iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Chat en geruchten (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/)
-   -   Toekomst en gebruik Iphone als centraal apparaat (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/51714-toekomst-gebruik-iphone-centraal-apparaat.html)

jbruijntjes 10-01-10 00:15

Toekomst en gebruik Iphone als centraal apparaat
 
Hallo,

Als IT man ben ik dagelijks in de weer met computersystemen en heb ik er een hobby van gemaakt na te denken hoe we het onszelf steeds makkelijker kunnen maken.
Het gedoe met diversen pc’s Imacs etc is voor de huis-tuin-en-keuken gebruiker nog steeds een gedoe

Graag wil ik een idee met jullie delen en kijken hoe men hierover denkt.
Het is wel een moeilijke discussie omdat deze met kennis van diversen technieken (VDI, Applicatie virtualisatie, cloud computing etc) alle kanten op kan gaan daarom wil ik beperken tot de toekomstige wijze waarop de Iphone ons verder gaat helpen.

In het kort : Het lijkt mij geweldig als mijn Iphone het enige is wat ik nog zou gebruiken.
Ook daar gaan we.

Ik zie de manier waarop men Internet gebruikt veranderen, waar men vroeger aan het
‘ free browsen’ was, is men nu op zoek naar een applicatie die kan voorzien in een bepaalde behoefte.(lees workflow)
Men is dus steeds minder aan het browsen en doet alles direct in applicaties.

-Off topic- Voel de bui alweer hangen met de onlangs gepubliceerde berichten over grote overnames in het Mobile advertisment circuit –Off topic-

Een direct voorbeeld is ‘ik wil weten of er file staat’ , ‘ik wil een bericht schrijven op twitter’, ‘ik wil het weer voor morgen zien’.
Hiervoor voldoet het scherm van de Iphone perfect.

Maar wanneer je een offerte wil typen, echt een lang stuk wilt lezen of toch wat relaxter een film wilt kijken? Dan moet je weer achter een andere machine kruipen. Synchroniseren, online opslaan etc.
Maar waarom zouden we dit zo mogelijk doen?

Stel er staat op een willekeurige locatie (cafe, kantoor, thuis , bij vrienden) randapparatuur denk hierbij voor de beeldvorming even aan de nieuwe 27 Inch Imac.
Stel dat dit geen IMAC is maar enkel en alleen ‘randapparatuur’ welke jou of anderen in staat stelt de Iphone te docken (fysiek met kabel of via een draadloos protocol).

Dan bedoel ik niet ‘ je krijgt het Iphone scherm extreem uitgerekt op een groot scherm’
Nee, je krijgt eigenlijk gewoon een Snow Leopard desktop. (Want het springboard is alleen een andere interface) Dan is dat toch gewoon veel makkelijker?

Men heeft 1 apparaat te beheren en de rest komt uit de wolk.
Je kunt dat heerlijk werken (lokaal of ergens in de wolk)
Ben je klaar trek je de stekker eruit of je loopt uit het bereik van de randappatuur en de normale Iphone interface neemt het weer over.

Ik ben op de hoogte van de mogelijkheden met VNC maar ik wil die nogmaals even naast ons neerleggen.
Uiteraard zal de Iphone nog verder moet evolueren in lokale opslag , video output etc maar het zojuist beschreven beeld klinkt toch niet als science fiction in de oren?? Er moet alleen een medium met hoge bandbreedte en een uniform docking protocol komen. Of bestaat dit al? En roep aub niet Wi-Fi, bluetooth etc.

Trekken we de lijn nog verder richting het ‘beam me up scotty’ niveau dan hoeft de Iphone helemaal geen fysiek apparaat meer te zijn maar een implantaat op nano niveau….
Uuh ik dwaal af….reacties graag :cool:

ButcherJF 10-01-10 07:30

Volgens anderen ziet het er in 2020 zo uit....


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:28.