doe ik wel met me psp.
Maar nogmaals eigenlijk zijn de twee niet te vergelijken omdat het twee verschillende producten zijn, je vergelijkt ook geen koolkast met een wasmaschine hhahaha

Gr bas
  #13  
Oud 03-03-09, 20:10
bako bako is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: IJmuiden
Berichten: 1.094
Stuur een bericht via MSN naar bako
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilliam Bekijk bericht
1. DS/PSP games worden nog nauwelijks verkocht, vooral om je makkelijk games kan kraken, dus piraterij.

2. Als je een goed spel maakt en in de top 50 voorkomt wordt jouw product echt wel verkocht.
nij de iphone is egt HEEL VEEL piraterij
ik ken iemand die heeft op zijn computer 700 gekraakte spellen staan voor zijn iphone
en dat had hij als packed gedownload
er waren er nog veel meer

en om in de top 50 te komen moet je egt je best doen tussen de 20000 apps
  #14  
Oud 03-03-09, 22:53
zwaan's schermafbeelding
zwaan zwaan is offline
• iOS 4.3.3
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Raalte
Berichten: 342
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bako Bekijk bericht
nij de iphone is egt HEEL VEEL piraterij
ik ken iemand die heeft op zijn computer 700 gekraakte spellen staan voor zijn iphone
en dat had hij als packed gedownload
er waren er nog veel meer

en om in de top 50 te komen moet je egt je best doen tussen de 20000 apps
Je moet met iets origineels komen waar duidelijk moeite voor is gedaan, dat is imho de sleutel.
Kijk naar Pocket God
__________________
Marc.
  #15  
Oud 15-03-09, 10:03
Nemisis2003 Nemisis2003 is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 159
Standaard

@Bashie

Ik begrijp ongeveer alles wat je zegt en kan die ervaringen ook delen aangezien ik zelf ook een PSP heb gehad.
Echter heb ik de PSP vanaf het moment dat ik een iPhone had niet meer aangeraakt.
Niet dat ik veel games speel op de iPhone, maar dat vond ik ook al niet erg leuk meer aan de PSP.
De games op de PSP sluiten niet aan op mijn behoeften.
Vooral als portable video player vond ik em handig, maar juist dit vind IK beter op de iPhone.
Je hebt meer beeldpunten, dus het beeld kan er simpelweg scherper uitzien en het design van de iPhone is rustiger om naar te kijken dan de PSP.
Wat vind jij dan beter aan film kijken op de psp? no offense natuurlijk, gewoon nieuwsgierig
  #16  
Oud 15-03-09, 10:30
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nemisis2003 Bekijk bericht
@Bashie

Ik begrijp ongeveer alles wat je zegt en kan die ervaringen ook delen aangezien ik zelf ook een PSP heb gehad.
Echter heb ik de PSP vanaf het moment dat ik een iPhone had niet meer aangeraakt.
Niet dat ik veel games speel op de iPhone, maar dat vond ik ook al niet erg leuk meer aan de PSP.
De games op de PSP sluiten niet aan op mijn behoeften.
Vooral als portable video player vond ik em handig, maar juist dit vind IK beter op de iPhone.
Je hebt meer beeldpunten, dus het beeld kan er simpelweg scherper uitzien en het design van de iPhone is rustiger om naar te kijken dan de PSP.
Wat vind jij dan beter aan film kijken op de psp? no offense natuurlijk, gewoon nieuwsgierig
Een positief iets over films kijken op de PSP is dat je een groter scherm hebt.
  #17  
Oud 15-03-09, 10:52
Nemisis2003 Nemisis2003 is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 159
Standaard

I see. Dat klopt inderdaad.
Al vond ik het jammer dat je bij het psp scherm de beeldpuntjes ziet, bij de iPhone merk ik daar niets van.

Maar goed, zo is het altijd een afweging maken.
  #18  
Oud 15-03-09, 11:00
bako bako is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: IJmuiden
Berichten: 1.094
Stuur een bericht via MSN naar bako
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nemisis2003 Bekijk bericht
I see. Dat klopt inderdaad.
Al vond ik het jammer dat je bij het psp scherm de beeldpuntjes ziet, bij de iPhone merk ik daar niets van.

Maar goed, zo is het altijd een afweging maken.
dat zijn pixels die je ziet
alle ipods en iphones (behalfe ipod shuffle) hebben een erg mooit beeld vind ik
  #19  
Oud 15-03-09, 11:54
Bashie Bashie is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 40
Standaard

Idd de pixels zijn mooier en rustiger op de iphone, maar......... Voor iemand als ik die veel reist vind ik het heel vervelend dat ik me iphone vast moet houden als ik een film kijk. Natuurlijk heb je van appel een standaard maar die is niet echt makkelijk om mee te nemen. Bij mijn psp heb ik een dockstation die waanzinnig klein is en makkelijk mee te nemen is en ( heel belangrijk) het is een accu, zodat je de psp langer kunt gebruiken. Wat betreft de spellen ben ik nog lang niet uit gespeeld, denk eens aan bv star wars the force unliced en man hunt 2.
  #20  
Oud 15-03-09, 15:17
Arach Arach is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 11
Standaard

vind ook dat je de psp niet zomaar met de iPhone kunt vergelijken. voor mij blijft de iPhone primair een mobieltje dat ook andere dingen kan.....
de psp ligt toch beter in de hand, bediening is ook beter afgestemd op het spelen.

Gr. A
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wordt tijd automatisch aangepast aan tijdzone? Geert1976 iPhone algemeen 3 08-04-10 11:00
iPhone vs. PSP jpke Chat en geruchten 23 02-02-09 17:51

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:19.