iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Chat en geruchten (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/)
-   -   Betalen voor bluetooth (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/38169-betalen-voor-bluetooth.html)

treewhisperer 29-06-09 14:55

Betalen voor bluetooth
 
Eigenlijk is het toch van de zotte eerst koop je een telefoon waarmee je niet kan bluetoothen, vervolgens gooien ze dat protocol open en nou moet je eerst een app kopen om het te kunnen gebruiken?

Kan dit nou zo maar ,hier heb je een smart phone (ow wacht je kan er dit dit en dit niet mee, maar et is wel een smartphone)

Update aankondiging (iedereen klappen) jeeeee we kunnen ook bluetoothen en mms-en. omg! Dat kon ik met mn sony t610 van 8j terug. :(

Bomans 29-06-09 15:09

Niemand zegt dat je die app moet kopen. Die is er via cydia en dus niet via de officiële weg.
En je wist toch ook wel ruim op voorhand dat de BT beperkt was. Of koop je de iphone zonder zijn specs te kennen?

Scooter 29-06-09 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door treewhisperer (Bericht 314178)
Eigenlijk is het toch van de zotte eerst koop je een telefoon waarmee je niet kan bluetoothen, vervolgens gooien ze dat protocol open en nou moet je eerst een app kopen om het te kunnen gebruiken?

Kan dit nou zo maar ,hier heb je een smart phone (ow wacht je kan er dit dit en dit niet mee, maar et is wel een smartphone)

Update aankondiging (iedereen klappen) jeeeee we kunnen ook bluetoothen en mms-en. omg! Dat kon ik met mn sony t610 van 8j terug. :(

Ben al blij dat we smsjes kunnen doorsturen en mms"n is al een goede vooruitgang

Blackherrie 30-06-09 12:54

Ik snap hem niet ? Ik heb geen gejailbreaked toestel, en ik kan netjes blauwetanden. Tethering werkt prima. Heb hiervoor niks hoeven te kopen.

Chrisl 30-06-09 12:57

Dus jij kan een foto naar mij blauwtanden....?

ButcherJF 30-06-09 18:59

Nee, maar zal ik hem even mailen?

gadgetman 30-06-09 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 315384)
Nee, maar zal ik hem even mailen?

:Dwhahahahahhahahahaaha:D

Gilliam 03-07-09 08:39

Weetje waarom ze geen Bluetooth bestandsoverdracht gebruiken? Het is sloom en je moet ook nog is in het bereik (2-3 meter) van het ander apparaat zijn. Waarom zou je Bluetooth WILLEN als je gewoon je bestanden kan mailen, het is vele malen sneller. En dan kom je naartuurlijk weer met zo'n verhaal van;
'Maar niet iedere telefoon kan e-mailen.'

Jammer dan, Bluetooth is gewoon zwaar verouderd, leer er maar mee leven.

treewhisperer 03-07-09 09:07

Uhm bluetooth is altijd gratis en emailen niet, in het buitenland heb je dus niet zoveel aan een opmerking maar ik kan je wel mailen.

Het bereik van bluetooth is tot 10m. Ja ik ben het met jullie eens dat het traag is, maar ik vind het foking zwaar irritant dat mijn kleine neefjes gewoon foto's + mp3s zitten te sharen met elkaar en ik met mn peper dure iphone moet vertellen dat, dat dan niet kan,... omg! iphone fail!

Ik vind het echt belachelijk dat het er niet standaard op zat/zit.

cypher21 03-07-09 09:12

dan had je vantevoren ff meer info moeten inwinnen.
Het is nooit een geheim geweest dat dat niet mogelijk is met BT op de iPhone

Persoonlijk mis ik via BT alleen de mogelijkheid tot het versturen van visitekaartjes; maar ieder zijn eigen ding

treewhisperer 03-07-09 09:28

Ja, ik was geïnformeerd dat het er niet op zat en ik werd er 1beetje blij van dat het op os3.0 mogelijk werd en nu moet je als je niet wil JB-en er alsnog voor betalen,...

