iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Chat en geruchten (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/)
-   -   Haal mij over... (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/93235-haal-over.html)

psvpas 13-06-11 18:36

Haal mij over...
 
Hallo,

Ik weet dat ik van alles erover kan vinden op Apple.com en via google.
Maar ik vind die argumenten nog niet echt heel erg overhalend, dus bij deze de vraag/stelling:

Ik zit laatste tijd te denken om een MacBook Air te kopen.
Aangezien in in oktober naar Amerika ga, zal ik hem daar willen komen vanwege een vrij groot prijs verschil. (NL: €1000, Usa omgerekend: €694).

Alleen zit ik met het volgende: Wat wil ik er mee?
Wie kan mij overhalen, dat ik toch een Mac book koop:d
Tis eigenlijk een rare en grappige vraag. Maar ik wil er een, maar weet niet wat ik er mee moet. En ik vind het zonde om er 1 te hebben voor de heb...
Ik heb zelf gewoon een Windows computer waar ik in principe alles mee doe.

Ik heb al een iPad 1, die ik vrij vaak ergens mee naar toe neem. En een iPhone 3Gs. Mijn abonnement loopt binnen kort af, en ik verwacht dat er in september een nieuwe uit kom. Die zal ik dan nemen.

Greetz,

heijdemann 13-06-11 19:38

Je Nickname verklaard je vraag;)

psvpas 13-06-11 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door heijdemann (Bericht 682838)
Je Nickname verklaard je vraag;)

Hehe, lutser...

absrnd 13-06-11 19:40

als je het geld kan missen, moet je het zeker doen :)

je zal zien dat een Mac toch wel een hele andere ervaring is dan windows, en omdat iTunes e.d. beter geïntrigeerd in het OS is werkt het toch net effe prettiger.
om je overstap zo gemakkelijk mogelijk te maken, zal even rond moeten kijken, wat de vervangende programmas zijn die je op de mac kan gebruiken.

en even de Keynote speech bekijken van afgelopen week zal je zeker anthousiast maken voor en mac
YouTube - ‪Apple - 2011 WWDC Keynote Address‬‏
(wel even een lange zit, maar zeker waard)


en mocht de air niet bevallen, kan je deze zeker voor een leuk prijsje weer kwijtraken.

psvpas 13-06-11 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door absrnd (Bericht 682843)
als je het geld kan missen, moet je het zeker doen :)

je zal zien dat een Mac toch wel een hele andere ervaring is dan windows, en omdat iTunes e.d. beter geïntrigeerd in het OS is werkt het toch net effe prettiger.
om je overstap zo gemakkelijk mogelijk te maken, zal even rond moeten kijken, wat de vervangende programmas zijn die je op de mac kan gebruiken.

en even de Keynote speech bekijken van afgelopen week zal je zeker anthousiast maken voor en mac
YouTube - ‪Apple - 2011 WWDC Keynote Address‬‏
(wel even een lange zit, maar zeker waard)


en mocht de air niet bevallen, kan je deze zeker voor een leuk prijsje weer kwijtraken.

Dit is een antwoord waar ik wat aan heb. Tnx man.

Vervangende programmas heb ik niet zo zeer nodig. Waarschijnlijk alleen iWork.
Ik heb de Keynote gezien, maar zal em nog eens bekijken. Heb niet echt opgelet op het Lion stukje.
Het is natuurlijk ook een leuke ervaring om met een andere OS te werken natuurlijk. En zoals je ook al zegt, waarschijnlijk krijg ik er nog meer terug, dan ik er voor betaald heb dan.
Nogmaals bedankt voor je reactie!

absrnd 13-06-11 19:56

en vergeet niet, dat als je OSX niets vindt (wat ik echt niet kan voorstellen), kan je altijd Windows op een Mac draaien.
tegelijkertijd met Parallels of via bootcamp.

Amien 13-06-11 20:06

Doe je windows computer weg, en maak van je Mac book een dual boot :)

Jelmerrs 13-06-11 20:21

Ik zou zeggen: kijk of iemand in je omgeving een laptop of desktop van Apple heeft en probeer het eens één dag uit. Dan ben je meteen om.

