//

App voor UPnP/DLNA streamen van h.264/mkv naar iPad4???

App voor UPnP/DLNA streamen van h.264/mkv naar iPad4??? discussie in iPad Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste Forumgangers, Ik heb onlangs een iPad4 gekocht (mijn allereerste Apple product) en ik vroeg mij af iemand ervaring heeft met het via DLNA streamen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad Apps en games > iPad Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 07-12-12, 10:36
optimaal optimaal is offline
 
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 5
Standaard App voor UPnP/DLNA streamen van h.264/mkv naar iPad4???

Beste Forumgangers,

Ik heb onlangs een iPad4 gekocht (mijn allereerste Apple product) en ik vroeg mij af iemand ervaring heeft met het via DLNA streamen van HD (h.264/mkv) videocontent naar de iPad4. En zo ja, welke App dan goed werkt?

Ik heb natuurlijk al zitten zoeken in de Appstore als een malle, maar heb nog niet iets overtuigends kunnen vinden. Vaak werkt het of via een apart server programma, wat je op je 'uitstuur-computer' moet zetten. Of het werkt wel via DLNA, maar dan zijn de videorestricties erg streng en kun je eigenlijk nog niet alles bekijken.

Technisch gezien lijkt het me dat het moet kunnen werken. losse 1080p mkv's spelen gewoon af op die iPad (grafische kracht genoeg) en bandbreedte over het netwerk is er ook genoeg. Bovendien op mijn ouwe cracklaptop van windows kan het ook. Een goeie App is dus waar het aan ligt volgens mij.

Wie weet dus een goeie App voor mijn behoefte?

Alvast heel erg bedankt voor je antwoord!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-12-12, 10:57
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Je zult een map op je pc moeten delen, of een map met films aan moeten maken op je Nas.
Dmv ace player of goodplayer, anyplayerHD AVplayerHD kun je deze dan afspelen. Deze moeten dan on the fly gedecodeerd worden. In mijn geval zijn er maar weinig Apps die 1080p goed af kunnen spelen gestreamd op de iPad.
  #3  
Oud 07-12-12, 11:46
optimaal optimaal is offline
 
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 5
Standaard

Het is mooi dat die spelers die je noemt UPnP/DLNA ondersteunen. Maar kunnen ze dan ook overweg met 720p en 1080p mkv's streamend? Iemand ervaring? Ik kan het nergens in de specificaties van die Apps vinden.

Ik heb namelijk al erg lang moeten zoeken naar een App die 1080p mkv's goed afspeelt via de interne opslag van de iPad, laat staan via een stream.

Helaas ondersteunt die App die ik gebruik om 1080p mkv's (iMedia Player) te bekijken, geen DLNA streams..

Laatst gewijzigd door optimaal; 07-12-12 om 13:06.
  #4  
Oud 07-12-12, 12:27
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Met Av player HD kan ik van mijn pc en Nas films afspelen. Ook speelt hij prima 720 en 1080p files af die op mijn iPad staan.
  #5  
Oud 07-12-12, 12:35
optimaal optimaal is offline
 
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 5
Standaard

Kan het zijn dat Av Player HD niet meer in de Appstore staat? Kan hem niet vinden..

Speelt AV Player HD ook 1080p en 720p streamend van je Nas af?

Voor zover ik nu heb kunnen vinden:
- Is Goodplayer (oid) de beste optie voor mijn wensen. (die heeft alleen naar verluid wel moeite met 720p en 1080p mkv's streamen; iemand ervaring?)
- Of Jailbreaken en XBMC er op. (wil ik eigenlijk niet)

Ik kan niet met Air Playit werken, omdat ik van een mediaspeler (met ingebouwde opslag) stream, die kan alleen UPnP/DLNA, daar kan ik niet de bijbehorende streamer op installeren.

Iemand nog suggesties?

Laatst gewijzigd door optimaal; 07-12-12 om 13:47.
  #6  
Oud 07-12-12, 17:06
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Streamen werkt met geen enkele app helemaal vlekkeloos. Tenminste niet op mijn ipad3 en iphone. Wel met lagere resolutie dan 720p natuurlijk. De app moet het om the fly decoderen
Avplayer schijnt inderdaad op dit moment niet te downloaden te zijn.
  #7  
Oud 11-12-12, 16:09
optimaal optimaal is offline
 
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 5
Standaard

Ok dat is jammer, bedankt voor je reacties anyway! Ik had verwacht dat er wel opties waren voor de iPad 4.

Ik zag trouwens dat in die andere spelers als goodplayer in de laatste updates de codecs voor geluid verwijderd zijn, beetje flauw allemaal. En avplayer is niet meer beschikbaar, het lijkt allemaal geen toeval imo.

Ik wil gewoon dat het werkt en dat ik niet moeilijk hoef te doen, volgens mij denkt apple daar anders over..

Toch als iemand nog een goeie oplossing voor me heeft, ik hoor het graag.
  #8  
Oud 11-12-12, 16:32
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door optimaal Bekijk bericht
Ik zag trouwens dat in die andere spelers als goodplayer in de laatste updates de codecs voor geluid verwijderd zijn, beetje flauw allemaal.
Er is één audio codec verwijderd, de AC-3 codec van Dolby Laboratories, Inc. Dolby wil blijkbaar geld zien voor het gebruik van die codec.
  #9  
Oud 11-12-12, 20:42
optimaal optimaal is offline
 
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 5
Standaard

O dat valt nog wel mee dan. Ik zag bij de reviews veel klachten over de audio die het niet meer doet. Trouwens, dat is natuurlijk wel een veel toegepaste codec.

Iemand ervaring met goodplayer en 720p mkv streamen naar de iPad 4?

Laatst gewijzigd door optimaal; 12-12-12 om 10:40.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
DLNA om spotify naar internetradio te streamen? mrjelle88 iPhone Apps 0 27-10-12 16:05
streamen naar dlna tv michaelrey iPad Apps 0 20-07-12 10:18
Mkv streamen mogelijk? Sharonelle Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 22 07-01-12 01:28
App streamen ps3 server naar iphone? thefinalist89 iPhone Apps 0 16-09-11 03:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:48.