//

Waarom hackers een datum stellen ? en dit vaak niet nakomen.

Waarom hackers een datum stellen ? en dit vaak niet nakomen. discussie in Chat en geruchten forum; ( verdwijnt na registratie ) Hackers zetten vaak een datum neer voor hun nieuwe hack software maar waarom komen ze hun afspraken niet na? Of willen ze op deze manier ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture > Chat en geruchten
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 09-10-09, 18:26
benjaminq1 benjaminq1 is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 0
Standaard Waarom hackers een datum stellen ? en dit vaak niet nakomen.

Hackers zetten vaak een datum neer voor hun nieuwe hack software maar waarom komen ze hun afspraken niet na?
Of willen ze op deze manier hun rekening spekken?

Geef hier jouw eigen reactie, of gedachte gang hierover.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-10-09, 18:28
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Misschien om elkaar gek te maken.

Wil jij ze hieraan houden dan ?
__________________

  #3  
Oud 09-10-09, 18:40
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Ik stel hem even anders:

Waarom gebruikers zo ongeduldig zijn ? en dan onnodige berichten plaatsen.
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #4  
Oud 09-10-09, 18:46
benjaminq1 benjaminq1 is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 0
Standaard

Zo kan je het ook stellen, maar dat is een nieuw topic waar iedereen het antwoord op weet.
  #5  
Oud 09-10-09, 19:53
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Hoe zorgt uitstel voor het spekken van een rekening?
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #6  
Oud 09-10-09, 20:17
ℜuben's schermafbeelding
ℜuben ℜuben is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 214
Standaard

Hackers zijn nu eenmaal computer-breintjes. De datum/data die ze opgeven zijn vaak in een ander getallenstelsel. :-P
  #7  
Oud 09-10-09, 20:17
jemoer jemoer is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 72
Standaard

Wat jij zou moeten doen de volgende keer als ze hun afspraak met jou niet nakomen is gewoon naar de politie gaan en klagen dat jij je gratis software waarmee jij je apparatuur kan hacken niet op tijd heb gekregen omdat je dat zelf niet kan.
  #8  
Oud 09-10-09, 20:37
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jemoer Bekijk bericht
Wat jij zou moeten doen de volgende keer als ze hun afspraak met jou niet nakomen is gewoon naar de politie gaan en klagen dat jij je gratis software waarmee jij je apparatuur kan hacken niet op tijd heb gekregen omdat je dat zelf niet kan.
Of nog beter, een protestactie beginnen, of misschien zelfs een partij?

Even zonder flauwekul. Ik kan zijn 'frustratie' enigszins wel begrijpen, voel deze namelijk ook wel. Het is immers ook een slimme truc van die hackers, om donaties ophalen. Als je de reacties er op na leest, dan wordt duidelijk hoe wanhopig veel mensen toch zijn en bij het eerste beetje nieuws gelijk hun dank (in geld) uit spreken. Geohot stelt mij enigszins teleur en ik ben bang dat ik op zondag eveneens teleur wordt gesteld. Toch zet ik mijn geld wel op Geo in (figuurlijk dan he ), omdat die enigszins terecht vertrouwen weet te kweken.
  #9  
Oud 09-10-09, 20:38
benjaminq1 benjaminq1 is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 0
Standaard

Michel15 Nee

XIII misschien dat meer mensen op de DONATE button drukken !

Ruben leuk antwoord

Jemoer zal ik overwegen maar zoals je kan zien is mijn iphone niet gejailbreaked
  #10  
Oud 09-10-09, 21:10
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Ontwikkelaars geven ook vaak een release datum van hun programma, om de ongeduldige mensen gerust te stellen. (heb er ervaring mee namelijk )
__________________
Game Center ID ORIONSFKNBELT
  #11  
Oud 09-10-09, 21:26
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Niet iedereen vraag donaties hoor, zoals het dev-team:

DONATIONS: /dev/null
  #12  
Oud 09-10-09, 21:36
benjaminq1 benjaminq1 is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 0
Standaard

Bomans voor zulke teams heb ik respect.
  #13  
Oud 09-10-09, 22:05
VonZescao VonZescao is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 83
Standaard

In 2040 kunnen we op de maan wonen. O wee als NASA deze deadline niet haalt! ...

Een ETA stellen? Wellicht omdat deze moeilijk vast te stellen is wanneer je met iets complex bezig bent als software hacken. Je weet nooit waar je tegenaan loopt. Een ETA is ook vaak indicatief en zoals iMario zegt dan zijn de boe-roepers, zoals jij, weer even stil.

En donate, dat doe je uit vrije wil. Ik heb nog niet gelezen dat ze specifiek om donations vragen. Dat sommige doneren, tja, dat moeten ze zelf weten. Er wordt op iPhoneclub ook niet gevraagd om op Google Ads te klikken met de hoop dat er nieuwsberichten geplaatst zullen blijven worden.
  #14  
Oud 09-10-09, 22:16
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VonZescao Bekijk bericht
In 2040 kunnen we op de maan wonen. O wee als NASA deze deadline niet haalt! ...

Een ETA stellen? Wellicht omdat deze moeilijk vast te stellen is wanneer je met iets complex bezig bent als software hacken. Je weet nooit waar je tegenaan loopt. Een ETA is ook vaak indicatief en zoals iMario zegt dan zijn de boe-roepers, zoals jij, weer even stil.

