iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Chat en geruchten (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/)
-   -   Hoe lang zal de iPhone 'doorgaan' (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/42813-lang-de-iphone-doorgaan.html)

MrBrightside 21-08-09 15:28

Elk jaar een nieuwe iPhone?
 
Sinds 2007 brengt Apple al elk jaar een nieuwe iPhone uit.. gaat dit zo blijven duren?

Chrisl 21-08-09 15:30

Vraag het in Juli 2010 nog eens en we kunnen het je vertellen ;-)

apotheosis 21-08-09 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MrBrightside (Bericht 341222)
Sinds 2007 brengt Apple al elk jaar een nieuwe iPhone uit.. gaat dit zo blijven duren?

Ik denk van wel.
Denk eens goed na;nokia en samsung en weet ik nog welke merken allemaal die brengen ieder jaar meerdere splinternieuwe toestellen uit.
Apple brengt alleen de iphone uit voorzover ik op de hoogte ben.
Ze moeten ook blijven verdienen dus daarom denk ik ze ieder jaar een nieuwe gaan uitbrengen.
Maar de anderen brengen talloze nieuwe gsm's uit ieder jaar opnieuw.
Ik denk ook mocht apple meer gsm's a la iphone uitbrengen de verkoop minder goed zal zijn als er dan nadien alweer een nieuwe uitkomt en zeker als deze zo duur zijn zoals nu.Ik zie maar bitter weinig mensen iedere jaar 2 of meer van zo'n dure gsm's/iphones kopen ;).1keer per jaar al zoveel geld uitgeven aan een gsm is al niet niets vind ik.

ps;ik zeg niet mijn theorie de juiste is maar zo zie ik het toch voor een stuk.

Timmeh_ 21-08-09 15:56

// Verplaatst naar de Chat.

S¡mon 23-08-09 00:02

Persoonlijk denk ik van wel, ja alhoewel ze nog wel dingen kunnen verbeteren want op sommige dingen lopen ze toch echt achter met de concurrenten.

Gebruikers-interface is bij de iPhone bijvoorbeeld heel vriendenlijk, maar ik mis iets om het naar mijn eigen style aan te passen zonder jailbreak. Ook mis ik mappen ('categories'). Zo heb ik een aantal Radio Apps en dan zou het handig zijn als ik die Radio Apps in 1 'category' kon stoppen.

S¡mon 23-08-09 00:14

Firmwares
 
Ik heb een vraag, komt er met elke nieuwe iPhone nieuwe firmware uit (iPhone 1st gen.: 1.*, iPhone 3G: 2.* en nu iPhone 3Gs: 3.*).

Zou wel leuk zijn, elk jaar een nieuwe update die elke iPhone bezitter kan gebruiken.

ButcherJF 23-08-09 07:03

Met de release van een nieuwe iPhone kwam er ook steeds een firmware-update. Logisch, het nieuwe type heeft nieuwe features die dus nog niet ingebakken zaten in de firmware van de oude. Verder is er voor iedere generatie iPhone een aangepaste firmware. Kijk maar eens in de Wiki.

Timmeh_ 23-08-09 09:31

// Discussies samengevoegd, kan hier prima bij ;)

mrfred 23-08-09 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon (Bericht 341819)
Persoonlijk denk ik van wel, ja alhoewel ze nog wel dingen kunnen verbeteren want op sommige dingen lopen ze toch echt achter met de concurrenten.

Gebruikers-interface is bij de iPhone bijvoorbeeld heel vriendenlijk, maar ik mis iets om het naar mijn eigen style aan te passen zonder jailbreak. Ook mis ik mappen ('categories'). Zo heb ik een aantal Radio Apps en dan zou het handig zijn als ik die Radio Apps in 1 'category' kon stoppen.


tunin???? misschien iets voor jou gratis app
zelf een zender zoeken en whala
van 3fm tot ...............
of was dat niet je bedoeling
gr mrfred

S¡mon 23-08-09 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mrfred (Bericht 341868)
tunin???? misschien iets voor jou gratis app
zelf een zender zoeken en whala
van 3fm tot ...............
of was dat niet je bedoeling
gr mrfred

Nee, gewoon een categorie: met radio apps was een voorbeeld! Gelfvnet zo goed voor andere apps.

