iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad Apps (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f123/ipad-apps-games/f124/ipad-apps/)
-   -   Ik zoek een applicatie / Hoe heet die app ook alweer? (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f123/ipad-apps-games/f124/ipad-apps/129770-zoek-applicatie-heet-app-alweer.html)

Albert_Dijkstra 24-07-10 10:43

Specifieke app. voor ipad gezocht
 
Hallo iedereen,

Sinds een maandje ben ik de gelukkige eigenaar van een ipad 3g + Wi-Fi.
Bij ons op de zaak hebben we veel formulieren met standaard velden en plaatsen waar we kruisjes kunnen zetten.

Enkele voorbeelden:
==========
- hoe is de warmwater voorziening?
* droplist: cv, geiser, etc.

- hoe oud is de cv-installatie?
* open tekstveld om jaartal in te vullen

Kruisje kan bijv gezet worden bij:
[x] pomp gecontroleerd
==========

Nu ben ik op zoek naar een applicatie die dit ondersteunt, ik heb het formulier in MS Word (met al die formuliervelden dus) en hetzelfde geldt voor PDF.

Iemand enig idee welke app hiervoor geschikt is?
Evt. Kan ik de formulieren ook in html maken!

De reden dat ik een offline applicatie wil is ook omdat we veel in het buitengebied zitten waar de internetverbinding regelmatig uitvalt...

Alvast bedankt voor de reacties en tips!!

Groetjes Albert

alwins 24-07-10 11:18

Volgens mij heb je meerdere mogelijkheden, Bento is een database app, daarbij heb je de data offline op je ipad/iphone en kan je het via Wi-Fi syncen met een mac. Filemaker Go is de grote broer hiervan.
Wellicht is dat wat 'overdone' , dan zou ik mn heil zoeken in Numbers, volgens mij kan je daar ook leuke dropdownboxjes etc mee maken.

Albert_Dijkstra 24-07-10 12:27

ben Bento nu ff aan het proberen maar het probleem is dat je hier de ingevulde formulieren niet per mail kunt versturen (volgens mij)... filemaker pro volgens mij ook niet (maar nog niet echt goed naar gekeken)...

Als ik zou moeten kiezen tussen numbers en quickoffice dan denk ik dat quickoffice makkelijker is omdat je de documenten ook meteen in dropbox e.d. kunt laden.

Het enige nadeel is dat wij vooral heeeeel veel velden hebben waar alleen maar een kruisje hoeft komen te staan, als je hier in numbers de heletijd een X neer moet zetten lijkt mij ook niet geweldig...

bedankt voor deze suggesties, nog meer suggesties zijn uiteraard welkom...

Het mooiste zou zijn een PDF reader welke ook met formulier om kan gaan... ps. ben voor een goede app ook best bereid om een € 100,- neer te leggen... (evt. zelfs nog wel meer)

Dreissen 24-07-10 14:19

Ik kan een web-based app voor je maken waarmee je die formulieren kunt invullen en verzenden, die worden dan naar een email verstuurd als je dat soms bedoeld.

eric-t 26-07-10 13:18

Televisiegids voor de iPad
 
Toen ik mijn iPad kocht zei ik gekscherend tegen veel mensen, dat hij voornamelijk op de salontafel zou liggen als tvgids. Nu ik de iPad heb kom ik er achter dat er geen iPad tv-gids app blijkt te zijn.

De website van omroep.nl scrollt niet lekker, de iPhone apps zijn natuurlijk niet echt mooi op een iPad.

Wat is jullie oplossing?

Wimdek 26-07-10 20:49

Gids van nu.nl app werkt goed. Link daarvan staat links bovenin de app

Tvgids.nl werkt ook prima overigens

M1ch3l 26-07-10 20:53

Nu.nl app is top daarvoor!

Albert_Dijkstra 26-07-10 23:53

@dreissen: je bedoelt daarmee gewoon een internetformulier, dus als ik naar www.mijnadres.nl/formulier.html ga dat ik daar een formulier in kan vullen en deze verzenden etc.?

Als je dat bedoelt, nee dat is niet de bedoeling ;) ik moet er ook 'offline' bij kunnen en dat ik m dan op een later moment kan verzenden.

@alwins: met bento & filemaker kun je geen formulieren creeren die je per mail vanaf de ipad kunt versturen.

Ben nu aan het kijken naar iForms, vrij duur door maandelijkse kosten... Maar iemand toevallig ervaring met deze of de iphone tool?