Thaan 03-07-09 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door treewhisperer (Bericht 317246)
Ja, ik was geïnformeerd dat het er niet op zat en ik werd er 1beetje blij van dat het op os3.0 mogelijk werd en nu moet je als je niet wil JB-en er alsnog voor betalen,...

Ik zie niet in waarom je niet zou willen jailbreaken.

En daarnaast zie ik ook niet helemaal in waar je precies verplicht wordt om te betalen? Het is simpelweg geen ondersteunde functie op de iPhone, live with it.

ℜuben 03-07-09 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door treewhisperer (Bericht 314178)
Update aankondiging (iedereen klappen) jeeeee we kunnen ook bluetoothen en mms-en. omg! Dat kon ik met mn sony t610 van 8j terug. :(

Dat komt misschien omdat het ook iets iets van zo'n tien jaar terug. :-P MMS is toch echt niet meer van deze tijd sinds bijna iedereen met een moderne telefoon gewoon kan e-mailen. :-D

treewhisperer 03-07-09 10:46

Ja dat live with it daar wordt ik echt een beetje gek van, het is toch een smart phone en de meest gebruik vriendelijke in zijn soort, (zelfs mn opa snapt hoe dit werkt) toch denk ik niet dat je opa het voor elkaar krijgt om te bluetoothen zonder voor de app te betalen?

Pete.Z 03-07-09 10:54

Koop gewoon die app als het zo belangrijk voor je is, waar gaat het over, 79 cent?

cypher21 03-07-09 11:00

€ 3,99
MeDevil

Maar idd als het zo belangrijk voor je is, wat is dan 4 euro, da's 2 biertjes minder in de kroeg vanavond; en (helaas) tegenwoordig niet eens een pakje peuken

Tevens zie ik sowieso weinig opa's bluetooth gebruiken; de telefoon ok, maar BT wordt door de meesten alleen voor carkits e.d. gebruikt

geeMc 03-07-09 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cypher21 (Bericht 317313)
€ 3,99
MeDevil

Maar idd als het zo belangrijk voor je is, wat is dan 4 euro, da's 2 biertjes minder in de kroeg vanavond; en (helaas) tegenwoordig niet eens een pakje peuken

Tevens zie ik sowieso weinig opa's bluetooth gebruiken; de telefoon ok, maar BT wordt door de meesten alleen voor carkits e.d. gebruikt

Ja maar het is belachelijk dat als een protocol open staat je alsnog moet betalen voor een applicatie om er uberhaupt iets mee te kunnen. Ik gebruikte op 2.x iBluetooth van de xsellize apt source, gecracked en al dus, maar sinds 3.0 geen bluetooth meer gebruikt. Ook al activeert apple het, zijn er teveel mensen die er helemaal geen gebruik van maken. Kijk bijvoorbeeld naar MMS... Wie gebruikt dat op z'n iphone terwijl je (er vanuitgaande) een internet abonnement hebt?

junero 03-07-09 21:33

als je een tel koop kijk je toch wel naar spec. dat het niet kon was al langer bekend, sinds dat telefoons bluetooth ondersteunen kan ik me amper momenten herinneren dat ik het echt nodig dus voor mij zou het niet uitmaken of er bt chip inzit

jonathan 03-07-09 21:42

[sarcasm] Als ik jou was zou ik een T-Mobile Shop-medewerker in elkaar slaan. En nog een ander, omdat je met je 3G niet kan filmen. En ik zou de filiaalmanager vermoorden omdat je geen voice control hebt. Je zou nog een hijskraan kunnen huren en een zendmast van T-Mobile kapot kunnen maken. Of je laat Steve Jobs omleggen, uiteindelijk is dit alles natuurlijk zijn schuld. Hoe durven ze zo asociaal tegen je te doen? [/sarcasm]

Scooter 04-07-09 20:54

alles zijn tijd geven zal er ooit wel komen !!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:17.