Denk dat ik er ook maar eens aan moet geloven, aangezien mijn Dell laptop van 2008 nu wel afgeschreven is. NOOIT meer Dell.

psvpas 13-06-11 20:47

Hmm tis voor erbij, dan in plaats van.
Tis gewoon een desktop, en die kan de nieuwste games gewoon aan. (Ati HD6950 geflasht naar 6970). En heb em eindelijk stabiel gekregen.(Jajajaja, dat heb je bij Mac niet:P) Dus mn computer gaat niet weg. En mn iTunes staat hier op geinstaleerd met heel mn library van 150 gig.(Apps, muziek films potcasts etc...) Dat past dus niet eens op een 128 gig HDD waar je nog 10% van kan afhalen door dat die niet te gebruiken is. En dan neem ik aan dat, dat ook voor Mac gewoon geldt.

Kevin 13-06-11 20:54

Dell is brol!

Hou rekening met een ander toetsenbord!

psvpas 13-06-11 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kevin (Bericht 682884)
Dell is brol!

Hou rekening met een ander toetsenbord!

Dat van dat toetsenboord, was dat voor mij bedoelt? Tis toch gewoon een QWERTY toetsenboord ?:P

Kevin 13-06-11 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psvpas (Bericht 682885)
Dat van dat toetsenboord, was dat voor mij bedoelt? Tis toch gewoon een QWERTY toetsenboord ?:P

Als je op QWERTY wil typen ok :)
IK dacht dat je een AZERTY wou?

psvpas 13-06-11 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kevin (Bericht 682888)
Als je op QWERTY wil typen ok :)
IK dacht dat je een AZERTY wou?

Nee tuurlijk niet man:P QWERTY is de normale? AZERTY is voor de zuiderburen! (alhoewel ik 100 meter van de grens woon, ben ik toch gewoon Hollander hahahaha) Btw, No offence als je Belg bent he!

Kevin 13-06-11 21:41

Ik dacht dat er in NL ook gewoon een AZERTY was?

absrnd 14-06-11 00:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psvpas (Bericht 682880)
En mn iTunes staat hier op geinstaleerd met heel mn library van 150 gig.(Apps, muziek films potcasts etc...) Dat past dus niet eens op een 128 gig HDD waar je nog 10% van kan afhalen door dat die niet te gebruiken is. En dan neem ik aan dat, dat ook voor Mac gewoon geldt.

snap niet geheel wat je hiermee bedoeld ?

psvpas 14-06-11 01:16

@Kevin, nee standaard QWERTY.

@absrnd
Mijn iTunes bibliotheek van 150 gig, staat op mn desktop.
Aangezien de hard disk van een Macbook Air 128 heeft, zal het er niet op komen.
Van die 128, is er ook niet de volle 128 ervan te gebruiken. Je moet er ongeveer 10% afhalen. Dan heb je je echte capaciteit. Kijk maar in iTunes, bij je iPhone. Als je 16 gig hebt, dan kanje ook niet die 16 gig gebruiken. maar slechts 14,28gig.
Ik weet het niet zeker, maar dat heeft volgens mij met cache te maken. Correct me if I'm wrong.

chaser2600 14-06-11 08:26

Op de mac is 1gb gelijk aan 1000mb. Op de pc is 1gb gelijk aan 1024mb. Volgens mij zit het hem daarin

ballegooier 14-06-11 09:28

Heb hier ook 60,67 GB op m'n Air beschikbaar van de 64 GB. En dan heb je ook nog wat GB's nodig voor het OS. Ik heb m'n itunes bib etc ook op de desktop staan en maak gebruik van gedeelde bib's. De Air wordt echter het meest gebruikt vergeleken met de desktop, omdat ie rete snel is (en sneller dan mijn desktop) dankzij de SSD.

Guest-20180925190238 14-06-11 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kevin (Bericht 682909)
Ik dacht dat er in NL ook gewoon een AZERTY was?

AZERTY is helemaal niet gewoon, AZERTY is er alleen maar in Frankrijk en België.

wouter1981 14-06-11 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psvpas (Bericht 682812)
Ik zit laatste tijd te denken om een MacBook Air te kopen.
Aangezien in in oktober naar Amerika ga, zal ik hem daar willen komen vanwege een vrij groot prijs verschil. (NL: €1000, Usa omgerekend: €694).

Houd er rekening mee dat er nog belasting bij komt wanneer je gaat afrekenen. Reken voor het gemak maar 8% (verschilt per staat).

Daarna moet je bij de douane in Nederland ook nog belasting betalen. Want het in te voeren product is duurder dan 430 euro. Dus daar komt er volgens mij ook nog 19% bij.

Al met al ben je nog steeds goedkoper uit dan de 999 euro die je in Nederland betaalt. Maar wel degelijk duurder dan die 694 euro die je zelf hebt uitgerekend.

PS de $999 macbook air heeft een 64GB SSD.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:33.