Mvg Albert

Remondinho 28-07-10 20:43

Pandorabox voor de iPad?
 
Sinds zaterdag ben ook in bezit van een iPad.
In de App Store staan een hele hoop mooie applicaties maar waarvoor ik niet het volle pond wil betalen. Voor de iPhone is er een programmaatje "Pandorabox" waarmee je de prijzen voor Apps kunt monitoren en zo kunt "toeslaan" als de prijs het juiste niveau heeft bereikt. Een klein probleempje; Pandorabox werkt (nog) niet voor iPad Apps.

Weet iemand of er ook zo'n programmaatje voor de iPad is?

Mypod 31-07-10 23:27

iPhone bedienen met iPad of andersom
 
Beste IPcers,

Weet iemand toevallig of er een app is die ervoor zorgt dat je bijvoorbeeld met de iPad de muziek kan afspelen op je iPhone. Voorbeeld: Ik leg mijn iPhone aan mijn geluidsset en beheer de muziek die op de iPhone staat met mijn iPad (over Wi-Fi). Of andersom. Dit omdat ik dan in het hele huis de muziek van mijn iPhone kan bedienen.

Soort van Remote app zoals Apple zelf heeft maar dan tussen de iPhone en iPad.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groeten,
Mypod

kavokavo 04-08-10 11:23

@dreissen:
Formulieren in Googel
Formulieren maken : Forms - Google Documenten Help

Google Offline: voorlopig enkel bekijken...
Google Docs nu ook offline beschikbaar

In Numbers for iPad:
Creëer een nieuwe sheet
Maak uw lijst aan in een table (TAB-blad)
Zorg ervoor dat je de juiste cel-formaten aanduidt zodat later het juiste toetsenbord verschijnt. Het aanvinkkadertje vind je in het numeriek toetsenbord terug.
Druk op het TAB-blad '+'.
Er verschijnt een venster met keuze 'Nieuw werkblad' en 'Nieuw formulier'.
Je kiest 'Nieuw formulier'
Er wordt automatisch een erg bruikbare keuzelijst aangemaakt door het programma.
Het voordeel om het in Numbers te doen, is dat je je gegevens kan verwerken.

Succes!

dijklarg 07-08-10 12:28

delen van bestanden op iphone/ipad
 
als ik via mijn iphone of ipad mp3's wil delen via bluetooth of mail, welke app kan ik daarvoor gebruiken? betaald of onbetaald of een niet gejai-lbreakte apparaat.

krieky 09-08-10 09:08

Apps voor iPad-Oma
 
Meteen na de introductie van de iPad hadden veel mensen het al voor ogen: De iPad is mogelijk perfect voor mensen die minder goed kunnen omgaan met hun computer. Na een aantal filmpjes bekeken te hebben met mijn oma, die op zoek was naar een nieuwe laptop voor internet, mail en foto's , was ze eigenlijk al verkocht.
Ik had dus voor haar de iPad gereserveerd bij de lokale APR en voor we hem vorige week konden ophalen hebben we nog even gespeeld met iPad, met de vraag of ze het zeker wist.
Absoluut, my grandma loves the iPad!

Helaas vind ik het erg lastig om leuke apps en programmaatjes uit te zoeken die makkelijk in gebruik zijn, nederlandstalig en ook nog eens handig of leuk voor oma. Oma is gek op msn, fietsroutes, buienradar en Rummikub. Helaas zijn veel apps en games Engelstalig, zoals de officiële 'live messenger'.
Het liefste wil oma spelletjes die ze ook kan spelen met d'r kleinkinderen op de ipad, maar wat zelfvermaak zal ze ook wel leuk vinden.

Hebben jullie aanbevelingen en leuke ideeën voor mijn oma?

McNessie 09-08-10 09:14

Isjoel? En verder op 'nederlands' zoeken in app store. Alleen moet je wel tussen alle woordenboeken doorkijken... Suc6

ButcherJF 09-08-10 18:18

Ludo de luxe is Mens-erger-je-niet op de iPad. Was afgelopen weekend nog gratis via AppEvent.

Ashcat 09-08-10 18:32

Ha, ik ben zelf ook een iPad oma maar heb wel verstand van computers :)
Voor mijjn kleinkids (2,5 en 5 jaar) heb ik een leuk NL leesplankje, de app heet letterlegger en staat bij de cat. Onderwijs. Voor de kleinste heb ik soundtchlite, dat zijn plaatjes en bijbehorende geluidjes. Verder nog een paar puzzeltjes en zo maar ik weet niet voor welke leeftijd je oma iets zoekt.
Voor zichzelf iets van mahjong, of solitair of we rule of we farm? Ook al zijn dat uk taal games, ze kan ze zo doen hoor! Wens haar maar veel plezier met d'r iPad.

