iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Chat en geruchten (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/)
-   -   Vliegend rood lichtje wtf? (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/63449-vliegend-rood-lichtje-wtf.html)

borgqueenx 03-07-10 01:03

Vliegend rood lichtje wtf?
 
Geen onserieuze antwoorden please. Ik zag vandaag een vliegend rood lichtje in ons dorp vroomshoop, samen met mijn vader en moeder.
Het was geen lampion, er was namenlijk geen vuur. Het was meer een soort fel rood led lichtje. Er zat iets zwarts boven. Er kwam absoluut geen lawaai vanaf. Het zweefde op gelijke hoogte de hele tijd en zelfde snelheid(aardig snel) in redelijk dezelfde richting, er stond zo goed als geen wind. Het was ongeveer half uur geleden. Vuurwerk dacht ik ook aan maar dat kon het haast ook niet zijn door het led licht zeg maar.
Dit is de eerste keer dat ik dit meemaak...dus iets om over te chatten hopelijk. Meer mensen dit gezien?

Jupsin 03-07-10 01:10

Unidentified Flying Object! Dikke donder :d:d
Maar kom op, wees redelijk.. Wat denk je dat het kán zijn?

debroei 03-07-10 01:12

De ISS paseerde vandaag NL en rond half twaalf vanavond zichtbaar zijn geweest.
Ben helaas vergeten zelf te kijken.
Komende dagen ook weer t zien.
Als je wilt weten hoelaat moet je even kijken op heavenabove.com

borgqueenx 03-07-10 01:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jupsin (Bericht 481536)
Unidentified Flying Object! Dikke donder :d:d
Maar kom op, wees redelijk.. Wat denk je dat het kán zijn?

Ja dat is de betekenis, en dat was het dus ook. Iets wat vloog en niet kon indentificeren. Daarom post ik het hier. Sta open voor suggesties wat het dan wel kon zijn. Ik heb geen idee, maar weet dat het er was.

Jupsin 03-07-10 01:16

Jammer dat ik het zelf niet heb gezien. Zijn er beelden op youtube terrecht gekomen toevallig? :)

borgqueenx 03-07-10 01:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door debroei (Bericht 481537)
De ISS paseerde vandaag NL en rond half twaalf vanavond zichtbaar zijn geweest.
Ben helaas vergeten zelf te kijken.
Komende dagen ook weer t zien.
Als je wilt weten hoelaat moet je even kijken op heavenabove.com

Op ge googled en meesten praten over wit licht en iets wat richting oosten vliegt. Wat ik zag was fel rood, vloog naar onze mening veel lager en in de tegenovergestelde richting.
Maarja waarschijnlijk enigste logica van dit moment.

borgqueenx 03-07-10 01:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jupsin (Bericht 481540)
Jammer dat ik het zelf niet heb gezien. Zijn er beelden op youtube terrecht gekomen toevallig? :)

Youtube net gecheckt, dat kan echt niet zijn wat ik zag.

debroei 03-07-10 01:41

Onbemand ruimteschip mist ISS | nu.nl/wetenschap | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Onbemand ruimteveer met goederen heeft geprobeerd te docken wat niet is gelukt.

Dragon 03-07-10 01:44

Die heb ik dus net wel gezien, de ISS.

Vond het al raar een vliegtuig zonder knipperende lichten en een constante helderheid van wit licht. Dat ding gaat hard.

Maar wat jij gezien hebt is wel raar. Hoe hoog vloog hij.

borgqueenx 03-07-10 01:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dragon (Bericht 481548)
Die heb ik dus net wel gezien, de ISS.

Vond het al raar een vliegtuig zonder knipperende lichten en een constante helderheid van wit licht. Dat ding gaat hard.

Maar wat jij gezien hebt is wel raar. Hoe hoog vloog hij.

Mmm ik schat tussen de 15 en 75. Was dubbel zo hoog als een huis...maar verder kan ik het niet zeker zeggen, vandaar de 75m. Hoger kon niet.
Ben blij dat mn ouders het zagen anders had ik mezelf voor gek verklaard :P

Nemisis2003 03-07-10 23:49

Heel toevallig heb ik ooit zelf in Vroomshoop bij nacht een "vlieger" gezien. Eerst dacht ik WTF, maar later had ik het door dat het om een vlieger ging. Het patroon, de lichtsterkte en de manier waarop het knipperde was net iets te Knight Rider...
Het ging hierbij om een vlieger met meerdere rode lampjes..volgens mij 3. Misschien zijn er nu 2 van kapot en knippert het lampje niet meer?

Heb laatst in Enschede trouwens een oranje-achtig licht langs zien vliegen. Tegen het schemer, het was geen klein vel lampje, leek haast nog meer op een ontbranding. Ik denk dat deze zeker enkele honderden meters hoog vloog en het ging echt snel..

borgqueenx 04-07-10 02:59

Een vlieger met led die niet omhoog/omlaag gaat? Lijkt me vreemd, maargoed mischien was het dat wel...

rudeboy 04-07-10 06:47

laser-pen ? :}

borgqueenx 04-07-10 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rudeboy (Bericht 482009)
laser-pen ? :}

Nee, dat kon het niet zijn. Ben laser freak en weet dat zeker:D

morphf 11-07-10 00:49

geen alarm pistool geweest ?

die geven toch ook rode oplichtende " kogels"

borgqueenx 11-07-10 00:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morphf (Bericht 486936)
geen alarm pistool geweest ?

die geven toch ook rode oplichtende " kogels"

Nee dat doet toch meer aan als vuurwerk? En dat zweeft toch niet snel een richting op?

Karnemelk 11-07-10 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nemisis2003 (Bericht 481951)
Heb laatst in Enschede trouwens een oranje-achtig licht langs zien vliegen. Tegen het schemer, het was geen klein vel lampje, leek haast nog meer op een ontbranding. Ik denk dat deze zeker enkele honderden meters hoog vloog en het ging echt snel..

Die heb ik een paar maanden geleden in Amersfoort ook gezien 's avonds toen ik de hond aan het uitlaten was. Hing eerst een tijdje stil en ging daarna als een speer omhoog.

moldemol 17-07-10 23:30

vaag al gedacht aan een test van de overheid
die gasten spoken vanalles uit

roel88 18-07-10 00:03

Als we het dan toch over ufo's hebben. Check dit :P

http://www.spitsnieuws.nl/archives/v..._in_china.html

moldemol 18-07-10 19:38

ja ik las het vanmorgen ook
zal vast weer zoon hoax zijn


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:24.