iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Chat en geruchten (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/)
-   -   N95 VS Iphone (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/3126-n95-vs-iphone.html)

master 03-12-07 01:13

N95 VS Iphone
 
N95 VS. Iphone

Wie wint?

qua functies etc??

lphone 03-12-07 01:48

Wat denk je zelf dat iedereen gaat zeggen, das niet zo moeilijk ...?

ButcherJF 03-12-07 06:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door master (Bericht 22755)
N95 VS. Iphone

Wie wint?

qua functies etc??

Heb beide (gehad). Kort en goed:
N95 wint met een straatlengte op het gebied van de functies, de iPhone wint met dezelfde straatlengte qua look and feel.

RobinNL 03-12-07 16:36

hebben we het over de N95 8gb? want deze schijnt toch net weer iets beter te zijn(vooral sneller)

Qua functies idd de N95 maar de iphone heeft een veel grotere 'wow' factor

Stiruam 03-12-07 17:52

Jazeker de iPhone heeft meer Wow de N96 is een smart phone... De iPhone is een iPhone en daamee een partij opzich... Nja de N95 kan dan S60 maar goed de iphone draait op een geripte OSX :D

Destiny 03-12-07 22:16

En daarbij is de iPhone een stuk sneller als een N95

Ik heb veel telefoons gehad. Echt heel veel en heb er ook veel in me handen gehad en mee gespeeld.
Qua functies is de iPhone wat beperkt. Maar toch vind ik de iPhone de beste en coolste telefoon die ik ken. Het werkt gewoon super snel. En veel leuke functies. De telefoon is gewoon af qua looks.

Daarbij verveelt de iPhone ook niet bij mij. Ik heb hem nu ongeveer 3 maanden en vind hem nog steeds super leuk.
Er zitten natuurlijk wel een paar nadelen aan. Denk een GPRS, beperkte bluetooth en camera.
Al vind de ik redenen voor de slechte camera en GPRS wel goed.

Maxman 03-12-07 23:11

Ik zit er toch serieus aan te denken om over te stappen op de N95 8GB.
Iphone emailclient is gewoon op dit moment erg slecht en ook GPRS is naar mijn mening toch vrij traag om mee te internetten(mobiele pagina's werken goed).
De N95 8GB heeft alles wat een iphone heeft en meer (UMTS, GPS, MMS) ook is deze tegenwoordig in zwart verkrijgbaar ziet ie er al een stuk beter uit.

Maar toch iPhone heeft het design en touchscreen.

Twijfel twijfel :confused:

Vasilli 04-12-07 15:25

Ik heb ze allebei de nokia n95 8gb en de iphone 8gb US, vraag me niet waarom :p

Stiruam 04-12-07 15:30

Hahah ik heb de mijne 2 weken geleden verkocht :p...

@Destiny: Nou de iPhone kan extreem worden uitgebreid met funkies door de mogelijkheid om apps te schrijven tog..? Lijkt me dus dat die ingebouwde funkies niet al te veel zijn maar dat er dus gewoon heel veel homebrew software op kan worden gemaakt die hem kompleet maakt tog :D

@Maxman: Ooo geef ze nog een paar maanden en dan komen de Hardware mods, ik zie nog wel een betere camera in de iPhone verschijnen. Plus een UMTS abbo is verschrikkelijk duur, dat zie ik pas zitten als de prijzen gaan droppen.

Greetz, Stiruam

Maxman 04-12-07 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stiruam (Bericht 23279)
Hahah ik heb de mijne 2 weken geleden verkocht :p...


@Maxman: Ooo geef ze nog een paar maanden en dan komen de Hardware mods, ik zie nog wel een betere camera in de iPhone verschijnen. Plus een UMTS abbo is verschrikkelijk duur, dat zie ik pas zitten als de prijzen gaan droppen.

Greetz, Stiruam

Da UMTS abbo valt ook wel meej heb nu 9,95 Hi eindeloos online werkt in principe met UMTS maar omdat dat op iphone niet zit maak ik gebruik van GPRS.

@Vasilli Welke bevalt jou het beste aangezien ze je allebei het

Stiruam 04-12-07 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maxman (Bericht 23301)
Da UMTS abbo valt ook wel meej heb nu 9,95 Hi eindeloos online werkt in principe met UMTS maar omdat dat op iphone niet zit maak ik gebruik van GPRS.

jazeker maar dat is volgens mij geen UMTS snelheid..:confused:

Ik zal zo ff checken :p

Vasilli 04-12-07 17:57

Wel is niet zo makkelijk te beslissen eigenlijk.
De n95 8gb is makkelijker voor berichten te typen enzo kan berichten typen terwijl ik stap of in een auto zit dat is moeilijk bij een iphone. Ook de camera is subliem bij een nokia n95 8gb je kan er je fotos en dergelijke op bewerken, het geluid is immens zalig ook en kan zeer luid gaan, er zijn immens veel mogelijkheden en dingen om te doen met deze gsm. De iphone is daarentegen sneller tussen switchen van menus, en 10 keer beter voor het gebruik van internet, en het bekijken van films en fotos is leuker en mooier dan de nokia n95 8gb. Voor het beste gebruiksgemak qua bellen en sms en fotos nemen zou ik de nokia n95 8gb nemen als je er toh niet meer zou op doen. Maar voor het showgehalte en het surfen op internet en bekijken van films zou ik de iphone nemen.

master 05-12-07 01:52

ok ok ...:)

leuk om deze verschillende reacties te lezen.
ben nu een week in het bezit van de iphone en het bevalt me echt prima.
grapig een collega die nu een N95 heeft die zag mijn iphone en het was echt...WOW WOW.die is nu opzoek naar iemand die naar de US gaat en een iphone voor hem meeneemt :D:D.


