iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad Apps (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f123/ipad-apps-games/f124/ipad-apps/)
-   -   Apps sluiten zomaar af en iPad start soms zomaar opnieuw op (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f123/ipad-apps-games/f124/ipad-apps/137294-apps-sluiten-zomaar-ipad-start-soms-zomaar-opnieuw-op.html)

Pyteranne 26-03-13 01:51

Apps sluiten zomaar af en iPad start soms zomaar opnieuw op
 
Kan iemand me hier mee helpen?

Ik heb niks raars gedownload of verwijderd. Maar Soms sluit mijn iPad 4 zomaar een app af terwijl ik er mee bezig ben. Ook valt het scherm soms uit en/of restart hij.. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb nu net de update naar 6.1.3 gedaan, misschien is het nu weer klaar..

Alvast bedankt voor enige reacties!

PA

Pyteranne 04-04-13 02:07

Update maakt totaal geen verschil.. Heeft niemand hier ervaringen mee?

geen idee waarom ie het doet, heb hem ook al naar fabrieksinstellingen gezet, maar veranderde niks.

iemand enig idee?

debroei 04-04-13 07:48

Al een keer hersteld d.m.v. iTunes ?

Guest-20180925190238 04-04-13 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pyteranne (Bericht 888960)
iemand enig idee?

Kijk eens in de Diagnostics of daar foutboodschappen staan zoals "Low Memory" of "panic.plist".

Pyteranne 04-04-13 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 888975)
Kijk eens in de Diagnostics of daar foutboodschappen staan zoals "Low Memory" of "panic.plist".

Nope, staat niets wel veel items die beginnen met LatestCrash....

http://s1.postimg.org/dm9wweacv/cfx.png

Soms vallen apps 10x achter elkaar uit en soms maar 1x, heel wisselvallig en kan er niks over vinden op internet :/

Hoe doe ik herstellen via iTunes, deBroei?

Guest-20180925190238 04-04-13 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pyteranne (Bericht 889060)
Nope, staat niets wel veel items die beginnen met LatestCrash....

Het valt mij op dat er heel wat Daemons (processen) crashen. Dat is absoluut niet normaal tenzij er een backup met jailbreak restanten terecht is gekomen op die iPad.

Hardware problemen kunnen (voorlopig) wel uitgesloten worden aangezien er blijkbaar geen panic.plist (kernel panic) optreden.

Pyteranne 04-04-13 23:03

Euhm oke en hoe kan ik dat verbeteren dan? Ik heb nog nooit iets met jailbreak gedaan.. Alleen apps uit de appstore en verder niks.. :/

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 april 2013 om 22:04 ----------

Het uitvallen en opnieuw opstarten doet ie btw niet meer.. Alleen de apps vallen nu nog uit om de haverklap :P

Guest-20180925190238 05-04-13 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pyteranne (Bericht 889160)
Euhm oke en hoe kan ik dat verbeteren dan? Ik heb nog nooit iets met jailbreak gedaan.. Alleen apps uit de appstore en verder niks.. :/

Ik zou het niet weten :o Ik ken die fenomenen van crashende Daemons alleen maar icm. jailbreak restanten. Het valt wel op dat de crashende Daemons allemaal (min of meer) iets te maken hebben met de GPU. Misschien toch een hardware probleem?

Een app kan crashen (met een Low Memory fout rapport) als iOS de app niet uit het geheugen kan verwijderen als dat noodzakelijk is. Op een iPad 4 met 1 GB werkgeheugen ben ik dat probleem nog niet tegengekomen.

Pyteranne 05-04-13 11:14

Hmm.. Dan moet ik maar even langs het iCentre hier om het te vragen. En dan leg ik jou verhaal er wel bij. Erg bedankt in ieder geval!

Guest-20180925190238 05-04-13 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pyteranne (Bericht 889196)
En dan leg ik jou verhaal er wel bij.

Laat ook die Daemon crash reports zien aan de techneuten van iCentre. Succes gewenst :)

Pyteranne 05-04-13 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 889197)
Laat ook die Daemon crash reports zien aan de techneuten van iCentre. Succes gewenst :)

Ja neem de iPad wel mee en laat het zien :) bedankt!

Pyteranne 17-04-13 14:48

Volgens iCentre in Leeuwarden zit de fout waarschijnlijk in de software. Toen ik de back-up er weer op heb gezet, heb ik waarschijnlijk ook de fout weer opnieuw er opgezet. Als tip gaf hij: opnieuw resetten naar fabrieksinstellingen en dan de apps los er op zetten. dus niet de backup terug. En dat ik het eerst even moest testen door alleen de belangrijkste apps er op te zetten, zoals bijvoorbeeld facebook, gmail en nu.nl vallen ze dan nog steeds uit, dan is het een ander probleem en kan de iPad opgestuurd worden :)

Dit ga ik in het weekend even proberen ivm tentamens, ik laat hier wel weer een berichtje achter als ik meer weet! In ieder geval bedankt iedereen! :)

Marianne1807 02-05-13 20:10

Heb ik ook gehad heb iTunes verwijderd ( uitgeschakeld) met iCloud geen last meer van het probleem.

Pyteranne 02-05-13 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marianne1807 (Bericht 893330)
Heb ik ook gehad heb iTunes verwijderd ( uitgeschakeld) met iCloud geen last meer van het probleem.

Waar staat dit dan? Bij de instellingen? Zou wel super zijn als het dan is opgelost, want wil hem eigenlijk volgende week wegbrengen...

Marianne1807 02-05-13 23:31

Hoi bij instellingen en dan mobiele data iTunes uitzetten wel via iCloud werken dan werkt prima. Gr. Marianne

Pyteranne 02-05-13 23:35

Zou je het iets duidelijker kunnen omschrijven? Want ik kan het niet vinden :/

Marianne1807 02-05-13 23:49

Ik denk dat je een oudere versie ipad hebt daar moet je dacht ik zo uit mijn hoofd naar iCloud gaan en activeren .......

Guest-20180925190238 03-05-13 00:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marianne1807 (Bericht 893330)
Heb ik ook gehad heb iTunes verwijderd ( uitgeschakeld) met iCloud geen last meer van het probleem.

Wat heeft iTunes en iCloud te maken met daemons (processen) die constant crashen? Kan je dat misschien even verduidelijken?

Bubbly 03-05-13 00:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pyteranne (Bericht 891283)
Als tip gaf hij: opnieuw resetten naar fabrieksinstellingen en dan de apps los er op zetten.

Gewoon dit doen. Dit probleem kun je niet verhelpen met instellingen. Je kunt natuurlijk wel proberen de instellingen te herstellen, maar ik betwijfel of dat nut heeft.

Maak wel een reservekopie in iTunes, just in case, maar zet 'm niet terug.

eddytruiens 13-04-14 20:02

Apps ipad air crashen
 
Deze week heb ik een ipad air 32gb gekocht en dagelijks zijn er toch wat crashes van apps. Die sluiten zichzelf plots volledig af. Bij 'diagnose en gebruik' lees ik toch een paar keer 'latest crash...' (Bv. Facebook app, maar ook safari). Ook bestandje 'latent crash.ips' zonder vermelding van app er bij. Geheugen nog meer dan genoeg dus daar ligt het niet aan.

Is dit normaal? Bij een ipad air verwacht je toch minder crashes dan pakweg een ipad 2... En wat valt er aan te doen? Dank voor enkele tips en meningen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:18.