//

Volgorde foto's

Volgorde foto's discussie in iPad Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb in dit forum gezocht maar kan niets bruikbaars vinden terwijl ik denk dat ik niet de enige ben die het volgende probleem ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad Apps en games > iPad Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-11-11, 10:49
adon adon is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 17
Standaard Volgorde foto's

Hallo,
Ik heb in dit forum gezocht maar kan niets bruikbaars vinden terwijl ik denk dat ik niet de enige ben die het volgende probleem heb: de volgorde van de foto's met de standaard app van apple wordt bepaald door de datum/tijd van het maken van de foto en kan niet door de gebruiker worden veranderd. De boeken in iBooks kun je wel van plaats veranderen, foto's niet. Een rare tekortkoming van apple vind ik. Is er iemand die hier iets op gevonden heeft? Is er een app waarbij dit wel kan? Ik heb geprobeerd de exif gegevens van de foto's in een batch te veranderen (per foto is geen doen), maar dat is me niet gelukt; weet iemand hier wekkicht een handige manier voor? Ik heb ios 4.3.1 , is dit probleem wellicht opgelost in een latere versie? Ik weet het, een heleboel vragen maar ik hoop dat ier iemand is die mij kan helpen hiermee. Ben erg benieuwd naar reacgies,
Groet adon
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-11-11, 23:00
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Nee bij iOS5 blijft dit bestaan. Alleen zet de iPhone nu de meest recente foto's bovenaan i.p.v. onderaan zoals in iOS 4. Ik had dit probleem ook, hierdoor heb ik geen verzamel-groep-gebeurtenissen meer op de iPhone staan.
Wat je wel kan doen is het volgende.
Maak in iPhoto een nieuw album aan
Deze komt nu in de linker kolom te staan.
Je kan in dat album ook weer mappen maken.
Nu kan je foto's vanuit je "Gebeurtenissen" mappen naar de album mappen slepen.
Je dupliceert de foto's niet je maakt dan alleen verwijzingen.
In e mappen van de "Albums" kan je de foto's wel verslepen en dus in je eigen volgorde zetten.
Vergeet niet bij de synchronisatie ook deze albums aan te zetten en zie daar na de sync staan je albums ook op je iPhone.
  #3  
Oud 05-11-11, 09:40
adriaantjes adriaantjes is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2011
Locatie: Wijnegem (Antwerpen)
Berichten: 120
Standaard

Ik twijfel niet aan het resultaat van de oplossing die je aangeeft.
Toch vrees ik dat topicstarter er geen gebruik kan van maken omdat hij met Windows werkt.
Hopelijk is mijn conclusie fout, w ant als Windowsgebruiker ben ik ook geinterresserd in een oplossing voor het probleem.
  #4  
Oud 05-11-11, 09:46
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Goedendag Adriaantjes,

Na mijn posting zag ik inderdaad dat Adon een windows gebruiker is.
Ik heb mijn posting toch laten staan, in de hoop dat anderen hier wel wat aan hebben.
Je kan je iPhone prima in samenwerking gebruiken met een Windows PC, maar aan dergelijke dingen zie je toch dat het een Apple device is.
Het is niet anders en ik kan je helaas geen suggestie aan de hand doen hoe dit op te lossen m.b.v. een PC.

Groet,
Kees.
  #5  
Oud 06-11-11, 14:59
adon adon is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 17
Standaard Volgorde foto's

Hallo,
dank voor de antwoorden; ik ben verder op dit forum gaan zoeken en heb een link gevonden naar een handig progje:

Exifer for Windows

Met behulp van Exifer kun je eenvoudig de datum en tijd van het maken van de foto veranderen; en dit kan ook in een batch! Dat is dus het goede nieuws. Zet je foto's in de juiste volgorde (ik doe dat mbv bridge van PS CS5) in een map, selecteer in Exifer deze foto's, kies in het menu van Exifer EXIF/IPTC de optie edit, kies de volgende pagina en verander de tijd en het'increment' en voila, als je dan de foto's mbv iTunes op je iPad zet dan staan ze in de volgorde die je zelf wil en niet volgens de datum/tijd van het maken van de foto. Een wat omslachtige manier, maar dat is apple. Maar het kan dus wel.
Groet, Adon
  #6  
Oud 06-11-11, 19:47
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Mooi dat je een oplossing hebt kunnen vinden, beter moeilijk dan niet mogelijk
Maar ik kan me voorstellen dat je graag een wat elegantere oplossing had gewild.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Foto: foto volgorde japsor Muziek, foto & video 5 01-06-11 21:26
Foto: Volgorde foto's op iPhone werner666 Muziek, foto & video 0 29-08-10 14:05
Foto: volgorde foto's damlodge Muziek, foto & video 3 23-08-10 21:13
Volgorde foto's flicker pietjebel iPhone Apps 2 02-01-10 12:47
Foto: Foto volgorde koenverbruggen Muziek, foto & video 5 06-10-09 00:25

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:13.