iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Chat en geruchten (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/)
-   -   flghtmode tijdens vliegen? (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/33386-flghtmode-tijdens-vliegen.html)

Carlos02 26-04-09 22:30

Hallo,

Zou je als je in het vliegtuig zit met Flight mode aan,
Nog je gsm gebruiken, zoals filmpje kijken en mp3 luisteren?
Alvast Bedankt.

Mvg

Modbreak:

Voor het gemak nemen we maar even aan dat de vraag is of je met flight mode aan in het vliegtuig een film mag kijken of muziek mag luisteren



een rare Titel :D

"R" 26-04-09 22:32

Carlos02,

Het zou prettig zijn als je iets duidelijker bent in wat je wilt vragen. Ook een goede titel helpt! Graag je aandacht hiervoor.

Over dit onderwerp valt veel te zeggen, maar de bottomline is dat over het algemeen luchtvaartmaatschappijen zelfs flight mode niet toestaan. Ik vlieg redelijk frequent, maar ik ben ooit 1x aangesproken door een steward die mij wist te melden dat een iPhone in flight mode niet is toegestaan. Dat was overigens op een vlucht van Johannesburg naar Kaapstad. In Europa (bijv. Transavia) zegt men er niets van, hoewel in de flight-safety film duidelijk wordt gesteld dat ook apparatuur die kan zenden geheel uit moet, flight mode is niet toegestaan.

Carlos02 26-04-09 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door "R" (Bericht 281221)
Carlos02,

Het zou prettig zijn als je iets duidelijker bent in wat je wilt vragen. Ook een goede titel helpt! Graag je aandacht hiervoor.

Over dit onderwerp valt veel te zeggen, maar de bottomline is dat over het algemeen luchtvaartmaatschappijen zelfs flight mode niet toestaan. Ik vlieg redelijk frequent, maar ik ben ooit 1x aangesproken door een steward die mij wist te melden dat een iPhone in flight mode niet is toegestaan. Dat was overigens op een vlucht van Johannesburg naar Kaapstad. In Europa (bijv. Transavia) zegt men er niets van, hoewel in de flight-safety film duidelijk wordt gesteld dat ook apparatuur die kan zenden geheel uit moet, flight mode is niet toegestaan.

Ik ga in de zomervakantie naar Griekenland met KLM.
Zou KLM er een probleem van maken??

Al maken ze een probleem zou ik dit wel gelijk willen weten.
Anders koop ik wel een goedkope mp3 speler.

Gilliam 26-04-09 23:01

Gewoon niks van aantrekken...

Rasz 26-04-09 23:11

t kan geen kwaad aan het vliegtuig, bij (ik dacht) transavia gaan ze er zelfs voor zorgen dat je in het vliegtuig kan bellen bij vluchten binnen europa!

bako 27-04-09 00:25

Tijdens het opstijgen niet!
Staat geloof ik ook in de handleiding.

Als je je gordels af mag doen dan kan het.

(tijdens het opstijgen moet hij UIT staan compleet uit)

Carlos02 27-04-09 01:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bako (Bericht 281291)
Tijdens het opstijgen niet!
Staat geloof ik ook in de handleiding.

Als je je gordels af mag doen dan kan het.

(tijdens het opstijgen moet hij UIT staan compleet uit)

Welke handleiding?
Geldt dit voor elk vliegmaatschappij?

Pete.Z 27-04-09 01:19

Het verschilt per maatschappij en stewardess, je kan er geen zinnig woord van zeggen.

Tijn1 27-04-09 03:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Carlos02 (Bericht 281233)
Ik ga in de zomervakantie naar Griekenland met KLM.
Zou KLM er een probleem van maken??

Al maken ze een probleem zou ik dit wel gelijk willen weten.
Anders koop ik wel een goedkope mp3 speler.

Van egypte naar Amsterdam met klm moest mijn iPhone volledig uit staan, flight modus was ook niet toegestaan! De stewardes zei er ook bij dat dit voor elk elektrisch apparaat geldt!

Xenn0X 27-04-09 10:28

vaag, ik ben vorig jaar 4x gevlogen naar amerika met klm en elke keer gewoon mijn iphone aangehad op flight mode. werd ook gezegt dat dat het of uit moest of op speciale stand, flightmode.

imagine 27-04-09 10:28

Elektrische apparatuur in een vliegtuig maakt niets uit. Er vanuit gaande dat het een enkele is. Wanneer iedereen in een Boing 747 zijn elec. apparatuur aan gaat zetten heb je kans, lees: het zou kunnen, op een verkeerd magnetisch veld waardoor meters van de wijs kunnen raken.

