iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad Apps (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f123/ipad-apps-games/f124/ipad-apps/)
-   -   wil duitse app store wisselen in nederlandse app store (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f123/ipad-apps-games/f124/ipad-apps/135679-wil-duitse-app-store-wisselen-nederlandse-app-store.html)

Erna1406 21-02-13 15:59

wil duitse app store wisselen in nederlandse app store
 
ik ben nederlander en woon in Duitsland. Onlangs kocht ik een Ipad in Nederland en na thuis geinstalleerd te hebben geeft hij bij de app store steeds in het duits de apps in omschrijving en na het downloaden in het nederlands. Dat is ook de bedoeling maar ik kan het opvragen van apps niet in het nederlands doen en kan dan ook bepaalde nederlandse apps niet krijgen.
Komt dit omdat ik een Duitse provider heb?
Hoe kan ik dit oplossen zodat ik ook in de nederlandse app store kan zoeken

Gerritvds 22-02-13 11:32

Ga in de App Store naar je Apple ID (helemaal naar onder scrollen), je klikt dan op 'Bekijk Account'. Als je je wachtwoord ingevoerd hebt kun je onder 'Land/regio' je land veranderen. Succes!

Erna1406 22-02-13 12:07

Dank je wel voor de aanwijzing. Heb ik gedaan en daarna blijft de appstore in het duits de mogelijkheden geven en bij het in gebruik nemen van een app komt dan de nederlandse taal. Ik heb een duitse provider en de vraag is of dat de oorzaak is. Ik kan nu bijv. niet mijn nederlandse bank in app krijgen. Dat kan op dt moment alleen in de nederlandse app store. Het werkt dus erg ongemakkelijk. Ik woon in Duitsland maar eigenlijk leef ik in twee landen. De taal is dus niet het probleem maar ik mis nu een aantal apps.

Gerritvds 22-02-13 14:06

Heb je een Nederlands of Duits Account in de App Store? Daar kan het probleem liggen maar ik weet niet of je dit kan wijzigen.

Erna1406 22-02-13 15:01

Ik heb alles in het nederlands maar een duitse provider
Apps blijft maar zeggen dat ik geen toegang heb tot de ned store, terwijl ik mijn account daar heb aangesloten. Het blijft voor zover ik het begrijp een raadsel

joost1234 22-02-13 19:23

Je moet een (extra) itunes-account aanmaken, maar dan voor de Nederlandse appstore. Zie ook hier: Meerdere iTunes-accounts gebruiken op iPhone en iPad - iPhoneclub.nl

Erna1406 23-02-13 09:56

Het gaat mij niet om iets te kopem in een andere app store. Ik wil een in de nederlandse app store gratis aanwezige app kunnen opladen. Dat gaat in Duitsland op mijn Ipad niet. Ik ben aar een eenvoudige gebruiker die nog niet al te veel aandurft op de ipad.

Guest-20180925190238 23-02-13 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erna1406 (Bericht 880805)
Ik wil een in de nederlandse app store gratis aanwezige app kunnen opladen.

En dat gaat alleen als je een account hebt in de Nederlandse App Store. Gratis of niet maakt niets uit. Als de gewenste app alleen in de Nederlandse App Store aanwezig is, en niet in de Duitse, ga je toch een NL account moeten aanmaken.

Ik heb ook een Duits, Belgisch en Amerikaans App Store account voor zulke dingen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:43.