WDS001 23-08-09 11:02

Ik denk ook wel dat Apple elk jaar met een nieuwe iPhone gaat komen. Kan ook niet anders, ze moeten mee met het laatste nieuwe.

Off-topic
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon (Bericht 341872)
Nee, gewoon een categorie: met radio apps was een voorbeeld! Gelfvnet zo goed voor andere apps.

Kan je met een jailbreak oplossen ;)


MrBrightside 23-08-09 18:06

De vraag is eerder, zal de oude iPhone 3G/3GS wel nog meekunnen met de nieuwe iPhone 4G?

kuotje 24-08-09 01:45

Helaas ben ik een van de weinige die in juni 2009 een iPhone heeft aangeschaft dus de 3GS misgelopen en dan de '4G' ook. Helaas maar ben tevreden en hoop dat er gewoon een goede update bij mee komt :). En er zal waarschijnlijk elk zomer een iPhone uitkomen.

absrnd 24-08-09 12:13

ik hoop het wel, dan kan ik elk jaar een nieuwe kopen en iemand blij maken met een goedkope 2e hands :)

dit jaar in Juli loopt mijn abbo af, dan zou ik zelfs een gratis (goedkoop) kunnen nemen :D

dcoolsaet 25-08-09 19:04

Ik mag hopen, nu ik net mijn 3gs heb dat het nog even duurt vooralleer de 4g uitkomt :-)

PeterTe 25-08-09 19:40

Apple moet wel elk jaar met een nieuwe komen + firmware update anders blijven ze nooit voor op alle mobiele telefoons

MrBrightside 26-08-09 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PeterTe (Bericht 343019)
Apple moet wel elk jaar met een nieuwe komen + firmware update anders blijven ze nooit voor op alle mobiele telefoons

Apple zit op niemand voor! Touchscreen, en andere features waren bij bepaalde fabrikanten al langer bekend.

Thaan 26-08-09 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kuotje (Bericht 342188)
En er zal waarschijnlijk elk zomer een iPhone uitkomen.

Officiele bron?

Ow wacht die heb je niet, want je kraamt onzin uit.
Apple geeft hier geen informatie over vrij.
Dat er tot noch toe elk jaar een iPhone is uitgekomen de afgelopen 3 jaar, zegt niks over de komende 10 jaar.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

S¡mon 31-08-09 18:21

Hoe lang zal de iPhone 'doorgaan'
 
We kunnen er niet omheen: de iPhone is een succes, maar hoelang zal het doorgaan? Op een gegeven moment is de koek op: "het was leuk, maar het word tijd voor wat anders", zal op een gegeven moment gezegd worden.

Het zal net als met een TV-serie gaan: meestal twee seizoenen om te kijken of het aanslaat, zoja, dan maken ze er meer... maar op een gegeven moment gaan de kijkcijfers omlaag.

Wanneer denk jij dat de iPhone 'uitsterft' (of dat er in ieder geval geen jaarlijks model meer komt)? Welk iPhone (nummer, 2G = 1e, 3G = 2e, 3Gs = 3e etc. dus bijv. "6e") zal de laatste iPhone volgens jou zijn?

Wat zijn volgens jou de 'key-factors' waardoor iPhone het tot nu toe heeft overleefd (bijv. erg goede software, erg goed touchscreen, de app store, de internet browser etc. etc.)?

Groetjes!

kuotje 31-08-09 18:29

hmm denk dat het met deze vorm van iphone nog lang genoeg doorgaat en meerdere andere 'iphones uitkomen.

het is eenmaal nu zo populair.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:40.