//

Koppelverkoop In België

Koppelverkoop In België discussie in Chat en geruchten forum; ( verdwijnt na registratie ) Yepz ze hebben het eindelijk begrepen hier in België, ze gaan de wet nu snel goedkeuren en binnen 1 maand is dit gebeurt. Dus bij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture > Chat en geruchten
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24-04-09, 08:43
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard Koppelverkoop In België

Yepz ze hebben het eindelijk begrepen hier in België, ze gaan de wet nu snel goedkeuren en binnen 1 maand is dit gebeurt. Dus bij de volgende release van de nieuwe iPhone zal de koppelverkoop al goedgekeurd zijn en kunnen wij eindelijk ook goedkoper aan een iPhone komen. Dit is echt een serieuze stap vooruit voor ons Belgen landje .
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-04-09, 09:20
Puck84 Puck84 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 247
Standaard

Voor de iPhone misschien een stap vooruit... En dat valt nog te bezien welke voorwaarden Mobistar gaat stellen voor de koppelverkoop. In tegenstelling tot wat iedereen maar aanneemt is koppelverkoop niet altijd goedkoper en/of beter voor de consument.

Laten we eerlijk zijn, als je je zoon of dochter een iPhone cadeau wilt doen is dat wel leuk. Maar als die dan ineens ook een abonnement moet hebben ipv een prepaid card verlies je wel al de controle op de gsm uitgaven van je kinderen....

Ik hoop van harte dat ze een wet goedkeuren die koppelverkoop mogelijk maakt, maar bedrijven nog steeds verplicht de producten ook los van elkaar aan te bieden (aan een hogere prijs dan).
__________________
Het is opvallend dat de mensen die de iPhone het meest afbreken er meestal zelf geen hebben...
  #3  
Oud 24-04-09, 09:56
pinki pinki is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: belgië - wijnegem
Berichten: 22
Standaard

als koppelverkoop dan zo goed is, waarom dan alle moeite om de iphone te unlocken ?? - bijkbaar zijn er toch veel (nl) die niet zo tevreden zijn met die koppeling. Geef mij maar de vrijheid van keuze. Hoop inderdaad zoals puck84 dat ze verplichten ook een losse verkoop mogelijk te maken.
  #4  
Oud 24-04-09, 10:12
Thaan Thaan is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Thaan.nl
Berichten: 217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puck84 Bekijk bericht
Laten we eerlijk zijn, als je je zoon of dochter een iPhone cadeau wilt doen is dat wel leuk. Maar als die dan ineens ook een abonnement moet hebben ipv een prepaid card verlies je wel al de controle op de gsm uitgaven van je kinderen....
Wat voor uit de hand geslagen kind heb je die zich niet gewoon binnen het abonnement kan houden?
Lijkt me dat het probleem eerder ergens anders ligt, dan bij de koppelverkoop als je je kind zegt "150 belminuten, 150 smsjes, that's it" en je kind er continu buiten zit.

Beetje flauw om dan de koppelverkoop de schuld te geven als er hier duidelijk iets aan de kant van de ouder fout gaat.
  #5  
Oud 24-04-09, 11:03
Benn Benn is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Gent
Berichten: 65
Standaard

Ik heb een vraag: zou ik nu mijn iphone kopen of wachten op die nieuwe?
Ik wil wel niet vast zitten aan een abonnement van 30 euro in de maand

Daarom datk aan het twijfelen ben om hem nu al te kopen, zodat ik mijn huidig abbo behoudt

Of gaat de nieuwe iphone ook los te verkrijgen zijn?
  #6  
Oud 24-04-09, 11:20
pieterwillems pieterwillems is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: belgie
Berichten: 573
Standaard

Dit is echt slecht e.. Ik wil een simlockvrije iphone en die gaan ze niet meer hebben
  #7  
Oud 24-04-09, 11:23
pinki pinki is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: belgië - wijnegem
Berichten: 22
Standaard

denk er net zo over, van plan om te wachten op de nieuwe, maar denk er nu toch over om het huidige model simlockvrij te gaan halen (mobistar - belgië)
is zo op voorraad en vrees dat als de wetgeveving al egen de zomer aangepast is dat we ook "vastzitten" aan een abbonnement
  #8  
Oud 24-04-09, 11:30
Puck84 Puck84 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 247
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thaan Bekijk bericht
Wat voor uit de hand geslagen kind heb je die zich niet gewoon binnen het abonnement kan houden?
Lijkt me dat het probleem eerder ergens anders ligt, dan bij de koppelverkoop als je je kind zegt "150 belminuten, 150 smsjes, that's it" en je kind er continu buiten zit.

