//

HD Apps - heeeeel veeeel datverbruik

HD Apps - heeeeel veeeel datverbruik discussie in iPad Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) We hebben sinds kort een iPad2 aangeschaft. Geweldige tablet. Ik dacht, ik ga er direct maar alle HD Apps opzetten voor het lezen van de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad Apps en games > iPad Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 19-12-11, 22:04
martindr martindr is offline
• iOS 5.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 10
Standaard HD Apps - heeeeel veeeel datverbruik

We hebben sinds kort een iPad2 aangeschaft. Geweldige tablet. Ik dacht, ik ga er direct maar alle HD Apps opzetten voor het lezen van de krant (Telegraaf, AD, Nu, Trouw). Dat gaat echt geweldig, wat een beeld, maar .................

Wil binnenkort de krant ook lezen in het buitenland. Vanmorgen even de AD gedownload , bleek dat dit bijna 90MB was. Ja, dan ben je in het buitenland natuurlijk zo door je bundel heen, als het via 3G gaat.

Wat zijn jullie ervaringen met de kranten Apps in het buitenland ? Gebruiken jullie de HD Apps of gewoon de iPhone Mobile Apps (scheelt echt heel veel in gebruik) ?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-12-11, 22:52
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

In het buitenland surfen is in feite not done omdat het simpelweg nog veel te duur is.

En je bundel die telt alleen in belgie en/of nederland (ik ben van belgie). Je kan bv bij ons in belgie wel bundel aanschaffen speciaal voor het buitenland maar dat is heel duur ook.

Je moet een Wi-Fi netwerk hebben in je hotel of ergens in een cafe een Wi-Fi vinden waar je op kan ofzo.
  #3  
Oud 19-12-11, 23:05
martindr martindr is offline
• iOS 5.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 10
Standaard

Ja, Wi-Fi is het beste, maar als dat niet binnen bereik is, kan je volgens mij beter iPhone Apps gebruiken. Deze verbruiken veel minder data, alleen is de resolutie wat minder.

Ik heb echt het gevoel dat de HD Apps via een 3G abonnement echt niet gaat lukken. De meeste bundels zijn 500MB per maand, maar daar ga je de eerste dagen al doorheen. Daarna gaat de snelheid naar stoffel snelheid.
  #4  
Oud 20-12-11, 19:07
martindr martindr is offline
• iOS 5.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 10
Standaard

vanmorgen de iPad niet aangeraakt, toch 275 MB verbruik. Weet iemand hoe ik kan zien welke Apps wat aan MB's verbruiken ?
  #5  
Oud 20-12-11, 19:10
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door martindr Bekijk bericht
vanmorgen de iPad niet aangeraakt, toch 275 MB verbruik. Weet iemand hoe ik kan zien welke Apps wat aan MB's verbruiken ?
Sommige van die Kiosk kranten downloaden zichzelf, bij mij zijn dat Het Laatste Nieuws en De Morgen.
  #6  
Oud 20-12-11, 19:19
martindr martindr is offline
• iOS 5.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 10
Standaard

heb bij mij al even gekeken naar berichtgeving, denk dat de AD HD App het doet, deze download volgens mij automatisch de krant. Heb berichtgeving uitgeschakeld. Even wachten tot morgen, kijken wat er dan gebeurd.
  #7  
Oud 21-12-11, 19:11
martindr martindr is offline
• iOS 5.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 10
Standaard

Niet te geloven, vanmorgen niets gedaan, geeft de MB meter aan dat er 715MB is gedownload.

Is er iemand die weet hoe ik kan meten welke App hoevell MB's donload ?

Alvast bedankt
  #8  
Oud 23-12-11, 21:21
martindr martindr is offline
• iOS 5.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 10
Standaard

Heb het gevonden, blijkt dat DataMan en My Data Mgr iPhone apps waren Ze meten niet goed. Heb nu Download Meter voor de iPad geinstalleerd. Nu is het verbruik normaal.

Groeten
  #9  
Oud 25-12-11, 13:32
Tom2011 Tom2011 is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Locatie: Amsterdam
Berichten: 100
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
In het buitenland surfen is in feite not done omdat het simpelweg nog veel te duur is.

En je bundel die telt alleen in belgie en/of nederland (ik ben van belgie). Je kan bv bij ons in belgie wel bundel aanschaffen speciaal voor het buitenland maar dat is heel duur ook.

Je moet een Wi-Fi netwerk hebben in je hotel of ergens in een cafe een Wi-Fi vinden waar je op kan ofzo.
Mijn ervaring (ben heel veel in zuidamerika) dat in het buitenland er veel vaker gratis Wi-Fi is dan in Nederland. Ik download daar regelmatig kranten va Wi-Fi, soms is een beetje geduld, het enige vereiste...
  #10  
Oud 29-12-11, 17:31
martindr martindr is offline
• iOS 5.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 10
Standaard

Bedankt voor de reacties. Ga proberen uit te zoeken hoe T-Mobile hotspots werken en heb wat appjes geinstalleerd voor het vinden van Free Wi-Fi.
  #11  
Oud 29-12-11, 22:24
vuurvreter vuurvreter is offline
• iOS 10.0.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Gelderland Midden
Berichten: 1.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door martindr Bekijk bericht
Heb het gevonden, blijkt dat DataMan en My Data Mgr iPhone apps waren Ze meten niet goed. Heb nu Download Meter voor de iPad geinstalleerd. Nu is het verbruik normaal.

Groeten
Klopt de naam "Download Meter"? want ik kan hem niet vinden?
__________________
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.
www.vuurvreter.eu/ <- volg hier de laatste landelijke brandweer meldingen.
  #12  
Oud 31-12-11, 11:48
martindr martindr is offline
• iOS 5.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 10
Standaard

Vuurvreter, de naam klopt, hier is een link naar de site

Download Meter for iPhone & iPad & iPod Touch - track GPRS, UMTS, EDGE, 3G, Wi-Fi traffic

groet
  #13  
Oud 31-12-11, 13:52
vuurvreter vuurvreter is offline
• iOS 10.0.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Gelderland Midden
Berichten: 1.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door martindr Bekijk bericht
Vuurvreter, de naam klopt, hier is een link naar de site

Download Meter for iPhone & iPad & iPod Touch - track GPRS, UMTS, EDGE, 3G, Wi-Fi traffic

groet
Thanks, ga ff kijken
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Apps verwijderen van eerder gekochte maar niet geinstalleerde apps Kitty0101 iPhone Apps 17 23-11-13 15:21
Apple's eigen iPad apps crashen vaak, en andere apps. mathijs666 iPad algemeen 15 25-10-11 19:24
Dit kan veeeel beter, Apple Hautje iTunes 8 20-07-09 12:12

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:46.