Ps: NL boeken lezen is niks voor haar?

krieky 10-08-10 13:20

Bedankt voor de reacties tot zover! Mijn oma heeft geen kleine kleinkinderen (eerste achterkleinkind is wel op komst) ;)
Heb er nu angry birds, flight control, solitaire HD er op staan en zal ook die Ludo Deluxe erop zetten. Maar is wel goed zoeken want die iPhone-AppS zien er niet uit in het groot (A)

Nog iemand aanbevelingen?

Ashcat 10-08-10 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door krieky (Bericht 524682)
Maar is wel goed zoeken want die iPhone-AppS zien er niet uit in het groot (A)
Nog iemand aanbevelingen?

Soms zie je bij een app die zowel voor de iPhone als voor de iPad is links of rechts onderaan 2x staan! Dan kan je de app vergroten.

jetgadget 10-08-10 14:40

misschien vind ze NU.nl leuk en de telegraaf?
Appie heeft een leuke receptenzoeker
Nos journaal en uitzending gemist...
voor zover mijn Oma tips.

Oja als je in itunes selectie iPad kiest zie ik een tabblad Apps voor kids

krieky 12-08-10 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jetgadget (Bericht 524890)
misschien vind ze NU.nl leuk en de telegraaf?
Appie heeft een leuke receptenzoeker
Nos journaal en uitzending gemist...
voor zover mijn Oma tips.

Oja als je in itunes selectie iPad kiest zie ik een tabblad Apps voor kids

Ja nu.nl is wel een goede!
Alleen jammer dat de rest iPhone-applicaties zijn en niet voorde iPad. Vind dat dat er echt slecht uitziet, maar mischien dat m'n oma dat wel prima vind..
Iemand nog een goede voor msn of andere ideeën ?

Ruben.cc 12-08-10 22:03

Er is ook Rummiekub voor de iPhone/iPad. Zelf een keer gedownload toen 'ie gratis was. Mijn eigen oma (84) is gek op "simpele" spelletjes als Bejeweled. Allemaal niet Nederlandstalig vrees ik, maar na een keer uitleggen welke knoppen ze moet drukken om het spel te starten moet dat geen probleem vormen denk ik. Mijn oma speelt ook graag Bookworm, maar die heb ik zelf voor de Mac Nederlandstalig moeten maken qua woordenlijst, weet nog of er voor de iPad een Nederlandstalige versie te krijgen is.

vana0172 13-08-10 08:50

scrabble , of hoe je et ook schrijft ;)

Merlin 13-08-10 09:51

voor msn kan je nimbuzz of ebuddy proberen (deze zijn gratis) en ander IM+ of trillian. (zoek op IM of msn en je hebt er veel) in principe is het snel te snappen omdat het veel met pictogrammen werkt.

Tolarian 13-08-10 14:28

leuke topic, misschien moet ik mijn oma ook maar eens omtoveren tot een apple maniac: -)

krieky 20-08-10 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tolarian (Bericht 529642)
leuke topic, misschien moet ik mijn oma ook maar eens omtoveren tot een apple maniac: -)

Klopt, het is erg leuk om te zien hoe gaaf m'n oma alles vind.
Ze vind het al wonderlijk als het toetsenbord vanzelf omhoog komt of als bij Solitaire Classics de kaarten worden gedeeld en ze met haar vinger de kaarten goedplaats.
'Het is echt een wonderlijk apparaat!' zei ze laatst.

Ik laat haar nu de komende tijd vooral een beetje spelen met de standaard apps en enkele spelletjes, aangezien ik wel merkte dat ik niet teveel in 1 keer moest leren. Overigens leert ze erg snel, als ze de stap had moeten maken van XP naar windows 7 of OSX had dat veel langer geduurd en dat had ze nooit zo leuk gevonden als dat ze dit vind.
Ik denk dat m'n oma misschien wel 1 van de meest blije bezitters is.

bertb 13-09-10 19:02

SKETCHUP viewer voor iPad
 
Iemand enig idee ?
Kan het, komt het, wie?
Dank
Bertb

WDS001 13-09-10 19:05

 Verplaatst naar: App Store programma's

berryvh 15-09-10 10:31

Symbaloo ipad-mix
 
Is er al een symbaloo-iphoneclub-ipadmix voorhanden ?

