//

Historisch interview

Historisch interview discussie in Chat en geruchten forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Voor geschiedenis op school moet ik een historisch interview afnemen bij iemand die ouder is dan ik. Voor het interview mocht ik zelf een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture > Chat en geruchten
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 29-03-09, 16:36
jonathan's schermafbeelding
jonathan jonathan is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 251
Standaard Historisch interview

Hallo,

Voor geschiedenis op school moet ik een historisch interview afnemen bij iemand die ouder is dan ik.

Voor het interview mocht ik zelf een onderwerp kiezen. Ik heb gekozen voor de derde industriële revolutie (en een klein stukje mondialisering). Het interview bestaat uit zestien vragen, grotendeels over je eigen ervaring of mening. Ik zoek iemand die er even de tijd voor wil nemen en goede antwoorden wil geven, aan mensen die alles in een paar woorden beantwoorden heb ik niks.

Omdat de twee definities wel nodig zijn, hierbij even kort:
Citaat:
Derde industriële revolutie

Door de uitvinding van een aantal nieuwe communicatievormen vanaf het eind van de 19e eeuw, en, vanaf de jaren 50, de computer, werd het mogelijk om informatie bijna overal ter wereld te raadplegen. Mede hierdoor werd het voor bedrijven mogelijk te globaliseren: de productie voor de hele wereld kan op één plaats plaatsvinden, waardoor weer een enorm schaalvoordeel mogelijk werd.

De communicatiefase groeit in het begin van het nieuwe millennium enorm, en het valt niet te verwachten dat deze groei binnen afzienbare tijd zal afnemen. Volgens veel analisten is nu een nieuw tijdperk aangebroken: dat van de informatiemaatschappij of diensteneconomie. Hierbij is de verwerving en kanalisering van informatie belangrijker geworden dan de pure productie. De kanalisatie en be- en verwerking van informatie genereert in de oude industrielanden steeds grotere kapitaalstromen in vergelijking met de 'oude' industrie, die in deze landen geleidelijk een steeds verder krimpend segment van de economie vormt.

Bron: Wikipedia
Citaat:
Mondialisering

De benamingen mondialisering en globalisering worden in het Nederlands gebruikt (zie "notitie" onderaan deze paragraaf) voor het beschrijven van een voortdurend proces van wereldwijde economische, politieke en culturele integratie, met als centraal kenmerk een wereldwijde arbeidsdeling, waarbij productielijnen over de wereld worden gespreid die gedreven worden door de informatie- en communicatietechnologie en door internationale handel. Mondialisering wordt mogelijk gemaakt door ontwikkelingen op het gebied van vervoer en telecommunicatie. Ze kenmerkt zich verder door verregaande schaalvergroting, het ontstaan van een wereldwijd kapitalisme en de verspreiding van een consumentencultuur.

Bron: Wikipedia

Hier de vragen:
  • Wie ben je en wat doe je?
  • Wat had jij te maken met de derde industriële revolutie?
  • Hoeveel heb jij met de derde industriële revolutie te maken gehad?
  • Hoe was jouw baan voor de derde industriële revolutie?
  • Hoe was jouw baan na de derde industriële revolutie?
  • Ben je positief of negatief over de derde industriële revolutie?
  • Wat zijn volgens jou de voordelen van de derde industriële revolutie?
  • En wat zijn volgens jou de nadelen?
  • Hoe denk je dat het leven eruit zou zien als de derde industriële revolutie nooit had plaatsgevonden?
  • Er zijn nu nog steeds landen op de wereld die nog geen derde industriële revolutie hebben gehad. Denk je dat dat een probleem is voor die landen?
  • Denk je dat die landen vanzelf een derde industriële revolutie zullen meemaken, of zal dat zonder hulp niet gebeuren?
  • Wanneer denk je dat die landen de derde industriële revolutie zullen hebben doorlopen?
  • Denk je dat het positief is als alle landen van de wereld de derde industriële revolutie hebben gehad?
  • Zou de hele wereld volledig gemondialiseerd (geglobaliseerd) worden als alle landen de derde industriële revolutie hebben doorlopen?
  • Denk je dat er een volgende (vierde) industriële revolutie zal komen? Zo ja, hou zou die eruit zien?
  • Denk je dat er een moment is dat er geen nieuwe industriële revoluties zullen komen? Zal de wereld op dat moment perfect zijn?
Ik moet iemand hebben die dit heeft meegemaakt, en dit speelde dus zo'n 30-50 jaar geleden. Meer de opkomst van de PC dan de iPhone dus

Iemand?


Graag je antwoorden duidelijk uitleggen en/of onderbouwen.

Alvast heel erg bedankt indien iemand dit wil doen!

Groeten,
Jonathan

Laatst gewijzigd door iScorpio; 29-03-09 om 23:24.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-03-09, 21:48
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Standaard

30-50 jaar geleden?
Gelukkig ben ik nog niet zo oud
iig succes!
__________________
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w /  iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w
MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 /  iMac 20" OSX 10.6.6 /  iPad 3G 32GB iOS 4.2.1
Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
Reageren

Labels
interview, school



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kort interview jonathan Chat en geruchten 11 02-02-09 09:37

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:16.