Beetje flauw om dan de koppelverkoop de schuld te geven als er hier duidelijk iets aan de kant van de ouder fout gaat.
Wel ik heb bij mijn weten nog geen kinderen, dus zo'n vaart zal het wel niet lopen.... Het was een fictief voorbeeld...

Maar ik heb mijn iPhone een hele tijd gebruikt zonder mobiel internet en nu ik het toch heb via een veel goedkopere methode (Gogo MobileVikings) besef ik heel goed dat zo'n abonnement voor mij pure geld verspilling geweest zou zijn.

Los daarvan ken ik genoeg er genoeg die bewust (op gewone telefoons) voor een prepaid kaart gaan omdat hen dat ofwel een pak goedkoper uitkomt (wat heb ik aan 150 belminuten als ik hooguit 30 minuten bel op een maand) ofwel omdat ze merkten dat ze met hun abonnement (onbewust) toch een pak meer geld opbelden dan gepland. (ja domme mensen bestaan, zelfcontrole is niet van zelfsprekend en die abonnementen worden ontworpen om je aan te zetten tot meer gebruik)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinki Bekijk bericht
als koppelverkoop dan zo goed is, waarom dan alle moeite om de iphone te unlocken ?? - bijkbaar zijn er toch veel (nl) die niet zo tevreden zijn met die koppeling. Geef mij maar de vrijheid van keuze. Hoop inderdaad zoals puck84 dat ze verplichten ook een losse verkoop mogelijk te maken.
Als je gewoon eens rondkijkt naar de verkoop van unlock simcards ed... En dan moet je daarbij nog beseffen dat die mensen hun contract met de operator die hen de iPhone verkocht ook nog moeten afbetalen...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Benn Bekijk bericht
Ik heb een vraag: zou ik nu mijn iphone kopen of wachten op die nieuwe?
Ik wil wel niet vast zitten aan een abonnement van 30 euro in de maand

Daarom datk aan het twijfelen ben om hem nu al te kopen, zodat ik mijn huidig abbo behoudt

Of gaat de nieuwe iphone ook los te verkrijgen zijn?
Testaankoop was 4 maand terug al aan het pleiten voor een gemengd systeem.... Van Quickenborne heeft zelf ook een iPhone en hij komt niet over als iemand die hem graag een operator of abonnement laat opleggen...

Ik vermoed ten zeerste dat de mogelijkheid gaat blijven bestaan voor de bedrijven om beide aan te bieden. Of het verplichtend gaat zijn.... Als ik ergens deftig tijd heb zal ik het wetsvoorstel eens nalezen en iets laten weten...

Update'tje: Blijkbaar gaat het nog even duren eer die veroordeling terug te vinden is via officiele bronnen (administratie etc) Daarnaast meen ik mij net te herrineren dat er naast de wet die koppelverkoop verbiedt, er nog eentje is je verplicht alle items in een groepspakket (zoals pc, scherm, muis) ook individueel te koop aan te bieden.

PS: ik zou wachten tot firmware 3.0 uitkomt met een nieuwe te komen. Als er een nieuwe iPhone aankomt zullen ze hem dan aankondigen. (maar ik zou eerlijk gezegd niet op hopen om de 3de generatie iPhone voor september in de winkels zien te liggen, berekende gok: ofwel kerstmis ofwel volgend jaar juli)
__________________
Het is opvallend dat de mensen die de iPhone het meest afbreken er meestal zelf geen hebben...

Laatst gewijzigd door Puck84; 24-04-09 om 11:49. Reden: nieuwe info
  #9  
Oud 24-04-09, 11:42
Benn Benn is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Gent
Berichten: 65
Standaard

Dus er bestaat een kans, dat de iphone ook los te verkrijgen zal zijn?

Maar ik ben gewoon 'bang' dat dit niet zo zal zijn, en dat ik dan geen kan kopen, omwille van die koppelverkoop, die abbo's trekken op niets bij mobistar! ik wil me huidig abbo behouden.

@Puck84: als ik wacht tot firmware 3.0 uitkomt, dan is die wet van koppelverkoop er al, en dan heb ik misschien mijn kans gemist om de iphone 3G zonder verplicht abbo te kopen gemist?

Bedankt voor de raad.
  #10  
Oud 24-04-09, 11:47
Coen Gortemaker Coen Gortemaker is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thaan Bekijk bericht
Wat voor uit de hand geslagen kind heb je die zich niet gewoon binnen het abonnement kan houden?
Lijkt me dat het probleem eerder ergens anders ligt, dan bij de koppelverkoop als je je kind zegt "150 belminuten, 150 smsjes, that's it" en je kind er continu buiten zit.

