iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Chat en geruchten (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/)
-   -   Van iphone 3G naar Iphone 3G S geld waard? (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/38726-iphone-3g-naar-iphone-3g-s-geld-waard.html)

Scooter 04-07-09 21:30

Van iphone 3G naar Iphone 3G S geld waard?
 
Is het de moeite waard om de iphone 3 GS te kopen als je al in bezit bent van een 3G?
twijfel hard om hem te kopen of niet te kopen

geeMc 04-07-09 21:57

Ligt eraan wat je doeleinden zijn dacht ik zo. Hij blijkt een stuk sneller te zijn, dus dat is al een groot voordeel, met name door zijn vergrootte ram-geheugen. Als je ook voor meer GB opslagruimte wil gaan, tja, dan is het ook wel een goede aankoop. Ben je tevreden met wat je hebt, of ontevreden over de software op je 3G, koop er dan geen.

Scooter 04-07-09 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geeMc (Bericht 318244)
Ligt eraan wat je doeleinden zijn dacht ik zo. Hij blijkt een stuk sneller te zijn, dus dat is al een groot voordeel, met name door zijn vergrootte ram-geheugen. Als je ook voor meer GB opslagruimte wil gaan, tja, dan is het ook wel een goede aankoop. Ben je tevreden met wat je hebt, of ontevreden over de software op je 3G, koop er dan geen.

Voor wat meer geheugen zou ik het idd doen nu 8gb zou eentje willen van 32 gb

iMario 04-07-09 22:23

Snelheid valt opzich nog wel mee. Hij is wel 'wat' sneller, maar niet veel. 3GS vs. 3G kun je wel op YouTube terug vinden.

Scooter 04-07-09 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 318255)
Snelheid valt opzich nog wel mee. Hij is wel 'wat' sneller, maar niet veel. 3GS vs. 3G kun je wel op YouTube terug vinden.

Ok ik sla nogal heel veel foto"s op iphone van mijn bezoeken aan autoevenementen en heb al gehad dat 8gb te weinig is :rolleyes:

shapezzz 04-07-09 23:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 318255)
Snelheid valt opzich nog wel mee. Hij is wel 'wat' sneller, maar niet veel. 3GS vs. 3G kun je wel op YouTube terug vinden.

Snelheid is een relatief begrip en in dit geval dan ook nog eens een mening want ik vind 'm dus wel echt snel, genot t.o.v. de 3G en dan de extra functies incl. het scherm wat maar niet vies wil worden, camera en video die een stuk verbeterd zijn en spraakbesturing.

Toen ik 'm even in mijn handen had had ik eigenlijk al in een minuut beslist terwijl ik er in 1e instantie ook niet ''weg'' van was ;)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scooter (Bericht 318256)
Ok ik sla nogal heel veel foto"s op iphone van mijn bezoeken aan autoevenementen en heb al gehad dat 8gb te weinig is :rolleyes:

Gewoon doen, denk niet dat je spijt zult krijgen ;)

matthijst 05-07-09 01:37

Mwah, alleen als het niet al te duur is misschien. Ben zelf van 2G-3GS gegaan, puur om de GPS. Nu ik hem heb zijn de voordelen: GPS, sneller, en scherm wordt niet meer vies, maar of dat 150 euro waard is (gegokte verschil 3G/3GS)?

soCool 05-07-09 03:20

In termen van prestatie/kosten verhouding, nee. Maar als jij meer opslagruimte wil en het geld ervoor over hebt dan lijkt het mij een simpele keus.

shapezzz 05-07-09 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door soCool (Bericht 318387)
In termen van prestatie/kosten verhouding, nee. Maar als jij meer opslagruimte wil en het geld ervoor over hebt dan lijkt het mij een simpele keus.

Vergeet de video-functie niet, ik vind het echt een geweldige aanvulling en was voor mij ook zeker doorslaggevend ;)

jemoer 05-07-09 11:23

In termen van prestatie/kosten verhouding, ja dus hij is echt 1,5 x sneller als die 3g en alles werkt 100 x beter en alle spellen doen het 100x beter nooit geen haperingen meer zelf sonic werkt gewoon daarop dus zou ook nog het dubbele waard zijn als die 150 , 300 is nog een koopje. En er gaan hele vette spellen en apps die die kompas gebruiken nou dan moet je eens kijken hoeveel mensen met een 3g toch ineens maar wel overstappen.

shapezzz 05-07-09 12:46

Idd, ik ben met Sonic op de 3GS zelfs beter, dat ligt heus niet aan mij hoor :D

apotheosis 05-07-09 13:07

Tis toch simpel;als het je kan permitteren schaf dan de nieuwe aan.