En donate, dat doe je uit vrije wil. Ik heb nog niet gelezen dat ze specifiek om donations vragen. Dat sommige doneren, tja, dat moeten ze zelf weten. Er wordt op iPhoneclub ook niet gevraagd om op Google Ads te klikken met de hoop dat er nieuwsberichten geplaatst zullen blijven worden.
Doneren is inderdaad uit vrije wil, zoals het woord eigenlijk al zegt, maar er is door niemand gezegd dat de teams een verplichte bijdrage stellen of hier specifiek om vragen. Zoals ik eerder al probeerde aan te geven, schept een ETA meer duidelijkheid. Velen zijn, om het maar tot Apple beperkt te houden, enorm 'hongerig' naar een jalbreak. Echt duidelijkheid omtrent de hele situatie wanneer een eventuele jb uit zou komen voor OTB 3.1 iPhones en 3e generatie Touch was er niet. Het plaatje is voor velen zelfs uitzichtloos geweest, als je de reacties er zo op na leest en met acties als een ETA stellen stel je een hoop mensen gerust wat in veel gevallen (vooral in Amerika) indirect leidt tot donaties.

Al met al is het onzinnig om er diep op in te gaan, maar ik wil aangeven dat ik Benjamin's punt enigszins kan begrijpen. Toch zijn het zij die uiteindelijk met de mogelijkheden komen om dat ding te hacken, dus je er echt negatief over uiten kan ook weer niet, tenzij je je scheel wilt betalen voor al die apps..

En wat Geo betreft; die jongen werkt keihard aan dit project (als we zijn twitter mogen geloven):

Citaat:
anyone by Evanston, IL who can build a wooden platform for a frat party? promised i'd do it but i'm not there, i'm here working on ra1n
Wat uiteindelijk heeft geleid tot (5min. geleden op zijn twitter gepost):

Citaat:
old style pwnage working!!, bottom half of jailbreak for iphone, ipt, and sort of 3g...although i may have to drive to chicago tonight
  #15  
Oud 19-10-09, 17:23
ChiTheDesigner ChiTheDesigner is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 63
Standaard

Dit heeft niet enkel betrekking tot hackers, om eerlijk te zijn.
Computerspelgiganten hebben er ook vaker last van, evenals bordspelfabrikanten en dergelijke.

Muziek;
De CD "Detox" van Dr.Dre zou in 2005 zijn nieuwe album Detox lanceren. Tot op heden is het album nog niet uit. Hij heeft weer een datum geprikt - begin 2010.

Videospellen;
God Of War III zou in de herfst van 2009 zijn debuut maken. Vervolgens wordt er bekend gemaakt dat ze deze datum ontwerptechnisch gezien niet zullen halen. De datum wordt verstelt naar Maart 2010.

Er zijn verschillende redenen waarom het afwerkingsproces vertraging op kan lopen:

o Er is een fout opgetreden tijdens het uitvoerproces
o Er is een (tot noch toe) onbekende fout ontdekt in het eindproduct
o Er wordt niet duidelijk nagedacht over de distributie, waardoor het product niet op de afgesproken datum geleverd kan worden
o Een morele kwestie; misschien wil de ontwikkelaar nog een laatste punt behandelen
o Er is niet zorgvuldig genoeg getest door de testers en er doet zich een compleet genegeerde fout voor

En ga zo maar door.

Neemt niet weg dat ik er sterk mee eens ben dat personen / bedrijven moeten uitkijken met releasedata. Liever een procentuele voortgangsbalk / stappenproces, zodat we in diepte kunnen meekijken met het ontwikkelingsproces en zelf een inschatting hebben van hoe ver de ontwikkeling van het desbetreffende product is.



Maar zoals eerder gezegd is dat een marketingtechnisch stukje, het heeft alles te maken met het gedrag van je doelgroep en dingen waar ik hier verder niet op in zal gaan. De onderliggende gedachte is; probeer dat maar eens uit te leggen aan iemand die ontwikkelt.

Laatst gewijzigd door ChiTheDesigner; 19-10-09 om 17:39.
  #16  
Oud 19-10-09, 17:44
ChiTheDesigner ChiTheDesigner is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iMario Bekijk bericht
Ontwikkelaars geven ook vaak een release datum van hun programma, om de ongeduldige mensen gerust te stellen. (heb er ervaring mee namelijk )
Om hier even op terug te komen - hier heeft iMario heel duidelijk een punt.

Vooral in het bedrijfsleven wordt er erg hard gehamert op een uiterlijke releasedatum. Elke techneut, artiest, bouwvakker, lasser, commerciële wetenschapper etc. weet dat. Het is altijd een spel tussen de mensen die iets goed willen doen en de mensen die gewoon iets willen doen.

Wanneer mensen mij vragen over jailbreaks en het DevTeam, ben ik ook altijd genoodzaakt te zeggen: "Jongens, wees blij dat het er komt. Zonder de inspanningen van deze individuen hadden we helemaal niets om naar uit te kijken."

Dus in elk geval is respect voor de welwillenden altijd op de goede plek.
Zo ook de makers, beheerders en onderhouders van deze site.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
File upload vanuit de webbrowser, waarom laat Apple dit niet toe? Apple740 Desktop-applicaties 6 22-10-11 23:25
Waarom in iTunes bij capaciteit 3.8GB aan apps terwijl dit opgeteld veel minder is? twslacker iPhone Apps 2 03-04-11 22:08
Waarom kost een MMS een halve euro? S¡mon Odido (T-Mobile) 7 28-09-09 00:46
Visual Voicemail is niet in te stellen. Geqxon iPhone algemeen 9 14-07-09 15:53

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:01.