Beetje flauw om dan de koppelverkoop de schuld te geven als er hier duidelijk iets aan de kant van de ouder fout gaat.
het gaat niet om het kind.. prepaid is gewoon makkelijker te controleren en als het op is is het op. Je hebt geen EXTRA VASTE Maandkosten die ook nog eens variabel zijn. Een beetje stom dus, om de ouders op de kop te geven. Je weet zelf ook hoe je was als kind, tenminste ik neem aan dat je zelf ook de grenzen wel opgezocht hebt. Zoniet dan ben je geen kind geweest.

verder vind ik, je moet als consument de vrijheid hebben om een telefoon te kiezen bij een abonnement. Elk toestel moet je met elk willekeurige kaart kunnen krijgen, als het een abonnement is met korting prepaid betaal je gewoon meer klaar
__________________
iPhone 5 64GB DE [FW: 6.1] [Jailbreak: Ja] | iPad 2 32GB NL [FW: 6.1] [Jailbreak: Nee] | iPad mini 16GB NL [FW: 6.1] [Jailbreak: Nee]
  #11  
Oud 24-04-09, 12:38
Puck84 Puck84 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 247
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Benn Bekijk bericht
Dus er bestaat een kans, dat de iphone ook los te verkrijgen zal zijn?

Maar ik ben gewoon 'bang' dat dit niet zo zal zijn, en dat ik dan geen kan kopen, omwille van die koppelverkoop, die abbo's trekken op niets bij mobistar! ik wil me huidig abbo behouden.

@Puck84: als ik wacht tot firmware 3.0 uitkomt, dan is die wet van koppelverkoop er al, en dan heb ik misschien mijn kans gemist om de iphone 3G zonder verplicht abbo te kopen gemist?

Bedankt voor de raad.
Ik heb net het arrest gevonden en overlopen. (tenzij je migraine wil raad ik het niet aan)

Het schrappen van stukjes uit een wet gaat relatief snel, dus dit kan effectief voor juli gebeurt zijn. In theorie kan het dus zijn dat ze vanaf dan ineens bij Mobistar aan koppelverkoop doen... Ik ben economist en heb dus maar een relatief oppervlakkige kennis van de wetgeving. Bijgevolg ga ik mij er niet over uitspreken tot ik er eens over gediscussierd hebt met een jurist of 2...

Dus ja, zover ik momenteel kan zeggen, loop je dat risico.

Maar ik heb er als marketeer toch mijn bedenkingen bij of Mobistar zo radicaal het roer gaat omgooien. Denk niet dat dat al te geweldig onthaald gaat worden door de Belgische consument...

Relatief zeker dat ook andere wetgevingen beinvloed gaan worden door dit arrest, dus het laatste woord is er ook nog niet over gesproken.... Zou me niet verbazen als er later nog corrigerende wetsvoorstellen kwamen.

Update'tje:

Even op iets wijzen dat toch een belangrijk verschil is met de situatie in Nederland: Simlocken blijft hoe dan ook illegaal in België! (net zoals in Frankrijk bv)

Mocht het verbod wegvallen, dan mag Mobistar wel er voor kiezen om alleen de iPhone samen met een abonnement te verkopen maar ze mogen de iPhone niet aanpassen zodat je er niet kunt werken op het Base of Proximus netwerk. Dus als je dan iemand kent die wel het abonnement wilt maar geen iPhone, kun je altijd de iPhone overnemen van die persoon (en die kan zijn abonnement in een Blackberry gebruiken bv)

En dan nog is het goed mogelijk dat de wetgeving oplegt dat ze apart ook verkoopbaar moeten zijn, zij het met een (gerechtvaardigde) meerprijs.

(ondertussen begin ik ook te twijfelen dat het er voor de zomer door gaat zijn)
__________________
Het is opvallend dat de mensen die de iPhone het meest afbreken er meestal zelf geen hebben...

Laatst gewijzigd door Puck84; 24-04-09 om 16:25. Reden: Even met juristen erover zitten redeneren
  #12  
Oud 23-05-09, 17:14
Foxie21 Foxie21 is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 22
Standaard

Beste,

Als bv. op 8 juni de nieuwe iphone van de derde generatie wordt voorgesteld, hoe groot achten jullie dan de kans dat die van de huidige generatie (3G 8 GB en 16 GB) goedkoper zullen worden aangeboden (in België)?
  #13  
Oud 23-05-09, 20:04
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foxie21 Bekijk bericht
Beste,

Als bv. op 8 juni de nieuwe iphone van de derde generatie wordt voorgesteld, hoe groot achten jullie dan de kans dat die van de huidige generatie (3G 8 GB en 16 GB) goedkoper zullen worden aangeboden (in België)?
Apple te kennen zal deze niet goedkoper aangeboden worden maar eerder uit de rekken gehaald worden. Wordt ook zo gedaan met pcs en andere producten.
  #14  
Oud 23-05-09, 23:46
john wings john wings is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puck84 Bekijk bericht
Voor de iPhone misschien een stap vooruit... En dat valt nog te bezien welke voorwaarden Mobistar gaat stellen voor de koppelverkoop. In tegenstelling tot wat iedereen maar aanneemt is koppelverkoop niet altijd goedkoper en/of beter voor de consument.

