iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad Apps (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f123/ipad-apps-games/f124/ipad-apps/)
-   -   Bestanden vanaf PC naar Ipad zetten (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f123/ipad-apps-games/f124/ipad-apps/118045-bestanden-vanaf-pc-naar-ipad-zetten.html)

bnijkamp 15-05-12 12:46

Bestanden vanaf PC naar Ipad zetten
 
Hoe kan ik bestanden vanaf mijn windows PC overzetten naar de Ipad 3? Zoals; Powerpoint, Word en Excel bestanden. Via Itunes kan ik geen mogelijkheid vinden.

Guest-20180925190238 15-05-12 13:27

Dan ga je een van die vele Office apps moeten gebruiken die met die bestanden kunnen omgaan. Die Office apps kunnen ofwel syncen met iTunes, DropBox en wat daar nog zo allemaal is.

Zoek maar eens in de App Store met het zoekbegrip "Office" of "Reader"

Zomaar bestanden naar een iPad kopiëren gaat niet.

XIII 15-05-12 13:40

Kopiëren kan o.a. via iTunes File Sharing:

iOS: About File Sharing

Je zult dan wel een App nodig hebben die dat ondersteunt *en* Office bestanden kan bewerken (zie tip timosha) of bekijken via de Safari engine (bijvoorbeeld GoodReader).

Pat3766 15-05-12 22:56

Makkelijkst lijkt mij inderdaad om google drive, Box of dropbox te gebruiken. Je zet de bestanden op je pc dan in een bepaald mapje en hupseflups.... Ze staan direct in de app. Die open je op je ipad en je kunt ze met je favo office app bewerken.

Ik heb zelf quickoffice en ook de Iwork apps: ze werken allen prima. Ik ben zelf fan van keynote. Mooie animaties en effecten, mooie layout simpel mogelijk en bestuurbaar vis remote app. Handig!

bnijkamp 16-05-12 11:42

Dank, ik heb een aantal apps gedownload en het is gelukt!

vivitje 27-05-12 14:07

Wow dit gaat me te snel. Waar kan ik hier stap voor stap een uitleg over vinden?

Mijn bedoeling is een excelbestand op 3 plekken (iPad 3, iPhone 4 en gewone Windows pc te hebben. En dat deze met elkaar synchroniseren. Ik zie overal wel wat staan maar niet precies welke apps ik hiervoor moet hebben of hoe ik dit moet synchroniseren. Dus als iemand kan helpen, graag

Pat3766 27-05-12 17:42

@vivitje: bv dropbox: installeer deze op je pc of laptop. Is gratis en je krijgt 2gb ruimte. Download de app op je iphone en ipad.
Zet het gewenste bestand in de dropbox map op je pc/laptop. Wanneer je aangesloten bent op internet, zal alles dat je onder de map dropbox zet, automatisch uploaden naar de servers van Dropbox.
Op hetzelfde moment kun je ze op je ipad of iphone openen met je favoriete office programma. Je kan op de ipad of iphone kiezen voor "openen met".

vivitje 27-05-12 20:13

@pat3766 ok, dank je voor de uitleg. Moet ik dropbpx ook op m'n pc downloaden? Gewoon via dropbox.com?

En welke app is handig en makkelijk als officeprogramma? Quickoffice snap ik niets van, en moet ik dezelok op m'n pc downloaden?

Pat3766 27-05-12 21:03

Dropbox.com inderdaad, daar kun je een account maken en dan ook een klein programma downloaden voor op je pc.

Ik heb. QuickoffIce die kost op de ipad 15 euro en doet alles wat je met office normaal doet, met rechtstreekse koppeling naar dropbox, google docs, evernote etc.

Iworks (keynote, numbers en pages) kosten samen 21 euro. Die hebben geen koppeling direct met dropbox. Kan wel via een webdav account.

vivitje 27-05-12 21:36

@pat3766 nou het is bijna gelukt. Nog een vraag, hoop dat je me weer kunt helpen. Heb quickoffice gekocht. gekoppeld aan dropbox, bestand staat er ook in. Alleen als ik het wil openen vraagt ie een wachtwoord. Ik heb op de pc geen wachtwoord op dit bestand zitten. Welk wachtwoord moet ik hier invoeren. Heb voor de zekerheid de wachtwoorden van dropbox en quickoffice geprobeerd maar dit zijn niet de goede wachtwoorden. Dus ik zie het bestand maar kan het niet openen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:01.