//

Belgische wetgeving omtrend garantie

Belgische wetgeving omtrend garantie discussie in Chat en geruchten forum; ( verdwijnt na registratie ) Nu ik zelf met problemen omtrent de garantie van mijn iPhone geconfronteerd wordt heb ik voor mezelf wat een en ander aan het opzoeken geweest ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture > Chat en geruchten
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21-12-09, 19:21
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard Belgische wetgeving omtrend garantie

Nu ik zelf met problemen omtrent de garantie van mijn iPhone geconfronteerd wordt heb ik voor mezelf wat een en ander aan het opzoeken geweest om te weten waar ik sta als consument. Vaak wordt de consument in de doeken gedaan door vlotte praatjes van verkopers en ook door hun eigen naïviteit en vandaar dat ik enkele zaken op een rijtje gezet heb zodat ik toch enigzins wat ter verdediging heb.

In volgende link word de nieuwe "Belgische" wetgeving die op 01/01/2005 in voegen getreden is behandeld.

De nieuwe wet op de garanties
Wat verteld men hier? Hier wordt verteld dat de consument recht heeft op een kostenloze herstelling van het goed, of zelfs een vervanging hiervan. Ook zou je een prijsvermindering kunnen eisen of zelfs de koop verbreken en je geld terugeisen.

In theorie zou je na talloze keren van je toestel binnen te brengen, een nieuwer model kunnen eisen, in dit geval de 3GS dus, uiteraard in functie van het mogelijke en redelijke en dat is het ook in dit geval (3G is een duurder toestel in wezen).

Dus dit is in het kort hoe het tijdens de garantieperiode zou kunnen gaan. Maar wat als je toestel pas de beruchte "haarscheurtjes" vertoont nadat je garantie verlopen is? Wel, dan blijf je toch niet echt in de kou staan, maar je kan je verhalen op het bestaande regime van de verborgen gebreken zoals vermeld in bovenstaande link. Wat het me van de verborgen gebreken inhoud kan je in ondestaande link lezen.

BelgischRecht.Net

Dit houd min of meer in dat je moet kunnen aantonen dat de gebreken aanwezig waren tijdens de garantie en dat kan je, de "haarscheurtjes" zijn ondertussen door Apple erkend als iets dat onder garantie valt en dit betreft dus een fabrikagefout en in theorie kan je levenslang garantie claimen op een fabrikagefout (als ik het goed voor heb).

Hopelijk hebben jullie Belgen hier wat aan, voor de Nederlanders kan ik helaas niet vertellen hoe het allemaal zit, maar allicht is dit min of meer hetzelfde geregeld.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: belgische 3g op 3.1.2 tricia01 Jailbreak 7 29-03-11 20:58
Belgische wetgeving. hoe en wat? DeepFritz Ontwikkelen voor iOS 1 22-09-09 16:29
[3GS] Vraag omtrend bereik 3G/non-3G Tommeh iPhone algemeen 10 17-08-09 02:09
Wat met een Belgische iPhone en garantie (NL) Londonforever iPhone algemeen 5 29-08-08 11:55
Apple in strijd met Europese wetgeving? donki89 Archief 0 15-01-08 21:59

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:16.