//

Heruitvinding van IRC

Heruitvinding van IRC discussie in Chat en geruchten forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik beweeg me al wat jaartjes op internet en ooit in het verre verleden was ik zeer onder de indruk van IRC. De mogelijkheid om ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture > Chat en geruchten
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 31-12-07, 17:49
siemail siemail is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 8
Standaard Heruitvinding van IRC

Ik beweeg me al wat jaartjes op internet en ooit in het verre verleden was ik zeer onder de indruk van IRC. De mogelijkheid om zeer gedetailleerd channels aan te maken om die paar gekken over de wereld met elkaar te laten communiceren. Als leek werd je meteen uit zo'n channel 'gekickt' maar er waren en zijn er 10000 den.
In de WIKI mis ik eigenlijk een vereenvoudigde verklaring voor o.a. mIRC en de apps voor de iphone met IRC.
Die apps werken geweldig maar zijn beperkt in de mogelijkheden. Echter wat ze moeten doen, chatten doen ze goed.
Ik rommel er nu wat mee en kom tot de conclusie dat als de iphone en de clonen die er na komen IRC aan boord hebben, de eenvoudige gebruilsmogelijkheden oneindig zijn. Het instellen is eenvoudig als je maar weet wat een IRC server is. Dat is in NL b.v. irc.xs4all.nl (voor degenen die het willen uitproberen poort is 6667) een kanaal kiezen bij 'Join' is eenvoudig b.v. #iphone.help
En ziedaar de iphone doet de rest. Nu is dat geen druk kanaal om meteen resultaten te zien.
Wat mij nou zo aardig lijkt is dat tzt alle belangrijke file knelpunten een eigen IRC kanaal krijgen. Chatten in je eigen file olv de verkeersdienst. Eindelijk terug praten met die knakkers. dus #a73 en #a2.
Leuk om de tijd te doden tijdens het stilstaan maar met een beetje fantasie komt er een app met meer mogelijkheden. Iphonen is echt leuk en wordt nog veel leuker
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:20.