Mvg,
Berry

eLBee 21-09-10 14:04

Daar ben ik ook nog steeds naar op zoek, tot nu toe echter zonder succes.

JohnMcClane 21-09-10 15:43

Zou op zich moeten kunnen, net zoiets als BlueCam (camera van iPhone op scherm van iPad via bluetooth verbinding): App Shopper: BlueCam - Premium Edition (Photography)

ikelfkens 11-10-10 16:27

iPad app gezocht
 
Hè hallo,

Ik ben op zoek naar een applicatie en kan echt niets vinden. Misschien kunnen jullie me helpen.

Ik ben op zoek naar een applicatie waarbij je word en/of excel bestanden kan openen vanuit bijvoorbeeld mail op dropbox o.i.d. En dan de text kan arceren met een kleurtje en in de kantlijn simpele notities kan maken. Een soort bijschrift wat je ook tijdens vergaderingen doet. Of leraren die iets nakijken...

Heft iemand iets dergelijks gevonden? Padnotes is er een maar daar kan je alleen PDF files gebruiken...

Mwfadebeer 12-10-10 08:13

Bijvoorbeeld; documents to go. Werkt uitstekend.

ikelfkens 12-10-10 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mwfadebeer (Bericht 582999)
Bijvoorbeeld; documents to go. Werkt uitstekend.

Helaas is het hiermee niet mogelijk eenvoudig aantekeningen te maken bij de text zoals je dat bijvoorbeeld in Word kan. Even simpel arceren en een aantekening in de kantlijn maken. Eigenlijk zoals ianotate dat kan bij PDF bestanden...

isezumi 06-11-10 13:55

iPad office achtige apps
 
Ik ben op zoek naar een iPad app waarbij het mogelijk is om pdf, doc, xls en ppt bestanden te bekijken en in een duidelijke door mijzelf aangemaakte folder structuur te bewaren op mijn iPad: betaald of onbetaald maakt niet uit.

Ik ben al aan het googlen, maar leek me verstandig om het ook hier aan de doorgewinterde iPad gebruikers te vragen.

Thanks!!!

jajabd 06-11-10 19:00

Hallo,

Ik denk dat Quickoffice aardig in de buurt komt ...
Daarnaast heb ik nog Pages, Numers en Keynote aangekocht - gewoon omdat ik heel veel met dat soort bestanden werk.
Ik heb ook Filebrowser aangekocht.
Daarmee krijg je vanaf je iPad toegang tot alle gedeelde documenten op je desktop/laptop/netwerk als ze in hetzelfde netwerk hangen. Je ziet gewoon de boomstructuur zoals op een PC.
Je kan de bestanden importeren op je iPad, bewerken en dan ook weer wegschrijven.

Werkt voor mij in elk geval perfect!

Jajabd

my00 07-11-10 07:48

De oplossing voor jou heet Goodreader.
http://www.techbloglogs.com/images/2...goodreader.jpg
Als je alleen de documenten wilt bekijken kun je dit heel goed doen met "Goodreader" verder is er een desktop applicatie waarmee je de documenten rechtstreeks op je iPad kan zetten in de folderstructuur zoals jij wilt. Dit allemaal buiten iTunes om.
Indien je de app niet kan vinden stuur me maar even een PB met je mail adres en dan stuur ik je de desktop app. wel.

Mvg,

René

Mwfadebeer 07-11-10 10:17

Ik gebruik quickoffice voor de bewerking van documenten en dropbox om ze op te slaan. Dropbox geeft je zowel lokaal als een hosted opslag mogelijkheid

Sjeltur 07-11-10 10:55

Ik gebruik DocsToGo, voor het bewerken, en dropbox als opslag.

MAAR de meeste documenten kun je toch al met dropbox openen?(als het je alleen om het bekijken gaat)

WDS001 07-11-10 11:34

 Verplaatst naar: App Store programma's

my00 07-11-10 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sjeltur (Bericht 597109)
Ik gebruik DocsToGo, voor het bewerken, en dropbox als opslag.

MAAR de meeste documenten kun je toch al met dropbox openen?(als het je alleen om het bekijken gaat)

Het grote voordeel van goodreader is dat je met de desktoptool idd een hele directory structuur op je iPad kan zetten. Het werkt ook met dropbox maar dan krijg je geen directory structuur en je moet het bestand ook de 1st keer downloaden.
Ideaal als je op reis gaat en je documenten wilt meenemen die je door wilt lezen of presenteren.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:08.