iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Chat en geruchten (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/)
-   -   met iPhone naar US (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/7783-iphone-naar-us.html)

sjoeii 19-02-08 18:39

met iPhone naar US
 
Ik ga binnenkort naar Miami.
Nu wil ik uiteraard mijn iPhone meenemen. Iemand ervaring hiermee? Hoe reageert de douane als je al een iphone hebt en deze meeneemt naar US?

forum.bericht 19-02-08 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjoeii (Bericht 67824)
Ik ga binnenkort naar Miami.
Nu wil ik uiteraard mijn iPhone meenemen. Iemand ervaring hiermee? Hoe reageert de douane als je al een iphone hebt en deze meeneemt naar US?

Bij je vertrek/aankomst daar zal niemand zich er druk over maken.

probleem zou kunnen ontstaan als je weer terugkomt en de Schiphol veldwachter ontdekt hem. Dan zul jij moeten aantonen dat je hem al had voor je vertrek.

Hoe? Bijv. bonnetje van degene die hem aan jou heeft verkocht (mits dat een betrouwbare indruk maakt). Gebruikssporen kunnen ook als bewijs dienen.

Amp. 19-02-08 19:28

Laat zien dat je er al mee kan bellen en dat er allang dingen opstaan.
Sowiezo, als je em prive gebruikt.. ze doen het meer om handel te voorkomen..

sjoeii 19-02-08 19:53

thanx
Ik heb er in ieder geval al een bel history instaan uiteraard

fabulaus 19-02-08 23:20

En wat dacht je van oude SMSjes e.d. Lijkt me niet echt dat ze er moeilijk om doen als je hem gewoon in je broekzak hebt zitten.. Als je met je €15K rolex of je €300 zonnebril op schiphol land zullen ze je toch ook niet om je bonnetjes vragen? Word een ander verhaal als je de complete gesealde doos mee neemt.

sjoeii 20-02-08 07:28

Dat dacht ik ook

sjowol 20-02-08 08:48

je kan ook te para zijn natuurlijk ;)
het is maar een telefoon hoor...

sjoeii 20-02-08 12:08

haha
Das waar. Ik heb er geen zin in dat ik straks alsnog óf belasting moet betalen óf erger alles in moet leveren. Better be safe than sorry ;)

cccarlos98 20-02-08 12:43

Ik zit elke week in de states en mij hebben ze eigenlijk nog nooit iets gevraagd. Maar als aanrader zou ik hem in je broekzak steken en niet te veel showen...
Soms kunnen ze echt moeilijk doen.
Let wel, als je hem in de states gekocht hebt moet je er eigenlijk invoerrechten op betalen als je in europa binnen komt. En dus de twee bewijzen tonen is pas echt ok.

herbie65 20-02-08 13:05

officieel is het zo, dat een artikel nadat het (illegaal) geïmporteerd is, ze nog moeilijk kunnen gaan doen.
Maar net wat hierboven gezegd is, als je hem al een tijdje in gebruik hebt, moeten het wel een enorme zeikerd zijn wil hij je pakken.
Maar die zijn er wel op Schiphol (ik spreek uit ervaring)

Frazzle 21-02-08 12:31

Kan iemand zijn factuur effe scannen, dan dan kan ik die weer printen, en mee nemen als bewijs dat ik hem al had :). Of neem je dan weer teveel risico?

DertKesh 21-02-08 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frazzle (Bericht 68884)
Kan iemand zijn factuur effe scannen, dan dan kan ik die weer printen, en mee nemen als bewijs dat ik hem al had :). Of neem je dan weer teveel risico?

Ik hoorde van een bekende van mij dat hij voordat hij voorbij de douane gaat (op het vliegveld) hij altijd aangeeft dat hij een X mobiel meeneemt (in dit geval geen iPhone)

en ik weet ook niet of hij een factuur of bon laat zien (volgens mij niet).

En dat hij dan geen problemen heeft als hij terug komt of in het land waar hij op dat moment is.

Misschien dat dit ook met de iPhone gedaan kan worden?

Frazzle 21-02-08 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DertKesh (Bericht 68915)
Ik hoorde van een bekende van mij dat hij voordat hij voorbij de douane gaat (op het vliegveld) hij altijd aangeeft dat hij een X mobiel meeneemt (in dit geval geen iPhone)

en ik weet ook niet of hij een factuur of bon laat zien (volgens mij niet).

En dat hij dan geen problemen heeft als hij terug komt of in het land waar hij op dat moment is.

Misschien dat dit ook met de iPhone gedaan kan worden?

Dat je ze dus van te voren op de hoogte brengt "ik heb 4 telefoon bij me" om vervolgens 4 iPhones mee terug te nemen. Bij wijze van?

Wat een goed idee is, om bij de douane altijd achter een opvallend stel/familie te gaan lopen. Kan dat hun worden gepakt, en jij doodleuk door mag.:cool:

DertKesh 21-02-08 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frazzle (Bericht 68973)
Dat je ze dus van te voren op de hoogte brengt "ik heb 4 telefoon bij me" om vervolgens 4 iPhones mee terug te nemen. Bij wijze van?

Wat een goed idee is, om bij de douane altijd achter een opvallend stel/familie te gaan lopen. Kan dat hun worden gepakt, en jij doodleuk door mag.:cool:

Ik weet niet maar de Topicstarter wilt maar 1 telefoon meenemen. En die kennis van mij neemt dan ook zijn eigen mobiel mee maar meldt dit altijd van te voren aan zodat hij geen problemen krijgt in de land waar hij naartoe gaat of als hij terug komt in NL.

Ik heb niet gezegt dat dit gedaan kan worden dat als jij in je eentje 5 stuks wilt meenemen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:47.