Laten we eerlijk zijn, als je je zoon of dochter een iPhone cadeau wilt doen is dat wel leuk. Maar als die dan ineens ook een abonnement moet hebben ipv een prepaid card verlies je wel al de controle op de gsm uitgaven van je kinderen....

Ik hoop van harte dat ze een wet goedkeuren die koppelverkoop mogelijk maakt, maar bedrijven nog steeds verplicht de producten ook los van elkaar aan te bieden (aan een hogere prijs dan).
Het is te hopen dat dan alle providers de iphone met een abbonement mogen verkopen, want anders worden alle niet mobistarklanten benadeeld. Want als de iphone via koppelverkoop mag aangeboden worden, zal de prijs voor een unlocked toestel serieus de hoogte ingaan. In Belgie is men er in de eerste plaats op uit om zoveel mogelijk geld te verdienen op de rug van de klanten die toch geen andere keuze hebben: kijk maar naar de internettarieven die hier in belgie gehanteerd worden tov Nederland
  #15  
Oud 24-05-09, 00:00
john wings john wings is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puck84 Bekijk bericht
Dus als je dan iemand kent die wel het abonnement wilt maar geen iPhone, kun je altijd de iPhone overnemen van die persoon (en die kan zijn abonnement in een Blackberry gebruiken bv)
Wanneer er aan koppelverkoop mag gedaan worden zal dit ook gelden voor andere telefoons. Iemand die dan een abonnement wil nemen, gaat dan waarschijnlijk ook voor een nieuwe blackberry gaan wanneer hij zelf geen iphone wil. Dus ik vrees dat we genoodzaakt gaan zijn om ofwel over te stappen naar mobistar ofwel om een zeer dure (ik vrees zelfs een stuk duurder dan momenteel) versie zonder abo aan te kopen.
Ik hoop van harte dat ik fout ben, want ik zou ook graag overstappen naar een nieuwe moest deze uitkomen.
  #16  
Oud 24-05-09, 12:50
Puck84 Puck84 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 247
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john wings Bekijk bericht
Het is te hopen dat dan alle providers de iphone met een abbonement mogen verkopen, want anders worden alle niet mobistarklanten benadeeld. Want als de iphone via koppelverkoop mag aangeboden worden, zal de prijs voor een unlocked toestel serieus de hoogte ingaan. In Belgie is men er in de eerste plaats op uit om zoveel mogelijk geld te verdienen op de rug van de klanten die toch geen andere keuze hebben: kijk maar naar de internettarieven die hier in belgie gehanteerd worden tov Nederland
Gewoon omdat koppelverkoop mogelijk toegestaan wordt, verandert dit nix aan het alleen recht van Mobistar om als verdeler van iPhones in België op te treden. Staat volledig los van elkaar.

(Daarnaast moet ook nog gezien worden onder welke voorwaarden koppelverkoop toegestaan gaat worden.)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john wings Bekijk bericht
Wanneer er aan koppelverkoop mag gedaan worden zal dit ook gelden voor andere telefoons. Iemand die dan een abonnement wil nemen, gaat dan waarschijnlijk ook voor een nieuwe blackberry gaan wanneer hij zelf geen iphone wil. Dus ik vrees dat we genoodzaakt gaan zijn om ofwel over te stappen naar mobistar ofwel om een zeer dure (ik vrees zelfs een stuk duurder dan momenteel) versie zonder abo aan te kopen.
Ik hoop van harte dat ik fout ben, want ik zou ook graag overstappen naar een nieuwe moest deze uitkomen.
Gewoon omdat er aan koppelverkoop gedaan zou mogen worden, wilt dit niet zeggen dat er geen losse toestellen of abonnementen verkocht meer gaan worden.
__________________
Het is opvallend dat de mensen die de iPhone het meest afbreken er meestal zelf geen hebben...
  #17  
Oud 24-05-09, 13:26
john wings john wings is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puck84 Bekijk bericht
Gewoon omdat koppelverkoop mogelijk toegestaan wordt, verandert dit nix aan het alleen recht van Mobistar om als verdeler van iPhones in België op te treden. Staat volledig los van elkaar.

