iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Chat en geruchten (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/)
-   -   ik vraag me soms af... (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/3280-vraag-soms.html)

Nikooos 05-12-07 20:30

ik vraag me soms af...
 
Waarom sommige mensen die net weten hoe je computer aan en uit kan zetten, toch een iPhone aanschaffen.

En dat is nog niet eens zo erg, maar ze willen wel alle gekke mogelijkheden aan hebben. En natuurlijk updaten zodra ze zien dat ze kunnen update en hun iPhone verzieken.

Daarnaast natuurlijk als er ook maar iets gebeurd, meteen op een forum als deze gaan lopen roepen dat we ze nu meteen moeten helpen, want wij zijn ervoor!!

Waarom??



Dat was mijn korte betoog.. Sorry, maar ik moest het ff kwijt :)

Stibou 05-12-07 20:40

Ik zat net hetzelfde te denken en vanaf de 2e week dat ik op dit forum rond kuier!

Ik ben nu geen technologie freak,maar ben zeer geintresseerd in een Iphone en zoals denk ik de meeste mensen wel doen,informeer je jezelf over wat je zal kopen,wat kan fout gaan,wat moet gebeuren,etc.

Ik zie dan mensen zoals hierboven vermeld,die op dit forum komen een topic aanmaken op een plaats die je jezelf afvraagt wat die mensen te binnen schiet en daarbij komt nog als je ze geen antwoord geeft al helemaal uit de bol gaan...

Daarom zou ik elke nieuwe bezoeker en forum-lid aanraden om eerst en vooral de wiki te lezen wat ik ook heb gedaan toen ik hier toekwam!,75 % van al jullie vragen kan door de wiki opgelost worden!

Als er dan iets onduidelijk is,dan moet je via de zoekfunctie eerst nagaan of er geen topic bestaat die over jouw vraag gaat en pas daarna kun je besluiten om een nieuw topic aan te maken!

Dit alles om de orde op dit forum in stand te houden!

Misschien denken mensen dat het de bedoeling is om onderaan het forum te zien staan dat er 1.000.000 topics zijn aangemaakt,maar dit is volgens mij niet te bedoeling!

Dank voor u begrip!

iCulture 05-12-07 20:41

Don't get me started ;)

metck 05-12-07 23:33

aah...... ;)

Icepod 06-12-07 07:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo (Bericht 23943)
Waarom sommige mensen die net weten hoe je computer aan en uit kan zetten, toch een iPhone aanschaffen.

Misschien omdat het mensen? :D

matthijst 06-12-07 08:32

Inderdaad...
Mensen helpen is niks mis mee, maar laatste tijd echt vaak vragen waarbij je denkt: lees alsjeblieft eerst zelf eens iets voordat je hier wat gaat vragen. Surf naar het forum hier, of naar Hackint0sh en UTFS...

Gasten kopen een iPhone zonder zich erin te verdiepen, denken dat het wel een "stoer" apparaatje is en komen er dan thuis achter dat ze er niks mee kunnen en er een hoop geklooi voor nodig is...
En dan verwachten ze hier een stap-voor-stap helpdesk te vinden die ze er even doorheen loodst en elke vraag binnen 15 minuten beantwoordt.

shorty 06-12-07 13:51

De laatste tijd hebben vooral de Nederlandse webwinkels hier schuld aan. Ze bieden iPhones compleet geunlocked en in de Nederlandse taal aan bij een abonnement. Vaak vertellen ze hier verder weinig bij, bijvoorbeeld dat het apparaat nog niet officieel in Nederland is en dus in principe illegaal gehackt is.

Deze mensen verwachten dat ze een gewone telefoon hebben waar ze mee kunnen doen wat ze willen, waaronder updaten. Opzich natuurlijk niet zo vreemd gedacht omdat ze niet beter weten. Van deze mensen snap ik hun noodkreten nog wel.

Dan de mensen die er eentje laten meenemen of over laten komen uit Amerika en dan hier een uitgebreid persoonlijk advies verwachten van hoe ze hem moeten unlocken. Of gewoon verwachten dat hun SIM werkt. Dit vind ik nooit zo slim en niet echt doordacht. Terwijl iedereen met een beetje basis kennis van computers zijn/haar iPhone wel moet kunnen unlocken. Wanneer je een paar uurtjes de moeite neemt om een aantal artikelen door te lezen weet je precies of je het wel of niet kan.

