//

DVD media afspelen op iPad

DVD media afspelen op iPad discussie in iPad Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Hello , Bestaat er een apps waarmee ik DVD media kan afspelen op Ipad zonder dat ik deze moet converteren ? Dus niet alleen de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad Apps en games > iPad Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28-12-12, 07:32
dezwart3 dezwart3 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 10
Standaard DVD media afspelen op iPad

Hello ,

Bestaat er een apps waarmee ik DVD media kan afspelen op Ipad zonder dat ik deze moet converteren ?
Dus niet alleen de .vob files maar de volledigs dvd.
Koenraad
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-12-12, 09:52
Justinke Justinke is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 104
Standaard

Als ik me goed herinner bestaat VLC-player ook voor iPhone/iPad. Probeer het daar eens mee. De windows-versie ondersteunt in ieder geval VOB met menu-ondersteuning. Zelf VLC-player nog niet geprobeerd op iPhone.
Grtz.

Edit om 09.05 hr : blijkbaar beetje rap geweest. VLC-player staat niet meer in de Belgische iStore. :-(

Laatst gewijzigd door Justinke; 28-12-12 om 10:06.
  #3  
Oud 28-12-12, 10:20
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Justinke Bekijk bericht
blijkbaar beetje rap geweest. VLC-player staat niet meer in de Belgische iStore. :-(
Dat klopt. Die is al bijna 2 jaar niet meer verkrijgbaar via de Appstore.

GPlayer is een mogelijk alternatief. Of CineXPlayer.. En zo zijn er vast nog honderden meer.
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.

Laatst gewijzigd door wouter1981; 28-12-12 om 10:44.
  #4  
Oud 28-12-12, 10:29
Bartxxl Bartxxl is offline
• iOS 7.0.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 28
Standaard

Aceplayer werkt ook heel mooi met ondertitels enzo
  #5  
Oud 29-12-12, 18:11
dezwart3 dezwart3 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 10
Standaard DVD afspelen op Ipad

Ik denk dat ik me verkeerd heb uitgedrukt , ik wil de inhoud van een echte DVD
op mijn Ipad afspelen (subdirs VIDEO_TS en AUDIO_TS) met het dvd menu.
Via streaming kan het door de dvd af te spelen op een pc/mac. VLC streaming doet het.
Maar bestaat er een app waar ik de dvd inhoud kan copieren naar de ipad en daarop kan afspelen?
Bedankt in ieder geval voor jullie reacties
Koenraad
  #6  
Oud 30-12-12, 18:03
HereIsTom's schermafbeelding
HereIsTom HereIsTom is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Zeist
Berichten: 243
Exclamation

Dar kun je wel vergeten denk ik op de iPad! De iPad is namelijk geen DVDspeler!
  #7  
Oud 01-01-13, 03:03
dezwart3 dezwart3 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 10
Standaard

Ik zou niet weten waarom ik geen dvd inhoud zou kunnen afspelen , Ik heb een ipad van 64gb dus voldoende plaats(er kunnen er gemakkelijk 10 stuks op) . Ik kijk regelmatig films op mijn Ipad met extensie .mkv welke behoorlijk groot zijn. Dit is ook video dus daarom deze vraag

groetjes

Koenraad
  #8  
Oud 01-01-13, 11:36
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Hoe wil je die DVD (zonder conversie) op je iOS device zetten?
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #9  
Oud 01-01-13, 12:31
dezwart3 dezwart3 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 10
Standaard

Zelfde systeem zoals bij AVplayer wordt gebruikt ,
In Itunes bij apps onderaan kun je bij AVplayer meerdere bestanden van de computer naar de Ipad toe slepen.
Deze techniek gebruik ik om films te bekijken in AVplayer. Dus het zou ook kunnen voor DVD inhoud.
Volgens mij moet dit perfect mogelijk zijn.
Hiermede zouden dan presentaties , eigen gemaakte films , gewone DVD afspeelbaar worden zonder streaming van een PC of MAC (wat ik nu doe met VLC streaming)
Nu dit is maar een wens , de vraag in feite is of het bestaat.

