iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Chat en geruchten (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/)
-   -   Tekenprogramma (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/8311-tekenprogramma.html)

BadSide 28-02-08 00:35

Tekenprogramma
 
Hallo,

Ik ben de laatste tijd erg veel met Photoshop bezig, maar ik zoek nu eigenlijk een programma waar ik normaal kan tekenen, dus gewoon zwarte/grijze lijnen, alsof ik met een potlood teken, en Paint vind ik niet zo'n goede oplossing. :D

Ik heb dus een tablet (Wacom Bamboo), en die ondersteund ook drukgevoeligheid, dus het liefst een programma die dat ook ondersteund.

Nou, ik hoor wel wat jullie in petto hebben! :)

Amp. 28-02-08 11:22

Dus een soort van paint om op te tekenen?
Dit heb ik zelf (beetje offtopic, maar wel leuk om te tekenen)
YouTube - Low-Cost Multi-touch Whiteboard using the Wiimote
Weg met 3000 euro whiteboard! go Wiiteboard!
(werkt echt goed)
--- Ik moet het zelf eens op school aan de man brengen ^^

jaz075 28-02-08 12:06

Misschien is Paint.NET iets voor je, is gratis maar dan met je wel .net framework downloaden (ook gratis van Microsoft). Ik weet niet of het zo'n tablet ondersteund

Nikooos 28-02-08 12:42

photoshop ondersteund toch ook de drukgevoeligheid?

Stiruam 28-02-08 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jaz075 (Bericht 72858)
Misschien is Paint.NET iets voor je, is gratis maar dan met je wel .net framework downloaden (ook gratis van Microsoft). Ik weet niet of het zo'n tablet ondersteund

Nou hij kan vista draaien dus .Net kan ie dan ook wel :p

Greetz, Stiruam

BadSide 28-02-08 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo (Bericht 72886)
photoshop ondersteund toch ook de drukgevoeligheid?

Oh ja? Nou, dan ga ik maar even zoeken.

Als dat niet lukt zal ik Paint.net even proberen. Thx mensen! :)

iCulture 04-03-08 02:48

Artweaver :: the artist way. Ik weet alleen niet of die werkt met je Wacom.

robjuuuh 04-03-08 21:55

Ik heb op me stage altijd gewerkt met tekentabletten van Wacom (a3 wide)
Met photoshop werkt dit prima, drukgevoeligheid word ondersteund.
Ik denk dat je met photoshop ook de beste resultaten kan behalen,

succes :)

Roman 04-03-08 22:07

Je moet het programma adobe illustrator® gebruiken, dat is een van de beste teken programma's die je maar kan bedenken en het onder steun ook wacom tablets. Photoshop is trouwens niet echt een teken programma maar een foto's bewerking programma omdat het gebruikt maakt van pixel, illustrater Bijvoorbeeld maak gebruik van raster met beeldpunten wat veel beter is om te gebruiken voor teken.

hier is wat info over het programma:)

Adobe - Adobe Illustrator CS3

Modbreak:
Verwijderd - Die opmerkingen zien we hier liever niet


sjowol 04-03-08 22:37

met een wacom schilderen gaat het beste met paint (corel geloof ik) als je het mij vraagt... van corel. maar idd ook adobe's koffiesjop is druk en hoek gevoelig.

BadSide 04-03-08 23:11

Heb het al gevonden met Photoshop.
Ga eens kijken hoe dat zit met Illustrator. Heb Photoshop een tijd geleden gewoon officieel gekocht, en Illustrator zat daar al bij, dus neem aan dat ik hem dan niet meer los hoef te kopen?

Maar thx in ieder geval! :D

EDIT
Toch niet, ImageReady zat er bij, geen Illustrator :D Eens kijken of ik het er dan voor over heb :P


sjowol 05-03-08 02:11

ik kan je nu al vertellen dat je met illustrator niets aan je wacom hebt.. ok je krijgt minder snel een muisarm maar that's it :P

#peter 09-03-08 16:58

Sketchbook pro gebruik ik zelf, evenals photoshop. Sketchbook is net iets meer gebasseerd op het vrije schetsen en makkelijk in gebruik.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:21.