iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Chat en geruchten (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/)
-   -   GESTOLEN: iPhone 3G 16GB Zwart (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/35101-gestolen-iphone-3g-16gb-zwart.html)

Acrobat 07-06-09 16:13

GESTOLEN: iPhone 3G 16GB Zwart
 
Vrijdagnacht is tijdens het uitgaan m'n iPhone 3G (16GB zwart) gestolen in Rotterdam op de Nieuwe Binnenweg. :mad:

Uiteraard aangifte gedaan maar de politie kan en wil niet veel praktisch doen (traceren e.d.). Ik heb via Marktplaats vandaag maar gelijk een praktisch nieuwe gekocht voor een nette prijs. Bij dit toestel heb ik me er overigens zeker van gemaakt dat 'ie niet gestolen is. (bon en verzekeringsbewijs gezien).

De IMEI code van het gestolen toestel is: Imei weggehaald omdat dat zeer gevoelige info is die je beter voor jezelf kan houden (super mod Michael) Het serienummer is: 88827BJ5Y7K.

Mocht iemand hier tegenaan lopen (kleine kans natuurlijk maar niet geschoten is altijd mis) dan hoor ik het graag! :)

pascalletje 07-06-09 16:34

Kan Apple of T-Mobile hier niets in betekenen? Volgens mij kunnen ze bij Apple wel zien of ie via itunes connect...

Acrobat 07-06-09 17:14

Of Apple iets kan doen weet ik niet, dat zal ik eens navragen. T-Mobile had ik het wel gevraagd maar die kunnen helaas niets doen werd me verteld door een calldeskmedewerker. Onderzoeken of traceringen schijnen alleen door de politie te mogen worden gestart.

Azazel 07-06-09 19:13

Apple kan iets doen maar zal niets doen... Vanwege schending van de privacy.

ronald24e 07-06-09 22:18

Niemand kan wat doen op 1 organisatie na, maar ja die hebben er natuurlijk weer geen tijd voor......:mad:
Soms vraag ik me weleens af in wat voor land we tegenwoordig leven hoor.

kuotje 08-06-09 12:58

was je wel/niet verzekerd ?

Acrobat 13-06-09 13:48

@kuotje, ik was helaas niet verzekerd.

Acrobat 13-06-09 14:41

Die illusie heb ik ook helemaal niet! ;)

SPQR 13-06-09 18:41

Hoezo is de imei zo'n gevoelig gegeven?

Is vast een heel domme vraag

iScorpio 13-06-09 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SPQR (Bericht 295484)
Hoezo is de imei zo'n gevoelig gegeven?

Is vast een heel domme vraag

Misschien even googlen? Linkje

SPQR 13-06-09 18:53

Dank je wel, ik had voor ik mijn vraag hier stelde op de NL-wiki gekeken. Die was een stuk minder uitgebreid. Maar ook hier op de Engelse site vind ik niet waarom de IMEI zo (privacy?-)gevoelig is.
Je zult toch alleen zelf om een block van de nummer kunnen vragen (als eigenaar) en daarbij is het nummer te veranderen - met wat moeite, maar niet meer dan een jailbreak ;)

Ik ben gewoon nieuwsgierig wat ik over het hoofd zie :)

MethosNL 13-06-09 18:55

Precies de reden waarom ik MobileMe heb aangeschaft na die traceer en wipe functie die het bied :P

Gorson 13-06-09 19:26

Als abuse admin kan ik je vertellen dat het mogelijk is om mac adressen te checken in de DHCP logs van de operator. Dit wordt natuurlijk enkel gedaan op basis van een gerechterlijk bevel.

Probeer je MAC adres door te geven aan de politie. Er is een kans dat de dief zijn Wi-Fi thuis gebruikt op een Wi-Fi accesspoint...

Gorson 13-06-09 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ronaldoo (Bericht 295527)
shit die bedriegers van telenet vind je ook overal telenet werkt via het mobistar net en telenet moet alles via mobistar doen telenet kan op het mobistar netwerk niks zelf doen

oei en anders Verwijderd op verzoekis contacteren je mag mensen geen info verstrekken betreffende dit soort handelingen of te wel niet de interne keuken van telenet bloot leggen


en wat betreft mac adressen zijn aan te passen zelfs op ne iphone

hoe ik het weet ben ex orter

Wat heeft mobistar en Telenet hier nu mee te maken?
Ik heb het niet over traceringen via het gsm netwerk ofzo.
Het gaat over de dhcp logs waarover ELKE operator beschikt voor zijn internet klanten.

Als abuse admin verschaf ik deze informatie aan klanten op dagelijkse basis.
Een gestolen laptop of gsm komt nu eenmaal vaak voor. Er is niets mis met mensen te informeren dat er een kans bestaat om de gsm terug te vinden aan de hand van een mac adres op voorwaarde dat de gsm Wi-Fi heeft.

iCulture 13-06-09 23:24

Modbreak:
iPhoneclub.nl is niet het platform voor persoonlijke vetes tussen twee personen onderling. Dat vechten jullie maar ergens anders uit. PM's naar aanleiding hiervan worden niet op prijs gesteld en kan een gepaste maatregel opleveren. Kortom: gedraag u en laat de persoonlijke besognes hier graag achterwege.



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:56.