iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Chat en geruchten (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/)
-   -   hoe lang nog een iphone uit USA? (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/9787-lang-iphone-usa.html)

digiboudy71 21-03-08 19:37

hoe lang nog een iphone uit USA?
 
hoi,

ik hoor enkele geruchten dat het (nu) niet meer mogelijk is om een iphone in een istore in usa te kopen zonder abonn?
dat zou heel erg shit zijn.. toch?

heeft iemand hier, super recent dus, ervaringen mee?
:confused::confused::confused:

ykb1985 21-03-08 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door digiboudy71 (Bericht 85563)
hoi,

ik hoor enkele geruchten dat het (nu) niet meer mogelijk is om een iphone in een istore in usa te kopen zonder abonn?
dat zou heel erg shit zijn.. toch?

heeft iemand hier, super recent dus, ervaringen mee?
:confused::confused::confused:

Is onzin. Maandag komen er 4 deze kant op vanuit de US. Je kan wel maar 1 iPhone per creditcard kopen (in sommige shops). In de Apple store interesseert het ze helemaal niks of je nou een abonnement erbij neemt.

deur12 21-03-08 20:28

In Houston kocht ik er 3 op 1 creditcard en Chicago ga ik as maandag ervaren. Ben benieuwd!

digiboudy71 21-03-08 20:54

no problemo
 
schijnt aan de reacties te zien dat het nog steeds kan..
gelukkig maar..

Modbreak:
Daarvoor hebben we Te Koop gevraagd rebruiek


wouter_touw 21-03-08 23:41

zou wel raar zijn,
ze hebben in de apple store namelijk geen mogelijkheid tot het afsluiten van abonementen en het lijkt me niet dat ze dit willen gaan doen. dit is ook de reden dat ze werken met thuisactivatie.
en als dat gerucht waar zou zijn, betekend het dat apple geen iphones meer kan verkopen in een apple store...

cypher21 21-03-08 23:56

Er zijn zojuist 3 16 gb iphones bij mijn tante in america afgeleverd die ik zelf op haar naam besteld heb, en betaald met mijn creditcard, lijkt em redelijke onzin dus.

Je kunt trouwens ook gewoon via de webshop van AT&T een iphone bestellen die je ook zelf moet activeren

firestarter 22-03-08 14:01

Had een berekening gemaakt wat het goedkoopste zou zijn, een iPhone importen uit de US met deze zwakke dollar of via een webshop + abbo in NL.

Het keerpunt ligt bij het abonnement van 35 euro van Vodafone 1 jaar.

Je betaald 306 euro bij, en je kan je abbo na 6 maanden 1 stap naar beneden doen. Eerste 3 maanden betaal je 50% van je 35 euro abbo, en internet is het eerste jaar 50%.
Verschil tussen import en via de webshop was 30 euro in het voordeel van de websop.

Heb het over 2call.nl, volgende week komt mn iPhone 8GB NL binnen.

ykb1985 22-03-08 22:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door firestarter (Bericht 85793)
Had een berekening gemaakt wat het goedkoopste zou zijn, een iPhone importen uit de US met deze zwakke dollar of via een webshop + abbo in NL.

Het keerpunt ligt bij het abonnement van 35 euro van Vodafone 1 jaar.

Je betaald 306 euro bij, en je kan je abbo na 6 maanden 1 stap naar beneden doen. Eerste 3 maanden betaal je 50% van je 35 euro abbo, en internet is het eerste jaar 50%.
Verschil tussen import en via de webshop was 30 euro in het voordeel van de websop.

Heb het over 2call.nl, volgende week komt mn iPhone 8GB NL binnen.

Dan ben je dus absoluut goedkoper uit via eBay. Hier koop je al snel een iPhone uit de UK voor ongeveer 350 euro. En een abonnement nemen bij een telefoon ben je altijd dubbel zoveel geld kwijt dan bij een simonly. Dus je moet niet alleen de periode van de eerste 6 maanden bekijken, maar ook de rest van de contractperiode.

