iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad Apps (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f123/ipad-apps-games/f124/ipad-apps/)
-   -   Numbers geeft Excel bestand niet (goed) weer (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f123/ipad-apps-games/f124/ipad-apps/134150-numbers-geeft-excel-bestand-niet-goed-weer.html)

marccc 30-01-13 11:44

Numbers geeft Excel bestand niet (goed) weer
 
Via Facebook heeft iemand een xlsx bestand meegestuurd en dit zou volgens mensen op Facebook met numbers geopend moeten kunnen worden, echter als ik daar op klik kom ik niet verder dan een wit blanco scherm,
Iemand enig idee welke app wel zou moeten werken?

colliehome 30-01-13 12:39

probeer Google Documents. soms kan je ook de extensie veranderen van xlsx naar xls

marccc 30-01-13 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door colliehome (Bericht 872032)
probeer Google Documents. soms kan je ook de extensie veranderen van xlsx naar xls

Heb speciaal numbers aangeschaft samen met excel omdat volgens Apple je hiermee dit soort bestanden zou kunnen openen, nu ben ik weer bijna 20 euro lichter en het werkt niet.
Als ik op mijn laptop met windows7 Facebook open en het bestand aanklik wordt het onmiddellijk geopend met excel.
De iPad mini komt wat dit betreft behoorlijk te kort naar mijn mening althans.

Guest-20180925190238 30-01-13 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marccc (Bericht 872258)
Heb speciaal numbers aangeschaft samen met excel omdat volgens Apple je hiermee dit soort bestanden zou kunnen openen, nu ben ik weer bijna 20 euro lichter en het werkt niet.

Met Numbers kan je zonder problemen Excel bestanden openen. Ook Excel bestanden die je per mail of iMessage ontvangt. Dat je die spreadsheets die je met Feesboek ontvangt niet kan openen lijkt mij aan Feesboek te liggen.

wblink 02-02-13 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 872259)
Met Numbers kan je zonder problemen Excel bestanden openen. Ook Excel bestanden die je per mail of iMessage ontvangt. Dat je die spreadsheets die je met Feesboek ontvangt niet kan openen lijkt mij aan Feesboek te liggen.

IK heb inderdaad ook hoopvol "Numbers" aan geschaft.
Het is echter zeer beperkt compatible met excel (xls en al helemaal niet met xlsx).
Op zich is het een prima prgm maar ik kwam wat irritante bugs tegen (knippen en pasten van cellen deed de omlijning verdwijnen: niet leuk).

Ik heb geen idee hoe het prgm het doet op OSX. Met iPad en iPhone is het aardig, maar vergelijking met Excel is ondenkbaar.

marccc 02-02-13 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wblink (Bericht 872993)
IK heb inderdaad ook hoopvol "Numbers" aan geschaft.
Het is echter zeer beperkt compatible met excel (xls en al helemaal niet met xlsx).
Op zich is het een prima prgm maar ik kwam wat irritante bugs tegen (knippen en pasten van cellen deed de omlijning verdwijnen: niet leuk).

Ik heb geen idee hoe het prgm het doet op OSX. Met iPad en iPhone is het aardig, maar vergelijking met Excel is ondenkbaar.


Dan had ik toch gelijk dat het niet werkt, is toch wel een flinke min van Apple

Guest-20180925190238 02-02-13 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marccc (Bericht 873001)
Dan had ik toch gelijk dat het niet werkt, is toch wel een flinke min van Apple

Er is een verschil tussen niet kunnen openen uit Facebook en niet 100% compatibel zijn met Microsoft Excel. De Facebook app is trouwens niet van Apple maar van Facebook.

Geen enkele app op een iDevice is 100% compatibel met Excel. Numbers is sinds laatste update wel de meest compatibele. Excel 2010 bv. is alleen maar 100% compatibel met Excel 2010. Ook Excel 2011 for Mac is zelfs niet 100% compatibel.

Gebruikt de Excel sheet echter ook Visual Basic for Applications (VBA Macro) dan is het einde verhaal omdat op de ipad geen VBA Runtime draait.

KvdS 02-02-13 22:08

Met Documents To Go zijn xlsx en xls bestanden goed te openen en te bewerken.

Guest-20180925190238 03-02-13 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KvdS (Bericht 873058)
Met Documents To Go zijn xlsx en xls bestanden goed te openen en te bewerken.

Ik gebruik ook Documents to Go en ik gebruik het graag. Mijn persoonlijke ervaring is echter dat deze app ook niet 100% compatibel is met Excel 2010/2013.

Of Documents to Go ook Excel sheets uit Facebook kan openen weet ik helaas niet :o

Wilfred1978 03-02-13 09:42

Wie weet hoe je rechstreeks bestanden op shareplus kunt bewerken op de ipad in excel?

Guest-20180925190238 03-02-13 09:46

Met de SharePoint app misschien: :)

Sharepoint on iPad - Sharepoint App - SharePlus Mobile App

Wilfred1978 03-02-13 10:16

Shareplus app heb ik maar als ik een bestand wil bewerken moet ik hem eerst openen in numbers en dan weer uploaden en dat gaat niet altijd goed.
Ik krijg dan meldingen als files copied succesfully en en dan blijkt mijn aanpassing helemasl niet te zijn verwerkt. Dit gebeurt wel als hij de melding geeft update item maar dat gebeurt bij sommige bestanden dus niet???

Guest-20180925190238 03-02-13 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wilfred1978 (Bericht 873111)
Dit gebeurt wel als hij de melding geeft update item maar dat gebeurt bij sommige bestanden dus niet???

Ik zou echt niet weten waar het probleem zit, sorry :o

Ik gebruik MS Office alleen maar omdat het soms moet en ook niet meer dan dat. En als het complexe documenten zijn ook niet op een iPad maar in Windows 7 en 8 virtuele machines op een Mac.

Misschien dat een MS Office/Microsoft expert daar uitsluitsel kan over geven.

RalphBoccalini 06-05-14 02:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 873112)
Ik zou echt niet weten waar het probleem zit, sorry :o

Ik gebruik MS Office alleen maar omdat het soms moet en ook niet meer dan dat. En als het complexe documenten zijn ook niet op een iPad maar in Windows 7 en 8 virtuele machines op een Mac.

Misschien dat een MS Office/Microsoft expert daar uitsluitsel kan over geven.

Indien in het Excel bestand macro's aanwezig zijn wil het vaak niet werken (hangt ook van de macro af). Platte Excel bestanden met xsl extensie werken bij mij goed.

Grt, Ralph Boccalini

winter200 06-05-14 07:20

Microsoft excel voor ipad,
 
Waarom zo moeilijk doen????? Gebruik gewoon microsoft excel voor de ipad.
De applicatie is notabene van microsoft zelf! Om te kunnen bewerken moet je wel een in-app abbo afsluiten maar je kunt dan terecht bij microsoft zelf.

Guest-20180925190238 06-05-14 08:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door winter200 (Bericht 959061)
Waarom zo moeilijk doen????? Gebruik gewoon microsoft excel voor de ipad.

Omdat op 3 februari 2013 die apps "gewoon" nog niet bestonden. :rolleyes:

RalphBoccalini 08-05-14 09:47

Dat klopt, had niet door dat het eerste bericht van meer dan 1 jaar geleden was.

Grt, Ralph Boccalini


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:30.