Groetjes

Koenraad
  #10  
Oud 01-01-13, 12:47
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dezwart3 Bekijk bericht
Dus het zou ook kunnen voor DVD inhoud.
Volgens mij moet dit perfect mogelijk zijn.
Als jouw media speler (AVPlayer?) met een DVD-structuur (AUDIO_TS en VIDEO_TS) , dus ook met .vob, .bup en .ifo bestanden, kan omgaan dan kan dit inderdaad perfect mogelijk zijn.

Ik twijfel er echter heel erg aan of dat het geval is.
  #11  
Oud 01-01-13, 16:44
dezwart3 dezwart3 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 10
Standaard

Dat ge wel degelijk .vob file kunt afspelen op een ipad is met Movie player HD en nog meerdere players mogelijk.
Om de stuurfiles erbij te zetten (en die zijn zeer klein) denk ik niet dat het een probleem geeft. Dat het misschien niet bestaat is best mogelijk, en dat was mijn vraag of het bestond. Maar eerlijk gezegd we praten hier naast de kwestie , ik heb een bericht hier gekregen dat de ipad geen dvd player is , maar een ipad is multimedia en daar hoort ook DVD afspelen bij , anders zou ge met een ipad geen films kunnen afspelen. Dat er niet voldoende geheugen is voor de meeste ipads zal wel de reden zijn waarom het denkelijk niet bestaat. Vob files afspelen kan wel en dit zijn de media files van een dvd. Ik denk eerlijk gezegd dat we deze treath hier moeten afsluiten , maar mijn mening is dat het technisch mogelijk is maar niet bestaat en dat was enkel mijn vraag.
groetjes

Koen

(ps No hard feelings ;-) )
  #12  
Oud 01-01-13, 23:56
HereIsTom's schermafbeelding
HereIsTom HereIsTom is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Zeist
Berichten: 243
Exclamation

Volgens mij begrijp je het niet, de iPad is een tablet, geen multimediaplayer! Op de iPad kun je prima films afspelen, maar geen DVD's met menu!
  #13  
Oud 02-01-13, 01:38
dezwart3 dezwart3 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 10
Standaard

Ik denk dat een Ipad wel multimedia is , je kunt er muziek , foto's en films mee afspelen (en zelfs opnemen), je kan je eigen films maken (imovie) . Zelfs de .vob files kun je er mee afspelen, dit zijn toch de video films van een DVD. Dat je de structuur erom niet kunt afspelen (zoals ondertiteling ,de volgorde van de .vob files en dit gegoten in een menu)dat klopt. Op een windows of mac pc kun je die dingen al lang maar eerlijk gezegd ik vermoed dat de dvd en dvd structuur reeds fel verouderd is en met de opgang van blue ray komt te vervallen (vandaar dat een nieuwe mac computer geen dvd speler meer heeft en het usb geheugen zo goedkoop is geworden) .Combineer dit nog met een relatief klein basisgeheugen van de Ipad, dan denk ik dat de reden hier wel zal liggen dat het niet bestaat. Vergeet echter niet dat de ipad een kleine computer is.
Zelf kijk ik soms .vob files op mijn ipad zonder problemen (moet dan wel gaan uitzoeken wat waar is ;-) en dat is soms vervelend).
Nu ik heb enkel mijn gedacht gegeven hierover, ik respecteer wat jij denkt maar tenslotte praten we hier rond de kwestie en de vraag was enkel 'bestaat zo een apps'.
Ik zou deze treath hierbij willen sluiten. Ik dank jullie allen voor jullie inbreng en wens jullie een gelukkig nieuwjaar.
De groetjes

Koenraad

ps. Feest goed....
Discussie gesloten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
DVD afspelen via Apple tv Mamanneke Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 4 20-07-12 19:28
dvd afspelen op ipad waov iPad algemeen 11 27-03-11 01:23
Tip: iPad en Windows Media Center Jschoorl iPad algemeen 0 02-01-11 12:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:07.