Gelukkig kan ik slotjes zetten hier, maakt 't een stukje minder frustrerend soms ;) Begrijp me niet verkeerd, ik wil heel graag mensen helpen. Dat is ook juist de reden dat ik moderator ben op dit forum. Maar minimaal 80% van de vragen die mensen hebben is altijd al te vinden in onze Wiki.

Nikooos 06-12-07 14:07

Ik ben blij dat ik deze uitlaatklep voor jullie en mij heb gecreëerd :)

MacFoxx 06-12-07 14:40

Ik kan bij meeste reacties hierboven alleen maar meeknikken.

Aapvader 06-12-07 14:44

Ach ja, dat is voor sommige een beetje mens-eigen. Veel willen hebben zonder er veel moeite voor te doen.

Marked 06-12-07 18:39

Ik begrijp de reacties hier wel, alleen kan ik me ook voorstellen dat "leken", hup, een post plaatsen waarvan al vaker het antwoord is gegeven. Toen ik hier voor het eerst kwam, zo'n week of twee geleden heb ik ook als leek een vraag gesteld die al in de wiki stond. Alleen, voordat je als leek hebt uitgevogeld hoe het allemaal werkt en duidelijk weet hoe het hier aan toe gaat met al het jargon wat gebruikt wordt, ben je minimaal een week verder. Tip voor de moderator(s): maak een groot en vetgedrukt topic: "Voor de nieuwelingen" of "Voordat je een post plaatst of vraag stelt dit lezen", of iets in die trant. Ik denk dat het aantal onnodige vragen zal afnemen.
Al vrees ik dat door dat jargon menigeen nog zijn lekenvraag zal stellen in de hoop een helder antwoord te krijgen.... :)

iCulture 06-12-07 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marked (Bericht 24409)
Tip voor de moderator(s): maak een groot en vetgedrukt topic: "Voor de nieuwelingen" of "Voordat je een post plaatst of vraag stelt dit lezen", of iets in die trant. Ik denk dat het aantal onnodige vragen zal afnemen.

Dat hebben we een paar uur geleden al gedaan :rolleyes:

Marked 06-12-07 18:50

Ja zeg! Ik zit hier niet de hele dag! :D
Inderdaad, ik zie 'm.

Andere tip dan: zet 'm ook even op de beginpagina van het Forum.... ;)
Of kan je niet, als iemand een topic wil openen, een dialoogvenstertje laten openen met de vraag: "Heb je al gekeken of het antwoord op de vraag die je wil gaan stellen of topic al in de wiki voorkomt?" Zo ja: "Gaat u gerust verder", zo nee: "Bekijk eerst de wiki of kies voor de zoekfunctie."

Of zoiets, ik roep ook maar wat....

iCulture 06-12-07 19:02

Hij is zeer opvallend gekleurd als je hem nog niet hebt gelezen. Dat zou voorlopig even voldoende moeten zijn. Er is zonder de forumtemplates te hacken geen mogelijkheid om de aankondiging/waarschuwing op de beginpagina van het forum te zetten en extra dialoogvensters vind ik persoonlijk niets.
Als het echt de spuigaten uitloopt gaan we tot hardere maatregelen over. Dan wordt het gewoon niet meer mogelijk om als je minder dan 10 posts hebt een eigen topic te openen.

Blackherrie 07-12-07 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo (Bericht 23943)
Waarom sommige mensen die net weten hoe je computer aan en uit kan zetten, toch een iPhone aanschaffen.

Omdat het werkt. Omdat je geen computer nerd hoeft te zijn om met een mac apparaat te werken. Een goed apparaat heeft geen 4000 bladzijdes handleiding nodig. je pakt het toestel vast, en je kunt ermee aan de slag.



Updates ?

Ik heb zelf een iphone 1.0.2 En ik hoef geen updates. Het ding doet alles wat ik wil. Als ik iets wil updaten dan ga ik wel achter een windows pc zitten en installeer ik xp opnieuw.
Ik heb nog geen beperkingen gevonden van mijn versie iphone, dus waarom updaten he ?

Nikooos 07-12-07 14:28

Ja ok.. Maar op een of andere manier wil de meerderheid van die mensen toch alle laatste gadgets erop zetten en jailbreaken en al die dingen.
Dat kunnen ze niet..

Ik vind jou ook ideaal blackherrie ;)

StephSands 07-12-07 14:33

Ik zie niets anders in mijn omgeving helaas! Ik zeg ook altijd, als je bereid bent zoveel geld uit te geven voor een product, mag je best iets meer uitgeven aan studie ervoor.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:18.