iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad Apps (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f123/ipad-apps-games/f124/ipad-apps/)
-   -   HD Apps - heeeeel veeeel datverbruik (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f123/ipad-apps-games/f124/ipad-apps/107423-hd-apps-heeeeel-veeeel-datverbruik.html)

martindr 19-12-11 23:04

HD Apps - heeeeel veeeel datverbruik
 
We hebben sinds kort een iPad2 aangeschaft. Geweldige tablet. Ik dacht, ik ga er direct maar alle HD Apps opzetten voor het lezen van de krant (Telegraaf, AD, Nu, Trouw). Dat gaat echt geweldig, wat een beeld, maar .................

Wil binnenkort de krant ook lezen in het buitenland. Vanmorgen even de AD gedownload :(:(:(, bleek dat dit bijna 90MB was. Ja, dan ben je in het buitenland natuurlijk zo door je bundel heen, als het via 3G gaat.

Wat zijn jullie ervaringen met de kranten Apps in het buitenland ? Gebruiken jullie de HD Apps of gewoon de iPhone Mobile Apps (scheelt echt heel veel in gebruik) ?

apotheosis 19-12-11 23:52

In het buitenland surfen is in feite not done omdat het simpelweg nog veel te duur is.

En je bundel die telt alleen in belgie en/of nederland (ik ben van belgie). Je kan bv bij ons in belgie wel bundel aanschaffen speciaal voor het buitenland maar dat is heel duur ook.

Je moet een Wi-Fi netwerk hebben in je hotel of ergens in een cafe een Wi-Fi vinden waar je op kan ofzo.

martindr 20-12-11 00:05

Ja, Wi-Fi is het beste, maar als dat niet binnen bereik is, kan je volgens mij beter iPhone Apps gebruiken. Deze verbruiken veel minder data, alleen is de resolutie wat minder.

Ik heb echt het gevoel dat de HD Apps via een 3G abonnement echt niet gaat lukken. De meeste bundels zijn 500MB per maand, maar daar ga je de eerste dagen al doorheen. Daarna gaat de snelheid naar stoffel snelheid. :rolleyes:

martindr 20-12-11 20:07

vanmorgen de iPad niet aangeraakt, toch 275 MB verbruik. Weet iemand hoe ik kan zien welke Apps wat aan MB's verbruiken ?

Guest-20180925190238 20-12-11 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door martindr (Bericht 748331)
vanmorgen de iPad niet aangeraakt, toch 275 MB verbruik. Weet iemand hoe ik kan zien welke Apps wat aan MB's verbruiken ?

Sommige van die Kiosk kranten downloaden zichzelf, bij mij zijn dat Het Laatste Nieuws en De Morgen.

martindr 20-12-11 20:19

heb bij mij al even gekeken naar berichtgeving, denk dat de AD HD App het doet, deze download volgens mij automatisch de krant. Heb berichtgeving uitgeschakeld. Even wachten tot morgen, kijken wat er dan gebeurd.

martindr 21-12-11 20:11

Niet te geloven, vanmorgen niets gedaan, geeft de MB meter aan dat er 715MB is gedownload.

Is er iemand die weet hoe ik kan meten welke App hoevell MB's donload ?

Alvast bedankt

martindr 23-12-11 22:21

Heb het gevonden, blijkt dat DataMan en My Data Mgr iPhone apps waren Ze meten niet goed. Heb nu Download Meter voor de iPad geinstalleerd. Nu is het verbruik normaal.

Groeten

Tom2011 25-12-11 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 748042)
In het buitenland surfen is in feite not done omdat het simpelweg nog veel te duur is.

En je bundel die telt alleen in belgie en/of nederland (ik ben van belgie). Je kan bv bij ons in belgie wel bundel aanschaffen speciaal voor het buitenland maar dat is heel duur ook.

Je moet een Wi-Fi netwerk hebben in je hotel of ergens in een cafe een Wi-Fi vinden waar je op kan ofzo.

Mijn ervaring (ben heel veel in zuidamerika) dat in het buitenland er veel vaker gratis Wi-Fi is dan in Nederland. Ik download daar regelmatig kranten va Wi-Fi, soms is een beetje geduld, het enige vereiste...

martindr 29-12-11 18:31

Bedankt voor de reacties. Ga proberen uit te zoeken hoe T-Mobile hotspots werken en heb wat appjes geinstalleerd voor het vinden van Free Wi-Fi.

vuurvreter 29-12-11 23:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door martindr (Bericht 749334)
Heb het gevonden, blijkt dat DataMan en My Data Mgr iPhone apps waren Ze meten niet goed. Heb nu Download Meter voor de iPad geinstalleerd. Nu is het verbruik normaal.

Groeten

Klopt de naam "Download Meter"? want ik kan hem niet vinden?

martindr 31-12-11 12:48

Vuurvreter, de naam klopt, hier is een link naar de site

Download Meter for iPhone & iPad & iPod Touch - track GPRS, UMTS, EDGE, 3G, Wi-Fi traffic

groet

vuurvreter 31-12-11 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door martindr (Bericht 753238)
Vuurvreter, de naam klopt, hier is een link naar de site

Download Meter for iPhone & iPad & iPod Touch - track GPRS, UMTS, EDGE, 3G, Wi-Fi traffic

groet

Thanks, ga ff kijken


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:42.