Scooter 05-07-09 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 318536)
Tis toch simpel;als het je kan permitteren schaf dan de nieuwe aan.

Het zal er van komen vooral voor het geheugen en de camera functies al

Magger 05-07-09 22:46

Smartphones zijn eigenlijk altijd vele malen langzamer dan normale/feature phones. Ik ben dit echter niet echt tegengekomen met de 3GS, alles is zo ongelofelijk snel. Ik had hiervoor een Sony Ericsson Xperia X1 en dit is echt een wereld van verschil.
Of je de stap moet maken van de 3G naar de 3GS moet je natuurlijk zelf weten, de meeste verschillen zijn klein of situationeel, maar alles bij elkaar opgeteld is het het meer dan waard, vind ik dan.
Ben met mijn oude smartphones al meerdere keren verkeerd gelopen als ik bijv. ergens op een kruispunt stond en niet goed wist welke kant ik op moet, dat is nu dus geen probleem meer met het kompas.
32gb is wel genoeg voor mij, 16gb niet.
Ik zie aan Hero of Sparta al dat dat stukken soepeler loopt op de 3G dan de 3GS. Er zijn vele filmpjes beschikbaar waar ze games of andere apps vergelijken en de 3GS heeft daar altijd een betere framerate en loopt veel soepeler.
Dan nog de mogelijkheid om filmpjes te maken, voice control (is ook alleen 3GS toch?) e.d., dat gebruik ik niet echt, maargoed, als dat je ding is...
Veel mensen doen te simpel over de upgrade, maar geloof mij, het is écht een upgrade.

yvetskie 06-07-09 01:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Magger (Bericht 318850)
Smartphones zijn eigenlijk altijd vele malen langzamer dan normale/feature phones. Ik ben dit echter niet echt tegengekomen met de 3GS, alles is zo ongelofelijk snel. Ik had hiervoor een Sony Ericsson Xperia X1 en dit is echt een wereld van verschil.
Of je de stap moet maken van de 3G naar de 3GS moet je natuurlijk zelf weten, de meeste verschillen zijn klein of situationeel, maar alles bij elkaar opgeteld is het het meer dan waard, vind ik dan.
Ben met mijn oude smartphones al meerdere keren verkeerd gelopen als ik bijv. ergens op een kruispunt stond en niet goed wist welke kant ik op moet, dat is nu dus geen probleem meer met het kompas.
32gb is wel genoeg voor mij, 16gb niet.
Ik zie aan Hero of Sparta al dat dat stukken soepeler loopt op de 3G dan de 3GS. Er zijn vele filmpjes beschikbaar waar ze games of andere apps vergelijken en de 3GS heeft daar altijd een betere framerate en loopt veel soepeler.
Dan nog de mogelijkheid om filmpjes te maken, voice control (is ook alleen 3GS toch?) e.d., dat gebruik ik niet echt, maargoed, als dat je ding is...
Veel mensen doen te simpel over de upgrade, maar geloof mij, het is écht een upgrade.

tja t zal allemaal wel een paar vrienden van mij die nog geen iphone hadden hebben nu de 3gs en ik heb r ff mee gespeeld en kan gelukkig naar volle tevredenheid zeggen dat ik nog steeds superblij met mn 3g ben ,sowieso moet ik nog een jaar ! t verschil is te minimaal om m los aan te schaffen of er een abo bij te nemen ,dan ben ik volgend jaar de klos ;-) ik zeg wachten op de iphone 2010 gaat meer veranderingen opleveren ;-)

msunique 06-07-09 03:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 318255)
Snelheid valt opzich nog wel mee. Hij is wel 'wat' sneller, maar niet veel. 3GS vs. 3G kun je wel op YouTube terug vinden.

hij is echt veel sneller... en vloeiender
k had laatst van iemand ff 3G in hande... hij had geen jailbreak dus no background shit (of weinig)
en hij hapert als een gek:S dat lijkt voor mij dat zo omdat k nu 3gs gewend ben... maar geloof me, hij is echt stukken sneller, met alles!

na een respring heeft 3GS 150mb ram vrij... een 3G heeft niet eens 40! dit zegt toch al genoeg

Scooter 06-07-09 13:03

mailtje gestuurd naar mobistar kuurne en Deinze afwachten maar nu

Besteld bij Mobistar Deinze ne Witte 16 GB !
Gaan bellen als hij binnen is


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:07.