iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Chat en geruchten (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/)
-   -   Opinie: flash op de iPhone (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/45215-opinie-flash-op-de-iphone.html)

Sˇmon 06-10-09 19:06

Opinie: flash op de iPhone
 
Flash op alle smartphones, nou ja... bijna dan...

Er komt voorlopig geen flash op de iPhone, wat toch wel jammer is in mijn ogen. Natuurlijk HTML5 word nu steeds meer in gebruik genomen, en Apple ziet dat ook graag want in principe kan je met HTML5 ook mooie games maken, maar voorlopig is HTML5 niet 'goed genoeg'. Er zijn al veel browsers die HTML5 ondersteunen: Safari, Google Chrome, Mozilla Firefox en nog wat kleinere onbekende browsers. Waarom is het dan nog niet 'goed genoeg'? Simpelweg omdat de meest gebruikte browser van de wereld het nog niet ondersteund: Microsoft's Internet Explorer. Er zijn al veel browsers die HTML5 ondersteunen: Safari, Google Chrome, Mozilla Firefox en nog wat kleinere onbekende browsers maar zonder IE gaat het zeker nog een tijdje duren voordat HTML5 de standaard wordt.

Flash Lite is niet veel, dit willen we ook niet graag... tenzij er niks anders op zit. Oh, jawel. Adobe Flash 10.1 biedt een deugelijke oplossing. De vele klachten over flash is dat de batterij sneller leeg gaat en dat er meer geheugen wordt gebruikt. Nou, nu komt het mooie hoor. Flash 10.1 biedt het zelfde als de flash die je op je computer hebt, alleen is deze perfect voor mobiele telefoons. Lees deze quote maar eens:

Citaat:

"Flash 10.1 will boost rendering performance on mobile systems by more than 87 percent; memory consumption on mobiles, meanwhile, would be decreased by 87 percent."

“With Flash Player moving to new mobile platforms, users will be able to experience virtually all Flash technology based Web content and applications wherever they are,” David Wadhwani, general manager and vice president at Adobe’s Platform Business Unit, said in a statement.
Dat is dus al een stuk beter, vind je niet? En oh, deze flash versie ondersteunt o.a. (multi-)touch en draait mee als je je toestel omkantelt. Maar goed, dan hebben we nog de mensen die tegen flash op de iPhone zijn. Het zou te veel batterij kosten, te veel geheugen en het zou maar niks zijn omdat je toch niet zou gebruiken. Maar wees eens eerlijk, wie heeft nou nog nooit een pagina proberen te openen op de iPhone waarbij (gedeeltelijk) flash nodig was.

Als Apple dan slim is, maken ze gewoon een aan en uit knopje. Net zoals je JavaScript kan uitzetten. Mensen die geen flash willen zetten het gewoon uit, en mensen die het wel willen zetten het aan. Dan ben je gelijk van het hele groepje mensen af die zeiken 'dat de batterij minder lang mee gaat' of dat 'de iPhone er sloom van wordt'. He, wacht eens even... hoe weet je dat het sloom is? Je hebt nog nooit deze flash versie op de iPhone uitgeprobeerd die speciaal voor mobiele telefoons is ontworpen. Demonstraties die tot nu toe zijn gegeven met andere mobiele telefoons die het wel krijgen (zoals de PalmPre) laten zien dat het prima werkt.

Kortom: kom op Apple. Zet flash op de iPhone en zorg ervoor dat je het uit kan zetten voor de mensen die het niet willen!


Demonstraties en meer.

Dankjewel voor het lezen :)

proXify 15-04-10 22:40

Ik vind het toch wel vervelend dat er geen flash in de iPhone/iPad aanwezig is. :(

(Misschien later een light versie met een slim systeem dat alleen wordt aangezet wanneer de gebruiker dit wenst in omstandigheden om batterijduur te sparen?)

Ik kreeg onlangs deze melding wanneer ik het nodig had.
http://img696.imageshack.us/img696/4097/img1610j.png

Azazel 15-04-10 23:32

http://itunes.apple.com/us/app/cloud...346618309?mt=8
Wel enkel in de US stores te vinden (atm).

Citaat:

Description

Can't see Flash videos or use Java applications in MobileSafari? You can do so through Cloud Browse.

Go beyond the limitations of a mobile browser, and control a full Firefox desktop browser.

Worried about privacy or security? Cloud Browse runs the browser on a separate machine and not on your iPhone, so no need to worry about websites grabbing your private information or hacking into your phone.


proXify 16-04-10 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Azazel (Bericht 439138)
iTunes Store
Wel enkel in de US stores te vinden (atm).


Ik heb het geďnstalleerd maar ik krijg geen verbinding tot de server :(

Fstieger99 16-04-10 16:14

mis voorlopig niet teveel aan flash, maar het is jammer dat apple je in je gebruikersvrijheid beperkt. Tis wel zodat de volledige flash wat zwaar wordt voor 2g en 3gm terwijl de lite versie ook maar de helft doet, dus vanuit dat opzicht snap ik Apple. Geen flash als het gebruikerservaring niet optimaal is

proXify 16-04-10 19:35

Ik hoop in de komende generatie dat ze er iets aan kunnen doen.
Een flash lite versie. Als de sony psp het destijd kon hebben, waarom de iPhone niet?
Maar er zijn wel vele flash-toestanden die rommel zijn o.a. de reclamebanners dat je ziet staan op websites. Dan is de flash nutteloos.

Misschien een idee -> de flash activeert alleen maar als je op het gedeelte klikt dat je wilt zien?

harriepopov 21-04-10 00:05

komt flash player met OS 4.0?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:12.