iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Chat en geruchten (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/)
-   -   Waarom iPhone (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/7070-waarom-iphone.html)

fabulaus 11-02-08 16:03

Waarom iPhone
 
Titel zegt het eigenlijk al wel, waarom heb jij gekozen voor een iPhone?

fabulaus 11-02-08 16:32

Zal maar gelijk aftrappen: Erger me eigenlijk altijd al aan de omslachtige besturing van de gemiddelde telefoon, heb al heel wat merken en types gehad maar het is overal hetzelfde. Er word van alles voorgeinstalleerd op de telefoons en de helft gebruik je nooit of is niet eens te gebruiken in Nederland (bijvoorbeeld DVS van nokia, friends van SE). Het kan dan ook niet anders dan dat de telefoon hier alleen maar weer langzamer van word, en ook dit is een grote ergenis voor mij. Hoewel ik eerst heilig geloofde in camera telefoons weet ik nu na de k750i, de w800i, de n73 en een n95 dat geen enkele camera phone ook maar in de buurt komt van een simpele €150 euro camera. Het eenige pluspunt aan de Nokia's was de mogelijkheid voor TomTom maar in de praktijk heb je nooit je GPS muis bij je als je hem nodig hebt. Verder communiceert de gemiddelde telefoon alleen met windhoos of alleen gedeeltelijk of via een omweg met een Mac. Je merkt het wel ik ergerde me dood.

In de iPhone zie ik een telefoon die doet wat die moet doen en aan boord heeft wat je van een telefoon mag verwachten en niets meer dan dat. Een makkelijke en goed werkende besturing en hetgeen wat die kan doet die ook goed. Eind deze maand neemt mijn oom er een voor me mee en ik verwacht niet snel over te hoeven stappen op een andere (iig zeker geen ander merk).
Hetzelfde gold eigenlijk voor mijn macbook en daar ben ik nu ook al bijna een jaar heeeel erg blij mee!

danield 11-02-08 16:40

Apple!
Ik heb tot nu toe alleen wat goedkopere mobiele telefoons gehad.
Nog nooit een camera, nog nooit realtone ringtones, laat staan internet en muziek.

Die iPhone is echter een geweldige gadget. Een leraar van mij heeft een Windows Mobile ding, daar ontwikkelen we af en toe wel wat voor en klooien we wel eens mee. Wat een gedoe is dat... Niet alleen gaat het zo traag als een koe, maar ook ziet 't er niet uit (vensters die elkaar overlappen als hij half vasthangt, menu's die langzaam opbouwen, etc.).

Wat ik zo mooi vind aan de iPhone is dat je met je vinger beweegt. Het enige waar ik dat kon vinden op Windows Mobile was waar je de foto kon verplaatsen, maar zelfs dat werkte niet echt. Bij de iPhone rol je de menu's alle kanten op, zoom je, 'swipe' je, enzovoorts.

Kaspers 11-02-08 16:42

Omdat het een vet apparaat is.

Modena 11-02-08 22:09

Voor de agendafuncties, wel spijtig dat exchange mail nog niet werkt.

Grample 11-02-08 22:11

- OSX
- Simpel
- Functioneel
- Design
- Grote community

bytedust 12-02-08 14:24

Normaal gesproken stel ik niet veel eisen aan een telefoon, geen poespas nodig. Ik ben van een Samsung E700 naar een cheesy Siemens gegaag, waarmee ik wel kon bellen in Amerika. Toen ik de iphone ontdekte was ik vrij snel verkocht. Sowieso vanwege de ipod functie (mijn 4 gig blauwe mini was ook verjaard). Toen ik de laatste keer naar Amerika ging in januari besloot ik er eentje te kopen. Still love it!

Tyr 12-02-08 15:46

Coole telefoon, iPod met telefoon erin gebakken zodat ik ze niet allebij moet meesleuren en gemakkelijke sync met OSX. Meer moet dat niet zijn.

LJJ 12-02-08 16:10

Ik ging ook voor de iPod + Mobiel

Adriaan 12-02-08 17:33

Ik heb wel nog geen iPhone, maar ben er hard voor aan het sparen.. :)
Waarom ik er een wil? Simpel: ik heb nog nooit zo'n mooie, slanke telefoon gezien. Ik hecht veel waarde aan design en Apple weet mij elke keer weer te verbazen met zijn producten. Zoals je zegt fabuleus: de interface en de menu besturing is altijd een ergernis bij mobiele telefoons en Apple is eigenlijk de enige die erin geslaagd is om een telefoon te maken met een goeie besturing. Dat geldt eigenlijk niet alleen voor de telefoon, maar ook voor de Macs en de iPods.
Er zijn natuurlijk wat minpunten: ontbreken van 3G, flash, java; gelukkig zit flash er aan te komen en ik hoop dat java ook snel volgt. En Apple heeft vast goed nagedacht over het implementeren van 3G in de iPhone. We hadden nu vast wel een 3G iPhone kunnen hebben, maar dan was hij waarschijnlijk dikker geweest en was de batterijduur zeker om te huilen geweest. Wat ik positief vind, is dat alles wat Apple in de iPhone heeft gestopt geen half werk is, maar gewoon uitmuntend!

