iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Chat en geruchten (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/)
-   -   Muziekliefhebbers opgelet! ik heb jullie hulp nodig (Part 2) (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/42505-muziekliefhebbers-opgelet-jullie-hulp-nodig-part-2-a.html)

sjowol 27-08-09 01:34

Muziekliefhebbers opgelet! ik heb jullie hulp nodig (Part 2)
 
Vorig jaar heb ik hier een post geplaatst waarin ik jullie vroeg om suggesties te geven voor "showreel muziek" dat is een erg toffe en behulpzame topic geworden en omdat ik wederom aan een nieuwe showreel ga werken aan jullie de vraag voor muziek suggesties!
Hier de orginele post:

Ok dit heeft ff helemaal niets te maken met de iPhone maar destemeer met jullie muziek kennis!
Ik ben namelijk op het moment een nieuwe showreel aan het maken, ok dat zegt niemand wat natuurlijk dus ff uitleg:

Ik ben een digital effects artist, ik maak dus met de computer effecten (ontploffingen, vuur, rookm instortende gebouwen, je kent het wel... denk maar aan effectfilms) in mijn branche is het gebruikelijk om jaarlijks een soort compilatie te maken van al je beste werk en dit dan als een soort videoclip op muziek aan elkaar te plakken.... ongelovelijk k*twerk! :p ik zit veel liever achter de pc coole effecten te maken maarja het mot maar. op het moment ben ik dus bezig mijn 2008-showreel in elkaar te flansen maar ik heb geen goede muziek!
En dat is waar ik jullie hulp bij nodig heb... ik ben dus op zoek naar coole muziek, lekkere beat maar let op: het moet instrumentaal, absoluut geen zang! (dat leid alleen maar af van de beelden en dan moet je weer passende tekst hebben enzo.. naja geen zang dus!)
typ als je wat meer voorbeelden wilt anders even showreel in op youtube, dan krijg je een beetje een idee van wat ik zoek.

Jullie hebben allemaal een iPod (Phone) dus ik ga ervanuit dat jullie allemaal muziekliefhebbers zijn en er zijn 22.222 leden dus dan moet er vast iemand zijn die een goed deuntje voor me weet!

Alvast bedankt!

Sjowol

pclahsen 27-08-09 04:33

Hey Sjowol,

vanuit Canada hier dan de eerste reactie :)

Weet niet of dit eerder in je eerste posting gesuggereerd is maar ik zou bijv. het nr "Take California" van the Propellerheads er onder zetten.

In jouw geval als bewoner van LA misschien ook wel toepasselijk ;)

Veel succes met het editen, vast vervelend werk maar het resultaat zal er vast naar zijn, ben erg benieuwd!

groet, Pieter

sjowol 27-08-09 21:01

ha meer hagenezen in het buitenland!
thnx voor de reactie! maar waar blijft de rest? 18831 leden hebben geheid allemaal hun eigen muzieksmaak.. toch? :D

Cspr 27-08-09 23:07

Goed, als je het zo lief vraagt he ;).
Weet niet wat voor muziek je zoekt, maar dit is iig wel instrumentaal:
YouTube - Pizeta feat Reagadelica - Klezmer

sjowol 27-08-09 23:49

ha die is zeker cool!
maar voor de showreel zoek ik iets minder minimalistisch denk ik, wat voller (weetikveel hoe je dat uitlegt) iets met een flinke opbouw ofzo...
meer suggesties?

Chrisl 28-08-09 04:23

Deze zijn instrumentaal zeer sterk, als zeg ik het zelf... ;-)


YouTube - Michael Jackson 2000 watts

YouTube - Tabloid Junkie

YouTube - Michael Jackson - 2 Bad

kuotje 28-08-09 12:26

House Music?
Hardstyle :P

Tjedemich 28-08-09 17:30

Ik zou eens zoeken naar albums als Sneakerz. Staat House/Dance op en vaak ook zonder tekst. Goede opbouw, vaak aardige climax. Misschien wel iets wat je zoekt. Succes!

mrfred 28-08-09 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjowol (Bericht 343601)
Vorig jaar heb ik hier een post geplaatst waarin ik jullie vroeg om suggesties te geven voor "showreel muziek" dat is een erg toffe en behulpzame topic geworden en omdat ik wederom aan een nieuwe showreel ga werken aan jullie de vraag voor muziek suggesties!
Hier de orginele post:

Ok dit heeft ff helemaal niets te maken met de iPhone maar destemeer met jullie muziek kennis!
Ik ben namelijk op het moment een nieuwe showreel aan het maken, ok dat zegt niemand wat natuurlijk dus ff uitleg:

Ik ben een digital effects artist, ik maak dus met de computer effecten (ontploffingen, vuur, rookm instortende gebouwen, je kent het wel... denk maar aan effectfilms) in mijn branche is het gebruikelijk om jaarlijks een soort compilatie te maken van al je beste werk en dit dan als een soort videoclip op muziek aan elkaar te plakken.... ongelovelijk k*twerk! :p ik zit veel liever achter de pc coole effecten te maken maarja het mot maar. op het moment ben ik dus bezig mijn 2008-showreel in elkaar te flansen maar ik heb geen goede muziek!
En dat is waar ik jullie hulp bij nodig heb... ik ben dus op zoek naar coole muziek, lekkere beat maar let op: het moet instrumentaal, absoluut geen zang! (dat leid alleen maar af van de beelden en dan moet je weer passende tekst hebben enzo.. naja geen zang dus!)
typ als je wat meer voorbeelden wilt anders even showreel in op youtube, dan krijg je een beetje een idee van wat ik zoek.

Jullie hebben allemaal een iPod (Phone) dus ik ga ervanuit dat jullie allemaal muziekliefhebbers zijn en er zijn 22.222 leden dus dan moet er vast iemand zijn die een goed deuntje voor me weet!

Alvast bedankt!

Sjowol


zoek eens op art of noise
gr mfred
en veel suc6

King1987 28-08-09 19:41

Tip van de dag ;)

freeplaymusic.com staan erg veel relaxte muziek voor op de achtergrond van filmpjes etc etc

sanders 28-08-09 23:16

Nou, eigenlijk heb ik dus alleen Daft Punk op m'n iPhone staan.
Misschien: Indo Sliver Club, Phoenix, (Rollin' & Scratchin'), Short Circuit, (Steam Machine), Superheroes? Ik heb echt geen idee, ik hoop dat u er wat mee kunt?

ℜuben 29-08-09 15:21

Check eens op SoundCloud.com. Veel goede muziek, meeste door amateurs die het waarschijnlijk best wel "cool" zouden vinden als je hun muziek in een video wilt gebruiken.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:18.