//

SIMlock na één jaar

SIMlock na één jaar discussie in Chat en geruchten forum; ( verdwijnt na registratie ) Normaal gesproken bij alle telefoons wordt simlock na één jaar automatisch verwijderd. Hoe zit het met iPhone? Stel, je koopt het nu, haalt (softwarematig) simlock ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture > Chat en geruchten
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 19-03-08, 13:23
Olga.p2000 Olga.p2000 is offline
• iOS 6.0 beta
• 6.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 36
Standaard SIMlock na één jaar

Normaal gesproken bij alle telefoons wordt simlock na één jaar automatisch verwijderd. Hoe zit het met iPhone? Stel, je koopt het nu, haalt (softwarematig) simlock weg, je gebruikt het één jaar en daarna? Kan je dan software updaten zonder dat je weer 'ingelockt' zit of mag je iPhone dan levenslang niet meer updaten?

Ik heb echt naar gezocht en geen antwoord kon vinden.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-03-08, 13:53
Frits Frits is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Wenen, Oostenrijk
Berichten: 244
Stuur een bericht via ICQ naar Frits Stuur een bericht via MSN naar Frits
Standaard

de Iphone blijft -ook naar een jaar, ook na 2 jaar- simlocked.

Als je het officieel gekocht heb (T-mobile duitsland / oostenrijk) kan je je Iphone na 2(!!) jaar door hun laten unlocken....
/en daar moet je voor betalen/
  #3  
Oud 20-03-08, 17:37
sNicker's schermafbeelding
sNicker sNicker is offline
 
• Ik heb geen iPad
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 124
Standaard

Tsss, wat een rotgrap...

Dan blijven we maar vrolijk unlocken hiero
  #4  
Oud 20-03-08, 18:37
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Olga.p2000 Bekijk bericht
Normaal gesproken bij alle telefoons wordt simlock na één jaar automatisch verwijderd. Hoe zit het met iPhone? Stel, je koopt het nu, haalt (softwarematig) simlock weg, je gebruikt het één jaar en daarna? Kan je dan software updaten zonder dat je weer 'ingelockt' zit of mag je iPhone dan levenslang niet meer updaten?
Ik heb echt naar gezocht en geen antwoord kon vinden.
Met een beetje logica kom je al snel tot de conclusie dat die regel uitsluitend en alleen van toepassing is op GSM's (want merk heeft er niks mee te maken) die je hier gesubsidieerd via een lokale provider hebt gekocht.

Want (even doordenken) waarom zou provider X een simlock verwijderen voor iets wat jij bij Y hebt gekocht? (Je kunt een bedorven biefstuk bij de C1000 gekocht ook niet bij AH terugbrengen)
  #5  
Oud 23-03-08, 15:17
Olga.p2000 Olga.p2000 is offline
• iOS 6.0 beta
• 6.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 36
Standaard

OK, ik haalde twee dingen door elkaar: los telefoon kopen en kopen (in de toekomst) van een provider. Stel, ik koop bij T-Mobile iPhone, met abonnement van 2 jaar. Bij iedere andere telefoon zou na één jaar SIMlock verwijderd worden zonder dat ik daarvoor iets hoef te doen. Ik zou toch van iPhone verwachten dat minstens na 2 jaar SIMlock ook verwijderd zou worden (want abonnement zal hoogst waarschijnlijk 2 jaar lang zijn). Maar er lijkt dus op dat het niet het geval zou zijn.

Als dat zo is, het is inderdaad een stuk interessanter om simlock vrij toestel te kopen en software nooit updaten.
  #6  
Oud 23-03-08, 19:01
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

In Nl worden alle simlocks gratis verwijderd na 1 jaar! Dat is niet in een wet vastgelegd omdat alle providers intertijd zich accoord met die regel hebben verklaard. Apple staat hier ook buiten tenzij ze de iPhone (al dan niet providerloos) gaan verkopen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
nog een jaar wachten op nieuw abbonement. bert 65 Odido (T-Mobile) 2 21-07-08 00:01
Volgend jaar toch een 3G-uitvoering? Roel Archief 9 19-09-07 22:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:14.