Lantaarnpaal 12-02-08 17:39

Eigenlijk vooral omdat het zo'n ongelooflijk geil ding is :D De functies ervan zijn geweldig, en (misschien het belangrijkste) het is door Apple gemaakt :)

Phuncz 12-02-08 17:56

Omdat het innovatief is qua besturing en interface.
Omdat het meeste goed uitgewerkt is ipv. veel functies die half af zijn.
Het is een heerlijk toestel om te gebruiken en het is een bewijs dat de GSM markt saai en conservatief werd.

Tyr 12-02-08 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Phuncz (Bericht 62270)
Het is een heerlijk toestel om te gebruiken en het is een bewijs dat de GSM markt saai en conservatief werd.

Dat zeker. Hij is veel beter dan de zoveelste lelijke Nokia gsm, of de laatste SE waarbij ze nog maar eens een keyboardje hebben gebruikt dat stuk gaat na een maand zodat je een nieuwe moet kopen.

The King 12-02-08 22:28

Bruut design, fantastische besturing en natuurlijk geniaal om een telefoon aan een ipod te koppelen en niet zoals de meeste telefoons met duur uitbreidbaar geheugen (micro sd) maar gewoon standaard 8 of meer gig, en een volwaardige ipod en niet zo`n last minute mp3 spelertje eraan toegevoegt, heb m nog niet maar wacht met smart zoals een kind op sinterklaas of op z`n verjaardags cadeautjes!!!!!

Apple Rules

kennyparker 12-02-08 23:01

Gewoon een hebben dingetjuhh, een heerlijke versnapering

forum.bericht 13-02-08 00:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fabulaus (Bericht 60981)
Titel zegt het eigenlijk al wel, waarom heb jij gekozen voor een iPhone?

Gewoon een kwestie van niet logisch nadenken c.q. geen verstandig gedrag.

Ik heb namelijk al:

een 20' iMac, Mini, Cinema Display, iBook, macBook Air, iPod, Spooks, EyeTV250, Miglia TVMax en nog wat Apple spul dus waarom niet ook een iPhone???

nikoc 13-02-08 07:55

Hmmz, ik had natuurlijk ook een HTC'tje kunnen kopen, maar daar was weinig uitdaging aan! Iphone gekocht voor de kick: krijg ik 'em hier te pakken? Lukt de activatie? Met stealthsim trachten te unlocken?

Dat waren spannende tijden :P

ps. het toestel ziet er ook gewoon mooi uit en is erg functioneel imo

Stiruam 13-02-08 08:16

Nja allet andere mobiele spul ius en blijft mobiel de iPhone is een begrip arpart.
Het straalt stijl, en luxe uit :D en het is een mobiele alles kunner. Het enige jammere is GPRS maar dan nog ik mis het niet echt :p

Greetz, Stiruam

Blackherrie 18-02-08 19:06

ben snel verveeld. heb bergen telefoons ondertussen en pocket pc's. en een paar heerlijke blackberries.. Dus de iphone mocht niet ontbreken in de collectie om te testen :)

herbie65 18-02-08 19:37

Ik heb een record gevestigd met mijn iPhone...Ik gas nu de 7e maand in met mijn iPhone, en voorheen heb ik nog nooit zolang een telefoon gehad......

Amp. 18-02-08 20:19

Het werd in m'n handen geschoven..
Eigenlijk wilde ik em eerst wel.. daarna niet meer, ik had een e65 gekocht..
Mijn ouders gingen naar NY, en ik dacht dus nouja, boeie, een kennis was mee.. En die ging een iPhone (x2) kopen!
Dus ja.. mijn pa impuls aankoopt er ook eentje.

Ik weet natuurlijk van niets, onder het avondeten verteld hij mij dus dat hij er eentje heeft gekocht, voor mijn eindexamen, en dat ik moest stoppen met WoW > beter best moet doen voor school!
Dus nouja, hij vond het stom om te wachten tot na de eindexamens, dus hij gaf em nu al :P

Dat is mijn verhaal eigenlijk..

ArB 18-02-08 21:03

ben je met WoW gestopt ? :p

denboris 18-02-08 21:57

oh, vooral omdat het een cool toestel is, en eigenlijk alles in een heeft.
Ook het krasvrije scherm en het gemakkelijk syncen met mijn mac heeft me over de streep getrokken.

Amp. 19-02-08 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ArB (Bericht 67251)
ben je met WoW gestopt ? :p

Jah :P al 4 maanden 'clean'.. :D
Heb er eigenlijk nooit moeite mee gehad. Het enige leuke was de sociale contacten ingame.. maar voor de rest :cool:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:46.