En als je het één passagier toestaat....

Bellen in een vliegtuig kan geen kwaad, de vliegtuigen moeten alleen worden voorzien van de juiste voorzorgsmaatregelen.

Phil. 27-04-09 11:36

Mobieltje maken niks uit, maar dingen die radiosingalen versterken zoals bepaalden radio's zijn wel gevaarlijk omdat die het radio verkeer wel kunnen hinderen...
De reden dat ze zeggen dat niks mag is omdat je anders aan een heel vliegtuig vol vakantiegangers het verschil moet gaan uitleggen!:P
En bij sommige telefoon blijft Bleuthooth/Wi-Fi aan als je hem op Flight mode zet...

Carlos02 27-04-09 11:59

Anders wordt het een goedkoop mp3.
En als ik instap, vraag ik even aan de stewardess of het wel mag.
Met je mobiel op flight modus.
Bedankt voor jullie reacties

Alexl 27-04-09 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door "R" (Bericht 281221)
Carlos02,

Over dit onderwerp valt veel te zeggen, maar de bottomline is dat over het algemeen luchtvaartmaatschappijen zelfs flight mode niet toestaan. Ik vlieg redelijk frequent, maar ik ben ooit 1x aangesproken door een steward die mij wist te melden dat een iPhone in flight mode niet is toegestaan. Dat was overigens op een vlucht van Johannesburg naar Kaapstad. .

Nou dat is apart, ik vlieg ook regelmatig en ik ben NOOIT aangesproken op het gebruik van mijn iPhone tot ik in September (dit verzin je niet) van Johannesburg naar Kaapstad vloog... zelfs het eruit halen van de SIM was niet voldoende volgens de "vriendelijke" stewart... op de heen en terugreis met KLM heb ik de hele vlucht zitten spelen, muziek en films zitten kijken enz dus t komt er eerder op aan wie je treft dan wat de regelgeving zegt, wat een onzin dat gsm signalen de aparatuur kunnen storen, nee het is eerder dat ze liever hebben dat je de aanwezige telefoon a €2.5 p.m gebruikt maar goed dat is slechts mijn bescheiden mening...

Gilliam 27-04-09 22:15

Of je zegt gewoon dat het een iPod Touch is :)

blackoutzz 01-05-09 00:46

Officieel moet elk elektronisch apparaat uitstaan tijdens de start en landing. Elk apparaat zend wat uit wat de elektronica in het vliegtuig kan verstoren, echter dit is nooit bewezen. Ik herinner mezelf een uitzending van de Mythbusters die geprobeerd hebben met een getweakte nokia de elektronica te storen, lukte hen echter niet.

Echter, men speelt liever 'safe'... Daarom deze regel. De toepassing van deze regel verschilt per maatschappij, per stewardess. De ene laat het toe, de ander laat niets toe. Ik heb diverse malen mijn telefoon uit moeten zetten, en heb ZELFS een keer commentaar gehad op mijn PSP.

Bottomline... denk ik... alles wat iets van een signaal uit kan zenden dient uit te staan, alleen het 'beleid' is niet overal hetzelfde. Wel weet ik dat als je het gewoon uit zet en naderhand tijdens de vlucht vraagt of het weer 'aan' mag, de meeste niet zo moeilijk meer doen.

Timmeh_ 06-05-09 10:42

Bij Transavia werd ook omgeroepen dat alle apparaten uit moesten staan, inclusief de flight-mode.. Hebben we niet gedaan en we waren veilig geland, dus of t allemaal nou echt zo nodig is.. :p

Pete.Z 16-05-09 15:13

Trouwens wel grappig, vorige week teruggevlogen uit Houston,en mijn iPhone vergeten uit te zetten, zat gewoon in mijn handbagage.
Bij thuiskomst vond ik een SMS "welkom in Canada".....blijkbaar prima ontvangst daar,op 10 kilometer hoogte......

matthijst 16-05-09 16:24

Nooit problemen mee gehad. Alleen bij start en landing (maar dat geldt voor alle apparatuur...). Even uit je oren halen als ze voorbij lopen om te checken of iedereen zijn stoel recht heeft staan, dan is er zelfs dan niks aan de hand ;)

Ik zou verder niks gaan navragen, want dan verwar je ze volgens mij alleen maar :D

djrowan 22-04-10 01:16

Maar ik zou mijn iphone sowiezo niet helemaal uitschakele. Omdat het een tethered jailbreak is.

En als ik geen laptop ga meenemen naar new york vertrouw ik er niet op dat ik mn iphone in de apple store opnieuw met blackra1n ga jailbreaken hahaha


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:37.