(Daarnaast moet ook nog gezien worden onder welke voorwaarden koppelverkoop toegestaan gaat worden.)



Gewoon omdat er aan koppelverkoop gedaan zou mogen worden, wilt dit niet zeggen dat er geen losse toestellen of abonnementen verkocht meer
gaan worden.
Er gaan natuurlijk nog losse toestellen verkocht worden maar ik vrees dat ze veel duurder gaan zijn dan nu om de mensen te pushen naar een abo. Maar zoals al eerder gezegt, ik hoop dat we nog steeds een Iphone gaan kunnen kopen aan 615€ voor het toestel met het meeste geheugen zonder een abo te moeten nemen.
  #18  
Oud 24-05-09, 14:38
Puck84 Puck84 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 247
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john wings Bekijk bericht
Er gaan natuurlijk nog losse toestellen verkocht worden maar ik vrees dat ze veel duurder gaan zijn dan nu om de mensen te pushen naar een abo. Maar zoals al eerder gezegt, ik hoop dat we nog steeds een Iphone gaan kunnen kopen aan 615€ voor het toestel met het meeste geheugen zonder een abo te moeten nemen.
Als ze ze duurder gaan maken dan nu, dan gaan de niet-operator verkopers (electro zaken, grootwarenhuizen,...) heel die markt ineens inpikken omdat zij geen reden hebben mensen naar een abonnement te pushen en dus dezelfde prijzen blijven hanteren.

Oke voor de iPhone is dit nu niet direct relevant, maar voor het meredeel van de toestellen wel. Dan moet je in België er nog aan denken dat de Apple resellers niet per se Mobistar abonnementen willen gaan pushen.
__________________
Het is opvallend dat de mensen die de iPhone het meest afbreken er meestal zelf geen hebben...
  #19  
Oud 24-05-09, 23:30
soCool's schermafbeelding
soCool soCool is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Flevoland
Berichten: 520
Standaard

Echt iets voor Belgen om zoiets goed te keuren. Nederlanders ergeren zich rot aan koppelverkoop. Er wordt echt niets goedkopers door. Het omgekeerde is waar. Je moet vaak meer geld uitgegeven om uberhaubt een product te kunnen kopen.
__________________
Are you ready for this!
  #20  
Oud 24-05-09, 23:47
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Ik weet niet of de topicstarter het meent of dat ie sarcastisch is over het feit dat koppelverkoop toegelaten zal worden...

Ik denk dat ik voor velen spreek dat ik een GSM wil kopen zonder dat daar voorwaarden aan vast hangen, ik wil de vrijheid hebben om de netwerkbeheerder zelf te kiezen en of ik al dan niet met pre paid blijf werken. Naar mijn mening zal de verkoop van de iphone in het begin misschien iets omhoog gaan, maar deze gaat teruglopen aangezien mensen die al jaar en dag met een pre paid kaart werken en daar hun rust in hebben niet ineens aan een abonnement vast willen hangen.
Ik weet niet hoe het wettelijk geregeld zal worden, maar koppelverkoop is op dit moment enkel toegestaan als het product specifiek voor de aanbieder zijn netwerk gemaakt is en dat is de iphone in geen enkel geval...
België kennende zal de oude wetgeving overeind blijven en zal de nieuwe als een bis of toevoeging gaan gelden en dat zal betekenen dat twee wetgevingen in strijd zullen zijn met elkaar. Ik wil gerus een nieuwe iPhone kopen in de toekomst als de moment zich aanbied, maar niet met de verplichting dat ik er een abonnement wil bijnemen.
Deze manier van verkopen zal het importcircuit alleen maar doen groeien en er zullen alleen maar meer gejailbreakte toestellen op de markt komen, al dan niet tegen hogere prijzen.

Op dit moment zullen velen zich niet druk maken over het feit dat je er een abonnement moet bijnemen, maar wacht tot de moment dat je iphone kapot gaat en je helemaal geen abonnement wil, door de aangekochte applicaties en accessoires kan je spreken van een "lock in" en je zal denken dat het zonde is van je geld dat je geen iphone meer wil, maar dan blijf je met misschien wel met een aanzienlijke hoeveelheid aan applicaties zitten die al dan niet geld gekost hebben en die je toch zou willen blijven gebruiken omdat je eraan gewend geraakt bent. Goede strategie van Apple.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Doet mobistar nu al aan koppelverkoop? AlfaRomeoDriver Orange 4 19-01-11 14:16
koppelverkoop in België krisvb Archief 3 14-07-09 18:58

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:37.