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vasilli (Bericht 23359)
Wel is niet zo makkelijk te beslissen eigenlijk.
De n95 8gb is makkelijker voor berichten te typen enzo kan berichten typen terwijl ik stap of in een auto zit dat is moeilijk bij een iphone. Ook de camera is subliem bij een nokia n95 8gb je kan er je fotos en dergelijke op bewerken, het geluid is immens zalig ook en kan zeer luid gaan, er zijn immens veel mogelijkheden en dingen om te doen met deze gsm. De iphone is daarentegen sneller tussen switchen van menus, en 10 keer beter voor het gebruik van internet, en het bekijken van films en fotos is leuker en mooier dan de nokia n95 8gb. Voor het beste gebruiksgemak qua bellen en sms en fotos nemen zou ik de nokia n95 8gb nemen als je er toh niet meer zou op doen. Maar voor het showgehalte en het surfen op internet en bekijken van films zou ik de iphone nemen.


togooz 05-12-07 11:23

Ik heb ook beide, inderdaad geeft de iPhone een WOW effect maar heb de telefoon niet voor mijn buurman ;)
Ik bel zakelijk ongeveer 2 uur per dag en dan is de iPhone niet functioneel, daarom heb ik mijn prive sim de iPhone zitten en bel ik overdag het meeste met de nokia.

Synchronisatie is wel super, via pcsuite sync ik men afspraken/contacten naar outlook en met iTunes sync ik ook weer naar outlook dus beide telefoons hebben dezelfde nummers en agenda.

dirkuijt 05-12-07 11:55

Ik ben altijd Nokia fan geweest, tot ik overstapte (vorig jaa) naar mijn eerste smartphone (HTC Wizard/Qtek 9100/MDA Vario) waar ik al super tevreden over was.

Nu ik de iPhone heb voel ik me net een klein kind!
Wat ik ermee doe is bellen (duh...) internetten (GPRS is niet snel, maar ik zit op veel locaties met WLAN) mailen (niet top maar snel genoeg) en als iPod of in de auto via AUX...

Fotograferen, daar heb ik een echte camera voor ((DirkFotografeert.nl :D) dus die gebruik in nauwelijks, en verder issie heerlijk!

Het enige wat ik echt mis is GPS want dat is gewoon zonde...

akmedicine 06-12-07 02:20

Togooz, kan je dat nader verklaren, "dat het voor zakelijk bellen niet functioneel is". Ligt het aan de batterij duur, is de ontvangst van een gesprek kwalitatief niet goed ligt het aan iets anders?

togooz 06-12-07 10:25

ok, ik vind de iphone niet fijn om hem te klemmen tussen mijn schouder/nek (dit doe ik veel omdat ik meetyp met een computer erbij) vind hem ook te dun etc, en als ik gewoon loop of in de auto zit kan ik mbv mijn toetsenbordje op de n95 veel sneller ff een nummer draaien dan via de iPhone. idem voor ff snel een notitie maken in de auto van een gesprek dat doe ik blind met de toetsen (sms) en met de iphone zou ik nu al 4x tegen een boom zijn gereden...

Stiruam 06-12-07 16:49

Hahaha jajaja nou koop een dikke iPhone skin/case en dan zou dat bellen moeten lukken. Echter is dat ding ook glad dus dan glijd ie zo weg :p en vergeet niet de iPhone is er voor de stijl en niet omdat ie zo verschrikkelijk handig is. Dan moet je idd een N95 kopen xD

twcoolen 06-12-07 16:54

Mijn ervaringen:

Ik heb 3 toestellen terug, de N95 (niet 8gb) een paar maanden gehad. Het grote nadeel van Symbian vind ik dat het traag is. De iPhone is stukken sneller en gebruiksvriendelijker. De GPS functie van de N95 is te verwaarlozen. Een GPS Fix krijg je pas na 3-4 minuten of je moet al met Assisted GPS (via gsm netwerk) gaan werken. TomTom wordt niet ondersteund (R66 wel) en voor de spraakgestuurde navigatie van Nokia moet je een abonnement nemen.

Daarnaast ervaar ik Symbian nog steeds als buggy en instabiel. Veel crashes en haperingen.

Plus- en minpunten:


iPhone:
+ hoog gadget gehalte (wow effect)
+ stabiel OS X
+ snel
+ touchscreen

- bluetooth functionaliteit te beperkt
- groter als de N95 (geen echt minpunt)
- Geen UMTS

N95:
+ veel software voor verkrijgbaar
+ GPS
+ UMTS
+ Compact

- Traag
- Instabiel
- Trage GPS Fix
- TomTom werkt niet met internal GPS (Route 66 wel)
- Schuifsysteem toetsenbord kwetsbaar


Dit zijn mijn ervaringen met de N95. Hierna nog een Nokia 8800 Sirocco gehad en ik heb nog een HTC Touch liggen. De HTC krijgt na mijn iPhone de voorkeur.

Stiruam 06-12-07 17:22

Oooo klopt mijn N95 deed zo lang over het opstarten egt verschrikkelijk en hij crashde menig maal zonder rede... En sony ericsson bakt er ook nix van met hun telefoons... Ook verschrikkelijk traag en crashen vaak. Ben erg benieuwd naar de iPhone. Dat moet wel beter zijn :p


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:26.