Bovendien heb je geen NL iPhone, want 2call doet gewoon precies hetzelfde als wij doen: US/UK/DE iPhones unlocken en jailbreaken en NL instellingen installeren. Dan is het tevens nog maar de vraag of ze wel de juiste methode hebben gebruikt (iPlus) en niet blijvend je bootloader hebben gedowngrade met een gemakkelijkere methode (Ziphone).

digiboudy71 23-03-08 06:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ykb1985 (Bericht 86011)
Dan ben je dus absoluut goedkoper uit via eBay. Hier koop je al snel een iPhone uit de UK voor ongeveer 350 euro. En een abonnement nemen bij een telefoon ben je altijd dubbel zoveel geld kwijt dan bij een simonly. Dus je moet niet alleen de periode van de eerste 6 maanden bekijken, maar ook de rest van de contractperiode.

Bovendien heb je geen NL iPhone, want 2call doet gewoon precies hetzelfde als wij doen: US/UK/DE iPhones unlocken en jailbreaken en NL instellingen installeren. Dan is het tevens nog maar de vraag of ze wel de juiste methode hebben gebruikt (iPlus) en niet blijvend je bootloader hebben gedowngrade met een gemakkelijkere methode (Ziphone).

"en wie zijn wij?"....:D

ykb1985 23-03-08 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door digiboudy71 (Bericht 86112)
"en wie zijn wij?"....:D

Iedereen hier op het forum die bezig is z'n iPhone gebruiksklaar te maken ;)

digiboudy71 23-03-08 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ykb1985 (Bericht 86131)
Iedereen hier op het forum die bezig is z'n iPhone gebruiksklaar te maken ;)

oke... dacht misschien iemand of groep in het bijzonder.. gniffel..

thx..:o:rolleyes:

i(Phone) 24-03-08 09:55

Ik wil een iPhone kopen in New York, maar ik heb al een abonnement. Hoe moet ik dit aanpakken? En hoe moet ik hem kopen in de winkel want ik hoorde iets over een extra abonnenement. Zou iemand even willen reageren?

digiboudy71 24-03-08 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door i(Phone) (Bericht 86494)
Ik wil een iPhone kopen in New York, maar ik heb al een abonnement. Hoe moet ik dit aanpakken? En hoe moet ik hem kopen in de winkel want ik hoorde iets over een extra abonnenement. Zou iemand even willen reageren?

no problemo...
je kunt gewoon een iphone kopen zonder abonn.
veel succes en als je de mogelijkheid hebt om er twee te kopen, doen!
ps. ik wil dan de ander wel van je overkopen.. gniffel...

;):D:D

Aviator3 30-03-08 01:07

iPhones kopen in de US is nog steeds geen probleem. Ik kom nog steeds winkels tegen waar de mensen tot buiten staan om een telefoon te kopen. Ze hebben dan twee rijen gemaakt. Een voor de iPhone en een voor andere spullen te kopen.
Betalen moet met creditcard of apple gift certificates. Cash kan niet. Als je geen creditcard hebt koop je eerst gift certificates en gaat dan in de rij voor de iPhone staan.
Omdat ik nu al een paar keer heb meegemaakt dat de iPhone is uitverkocht, bestel ik hem tegenwoordig online vanuit NL, betaal met de creditcard en laat hem (ze) bezorgen in het hotel waar ik naar toe ga.
In de winkel mag je maximaal 5 telefoons tegelijk kopen. Online is er geen beperking :).
De telefoons die online gekocht worden, worden vanuit Shenzen (China) met Fedex verstuurd, via Anchorage, naar Memphis en vandaar reizen ze verder.

deur12 30-03-08 11:42

Dat is een goede tip Aviator3! Ga ik zeker eens proberen. Meestal stap ik op een verkoper af en reken ook meteen af met creditcard zonder dat ik in de rij hoef te staan.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:14.